Göçükteki 9 ceset için yeniden arama başlatıldı

Güncelleme Tarihi:

Göçükteki 9 ceset için yeniden arama başlatıldı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2011 15:12

KAHRAMANMARAŞ’ın Afşin İlçesi’ndeki Çöllolar Kömür Sahası’nda meydana gelen göçükte, toprak altında kalan 9 kişinin cesetlerinin bulanması için sahada iş makinalarıyla arama çalışmasına başlandı.

Çöllolar Kömür Sahası’nda 6 Şubat’ta meydana gelen göçükte Jeoloji mühendisi Halil Tatlı, makine mühendisi Cuma Yıldırım, maden mühendisi Nail Yılmaz, makine operatörleri Hacı Mehmet İpek, Muhsin Koşan, Kemal Elmas, dozer operatörü Adnan Demir, drenaj işçisi Aydoğan Polat ile topograf Tuğran Gökhan toprak altında kalmıştı.
 
Yaklaşık 50 milyon metreküp toprağın kaydığı bölgede bugüne kadar yapılan arama kurtarma çalışmasında kayıp 9 kişiye ulaşılamadı. Maden Tetkik ve Arama (MTA) Genel Müdürlüğü’nden gelen uzman bir ekip, toprak altında kalan ve içerisinde 4 kişinin bulunduğu sanılan kamyonetin yerini tespit etmek için uzun zamandır yürüttüğü anamoli haritası çalışmasını sonuçlandırdı. Manyetik dalgacıklarla toprak altındaki metallerin tespit edildiği anamoli haritası MTA tarafından EÜAŞ Genel Müdürlüğü’ne gönderildi. Toprak altında kamyonet dışında kömür bantları, tahrik istasyonları ve şaselerin de olması nedeniyle haritada yer alan metal yoğunlaşmalarından hangisinin araca ait olduğu bilinmezken, Park Teknik A.Ş.’de MTA’nın hazırladığı haritaya göre iş ve sondaj makinelerini göçük sahasına indirdi.

Firmanın ekipleri, iş makineleriyle haritada belirtilen metal yoğunlaşmalarının bulunduğu kısımlarda iş makinalarıyla kazı çalışmasına başladı. Yapılan arama çalışmaları hakkında açıklamalarda bulunan Park Teknik A.Ş. Genel Müdürü Şeref Göksu, göçüğün olduğu günden bu yana toprak altındaki 9 kişiyi bulmak için her türlü imkanı denediklerini söyledi. MTA’nın hazırladığı anamoli haritası üzerine çalışmalara başladıklarını belirten Göksu, "MTA Genel Müdürlüğü Jeofizik Bölümü’nün heyelan alanında yapmış olduğu sismik çalışmalar sonucunda oluşturmuş olduğu anamoli haritası EÜAŞ tarafından bize gönderildi. Anamoli haritasına göre kamyonetle ilgili yer tespiti ve kurtarma çalışmalarına başladık. Harita metal yoğunlaşmasını gösteriyor. Metal yoğunlaşmasının içerisinde başka şeylerde var. Şaselerimiz var, tahrik istasyonlarımız var. Kamyonet olup olmadığı kesin değil çünkü harita orada metal olup olmadığını gösteriyor. Ama bu metal, bizim orada bant yollarımız var, tahrik istasyonlarımız var ama ’acaba bunlardan bir tanesi pikap olabilir mi?’ diye bir çalışma yapıyoruz" dedi.

Göçük sahasında iş makineleriyle yapılan kazı çalışmaları devam ederken, sahadan görüntü alınmasına ise izin verilmiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!