Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2007 00:00
ONLINE reklamcılık şirketi DoubleClick’in dünya arama motoru devi Google tarafından 3.1 milyar dolara satın alınması Avrupa Birliğini’nin (AB) düzenleme otoriteleri tarafından incelemeye alındı. Diğer internet reklam şirketleri de Google’ın internet reklamcılığını tamamen ele geçirmesinden endişeli. AB Komisyonu, incelemenin ilk etabında anlaşmanın rekabete yönelik endişeleri artırdığını tespit ettiklerini açıkladı. Komisyonun Nisan 2008’e kadar kararını açıklaması bekleniyor. Google soruşturma süresince satın alma girişiminin yayıncılara, reklamcılara ve tüketicilere faydalarını göstermek zorunda kalacak. Komisyonu ikna edememesi durumunda, Google ile DoubleClick anlaşmasının zora girmesine kesin gözüyle bakılıyor. Google’ın patronu Eric Schmidt "Microsoft, Yahoo, AOL ve diğerlerinin yaptığı satın almalarla güçlenerek devam ettiği ve ağır bir rekabetin yaşandığı online reklamcılık pazarında daha fazla bir gecikmeyle karşılaşmak istemiyoruz" dedi. Avrupa Komisyonu, geçen mayıs ayından buyana satın almayı inceleyen ABD Federal Ticaret Komisyonu ile yakın ilişkiler götürerek incelemeleri sürdürüyor.