Google Serdar Ortaç'a karşı

Güncelleme Tarihi:

Google Serdar Ortaça karşı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2009 11:46

Serdar Ortaç'ın müzik dünyasına ilişkin haberler ile video kliplere yer verilen müzik paylaşım sitesi “sortube” ile dünya devi Google arasında “patent savaşı” yaşanıyor.

Haberin Devamı

Google,  Ortaç'ın Türk Patent Enstitüsü'nden isim hakkını aldığı “sortube”un  “youtube”a benzediği gerekçesiyle itirazda bulundu.

Pop müziğin tanınmış ismi Serdar  Ortaç, “sortube” ismini Türk Patent Ensitüsü'nden marka olarak üstüne tescil  ettirdi.

İlk etapta müzik paylaşım sitesi olarak “www.sortube.com” adresiyle ön  plana çıkan markayı ayrıca kozmetik, elektronik aletler, kuyumculuk, reklam ve  mağazacılık, haberleşme hizmetleri, eğitim-öğretim hizmetleri ile bilimsel  araştırma sektörlerini içeren sınıfların adına tescilini istedi.

Markanın ilana çıkmasının ardından “sortube” marka başvurusuna Google  Inc. tarafından itiraz edildi. İtiraza gerekçe olarak, “youtube” markasına  benzerlik ve söz konusu markanın alanındaki tanınmışlığı gösterildi. İtirazın, 2-3 ay içerisinde incelemeye alınacağı ve ardından kararın  taraflara tebliğ edileceği bildirildi.
       
“ASKI SÜRESİ İÇİNDE İTİRAZ ETTİLER”

Sınai ve Fikri Mülkiyet Hakları konusunda Serdar Ortaç'ın danışmanlığını  yapan Adres Patent Genel Müdürü Avukat Ali Çavuşoğlu, müvekkili Ortaç'ın  “sortube” markasını tescil ettirmek için Türk Patent Enstitüsü'ne başvuruda  bulunduğunu ve markanın tescil edildiğini söyledi. Markanın, Google Inc'e ait video paylaşım sitesi “youtube” ile  benzerlik taşıdığı gerekçesiyle şirket tarafından Türk Patent Enstitüsü'ne  başvurulduğunu kaydeden Çavuşoğlu, “Konuyla ilgili olarak avukatlarımız gerekli  değerlendirmeleri yaptı ve bu itiraza karşılık savunma yaptık. Bu aşamada Türk  Patent Enstitüsü'nün yapacağı değerlendirmenin sonucunu bekliyoruz” dedi.  Çavuşoğlu, Google'ın itirazının “sortube” markasının Türkiye'de  tesciline dayandığını ifade ederek, “Askı süresi içinde itiraz ettiler. Ancak,  şunu söyleyeyim, 'tube' kelimesi televizyon anlamına geldiğinden herkes  kullanabilir. Dolayısıyla bizim markamız youtube'a benzemiyor. Savunmamızı  yaparak itirazın reddini istedik, sonucu bekliyoruz” diye konuştu.

Ticaretin “risk alma” anlamını taşıdığını vurgulayan Çavuşoğlu, “Fakat  riskleri minimize etmek de ticari beceri ve yetenektir. Sorunsuz ticaret yapmak,  ticari değerlere sahip çıkmak için markayı tescil ettirmek gerekir. Bu çok  önemlidir” dedi.
       
İKİ ŞARTIN BİR ARADA GERÇEKLEŞMESİ GEREKLİ
         
Markaların Korunması Hakkında 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname,  markaların korunmasına ilişkin esas kural ve şartları düzenliyor. Söz konusu kararnameye göre, tescil için başvurusu yapılan markanın, daha  önce tescil edilmiş veya tescil için başvurusu yapılmış marka ile aynılığı ya da  benzerliği göz önüne alınıyor.  Başvurusu yapılmış markanın kapsadığı mal ve hizmetler aynı veya benzer  ise, tescil edilmiş veya tescil için başvurusu yapılmış markanın “halk  tarafından karıştırılma ihtimalinden” dolayı sonradan başvuruda bulunulan marka,  itiraz üzerine reddedilebiliyor. Kanun hükmünde kararname ile markanın reddi için önceki ve sonraki  markaların aynı veya aynı türdeki mal ve hizmetleri kapsaması ve markaların aynı  veya ayırt edilemeyecek derecede benzer olmaları gerekiyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!