Google mı, MSN mi yoksa eBay mı

Güncelleme Tarihi:

Google mı, MSN mi yoksa eBay mı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2006 00:00

İnternet ve e.posta, çoğumuz için özel hayatın ve iş hayatının ayrılmaz bir parçası oldu. Belli bir konuyu merak ettiğimizde veya araştırmamız gerektiğinde ilk başvuru kaynağı genelde bir İnternet arama motoru oluyor. E.posta temel iletişim aracımız haline geldi. Bir kişiye bir bilgi vermek istiyorsak, bir belge göndermek istiyorsak ve özellikle bunun bir kaydının oluşmasını istiyorsak, tercihen e.posta ile haberleşiyoruz. Çoğu zaman oluşacak tepkiye doğrudan maruz kalmamak için, yapılan işi başkalarına da teşhir etmek için ve telefonla veya yüz yüze konuşmaktan çekindiğimiz için, e.posta bize çare olarak yetişiyor.

Teknolojinin geleceğini ve sosyal yaşantımızın üzerindeki etkisini araştıran Gartner analistlerinden Alexander Linden ve Ray Valdes bu konuda bir araştırma yayınladılar. Araştırma "İnternet 2.0" adıyla anılan yeni kuşak İnternet olgusunun olgunlaşmasını ve yaygınlaşmasını konu alıyor. Google başta olmak üzere, MSN, Amazon, eBay ve Yahoo bu dalganın öncü kurumları. Bugün itibariyle bu kurumlar sadece ortaya çıktıkları alanda değil, İnternet’in tüm alanlarında faaliyet gösteriyorlar. Örneğin Google sadece arama motoru değil; aynı zamanda e.posta hizmeti, kişisel veri barındırma ortamı, reklam hizmetleri ve sair faaliyetlerde bulunuyor. eBay bir İnternet grubu ve müzayede sitesi olarak çok küçük bir alanda işe başladı. Bugün tüm dünyada faaliyetleri var, yakın dönemde İnternet üzerinden telefon imkanı sağlayan Skype şirketini satın aldılar ve faaliyetleri giderek hızlanıyor.

Aynı şekilde Yahoo ve MSN bizlerden, yani son kullanıcının İnternet’te geçirdiği zamandan almak istiyor. E.posta hizmeti, arama motoru, elektronik ticaret imkanı, haber servisleri ve buna benzer daha pek çok başka hizmetle, insanların İnternet adlı bu yeni ortamda vazgeçilmez uğrak yeri olmak istiyorlar. Tüm iş planları bunun üzerine kurulu ve oldukça agresif hedefleri var. Bakalım bu yarışta kim galip gelecek ve daha önemlisi, biz tüketiciler için ne tür yenilikler ve faydalar oluşacak.

Telekom sektörü hareketli

Amerika’da son günlerde AT&T isimli telekom şirketi, BellSouth isimli şirketi 67 milyar dolar gibi bir rakama satın almaya niyet etti. Bakalım ne olacak?

Türkiye’de Oger Telekom, Türk Telekom’u satın aldı ve faaliyetini şekillendirmeye ve gerektiği yerlerde yeniden yapılandırmaya başladı. Tüketiciler için hissedilir değişikliklerin yakın zamanda piyasaya sunulacağını tahmin ediyoruz. Mobil telekom pazarında AVEA’da Telekom İtalya, Telsim’de Vodafone ve Turkcell’de de TeliaSonera gibi şirketler ortak. Yani Türkiye telekom pazarı zaten oldukça küreselleşmiş durumda.

Ama Amerika’daki gelişmenin gösterdiği gibi, kurumlar ve bedelleri ne kadar büyük olursa olsun, konsolidasyon süreci halen devam ediyor. Yani büyük oyuncular, büyüklüklerini korumak ve genişletmek için, satın almalarla ve büyük yatırımlarla faaliyetlerini devam ettiriyorlar.

Gartner analistlerinden Philip Redman, David Neil ve Kathie Hackler bu gelişmeyi daha önce öngörmüşlerdi. Özellikle sabit hat alanında faaliyet gösteren kurumlar mobil pazara girmeye devam edecekler. Zira tüketiciler arasında mobil kullanımı hızla artıyor ve iki farklı teknoloji birbirine çok yaklaştı. Hatta bunlar bazı yerlerde birbirileriyle entegre dahi olabiliyorlar. Bu anlamda Türkiye’de de önümüzdeki dönemde bazı sürpriz gelişmeler görebiliriz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!