’Go Cart’ hissi verip birçok kılığa giriyor

Güncelleme Tarihi:

’Go Cart’ hissi verip birçok kılığa giriyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2006 23:21

Geçmişiyle efsane haline gelen otomobiller arasında yer alan Mini, BMW grubuna dahil olduktan sonra büyük bir değişim geçirdi. İlk kez 2001 yılında yollara çıkan Mini, Türkiye’de One, Cooper, Cooper S, Cooper Cabrio ve Cooper Cabrio S olmak üzere beş farklı versiyonuyla pazara sunuluyor. Diğer taraftan son dönemde özel tasarımların geliştirilen modelin, Mini Seven, Mini Park Lane ve Mini Checkmate isimli versiyonları da bulunuyor. Bu versiyonlar kişiye özel olarak yaratılabiliyor.Küçük otomobil efsanesi olan Mini, şirin tasarımı ve küçük yapısı ile şehirli gençleri hedefliyor. Yuvarlak farları ve köşeli tasarımı ile ilk Mini modellerinin genlerini taşıyan bir çizgide yeniden şekillendirilen Mini başarılı retro çalışmalarından birini oluşturuyor. Küçük boyutları sayesinde şehir içi kullanımlarda park problemi yaratmayan Mini’nin kullanımı da kolay olduğu için bayanlar tarafından da tercih ediliyor. 2001 yılında üretilmeye başlanan yeni Mini’nin üç motor seçeneği bulunuyor. Mini One versiyonunda kullanılan 1.6 litrelik 16V benzinli motor 90 beygir güç üretiyor. Mini Cooper’da ise aynı 4 silindirli motor 115 beygir güce sahip. Mini Cooper S’de ise aynı motorun ’supercharger’ aşırı besleme sistemi ile güçlendirilmiş versiyonu bulunuyor. Bu motora sahip olan Cooper S, 170 beygirlik gücüyle, 0’dan 100 km/s hıza sadece 7.2 saniyede ulaşıyor. ’GO CART’ HİSSİ YAŞATIYORAyrıca Mini Cooper ve Cooper S’nin üstü açılabilen ’cabrio’ versiyonları da bulunuyor. Yüksek standartlardaki gövde sağlamlığı, üstün şasi ve süspansiyonları sayesinde Mini Cabrio’lar çeviklikleriyle kullanıcısına ’Go Card’ yapıyormuş hissi veriyor. Sadece 15 saniyede otomatik olarak tamamen açılan tavanın bir kısmı saatte 120 kilometre hızda bile 40 santimetre kadar geriye doğru açılabiliyor. Tavan arkaya doğru katlanırken tavan sütunları otomatik olarak geri çekiliyor ve yan pencereler arkada aşağı doğru hareket ediyor. Akıllı Z-katlanma konfigürasyonu sayesinde tavan arka koltukların arkasında küçük bir paket olarak bekliyor. PRATİKLİK ÖN PLANDAPratikliğin ön plana çıktığı araçta, arka kapak uygun bir şekilde katlanarak iki çelik kabloyla pozisyonunu koruyor. Bu da sürücünün kapağı 80 kiloya kadar yük taşıyabilecek pratik bir yük paneli olarak kullanmasına izin veriyor. Tavan kapalıyken bagaj kısmı 165 litrelik kapasite sunarken, tavan açıkken 120 litrelik daha yer kalıyor. Arka koltuğun katlanabilir ve kilitlenebilir arkalıklarıyla beraber bagaj kapasitesi de gerçekten etkileyici bir rakam olan 605 litreye ulaşabiliyor.Bir takla sırasında ultra yüksek güçte çelikten yapılmış bir borudan oluşan A-sütunlarının yanı sıra arkadaki çok güçlü alüminyum borulardan yapılmış ve entegre edilmiş koltuk başlığı içeren çift takla barı da, üstün güvenlik ve koruma sağlıyor. Mini Cabrio’da ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi), EBFD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı), ve CBC (Viraj Fren Kontrolü) standart olarak bulunuyor. ASC+T (Otomatik Denge ve Tutuş Kontrolü) (Cooper S Cabrio’da standart), DSC (Dinamik Denge Kontrolü) ve LSD (Kilitli Diferansiyel) (sadece Cooper S Cabrio da opsiyonel) de bulunan diğer güvenlik ekipmanlarını oluşturuyor.
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!