Güncelleme Tarihi:
Goodyear Satış ve Pazarlama Direktörü Ersin Özkan, Adana HitonSA Oteli'nde gerçekleştirilen bayi tanıtım toplantısında, Goodyear mühendislerinin, yeni nesil kamyon lastiklerinin müşteri ve çevre açısından önemli avantajlar sağlaması için yeni teknolojiler geliştirdiklerini kaydetti.
“Max Teknolojisi” adı altında toplanan bu teknolojilerin, daha az yakıt tüketimi ve kısa fren mesafesi ile daha fazla kargo yükü ve daha uzun kilometre performansı gibi üstünlükler sağladığını ifade eden Özkan, şöyle devam etti:
“Max teknolojilerinin avantajları, Almanya'daki bağımsız TÜV Süd test kuruluşu tarafından onaylandı. Bunlardan Fuelmax teknolojisi, uzun yol lastikleri için özel tasarım ve malzeme özelliklerinin bileşimi niteliği taşıyor. Sağladığı düşük yuvarlanma direnci sayesinde yakıt tüketimini düşürüyor, daha fazla kilometre ve daha yüksek ıslak zemin frenleme performansı sağlıyor ve zararlı gaz emisyonlarını azaltıyor. Yılda 150 bin kilometre yol yapan 40 tonluk bir kamyon, bu teknolojiyle yılda bin 350 avro tasarruf sağlayabiliyor.”
Özkan, KMax teknolojisinin şehirler arası taşımacılık için geliştirildiğini ve lastik ömrünü en üst düzeye çıkardığını, AirMax teknolojisinin ise lastiğin çapını artırmadan içindeki hava hacmini artırdığını, böylece daha fazla yük kapasitesi, düşük işletme maliyeti ve yol hasarı sağlandığını belirtti.
Goodyear Türkiye Müdürü Harish Khosla ise Goodyear'ın Ar-Ge faaliyetlerine yılda 400 milyon dolar harcadığını belirterek, Türkiye'de kış, kamyon ve performans lastiklerinde lider konumda olduğunu ifade etti.
Toplantıya çok sayıda bayi de katıldı.