Giyimden dikişi kaldırdı ihracatını 3 kat artırdı

Güncelleme Tarihi:

Giyimden dikişi kaldırdı ihracatını 3 kat artırdı
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 12, 2005 00:00

Ä°ki yıl önce 17 milyon dolarlık ihracat yaparken Morera markasıyla dikiÅŸsiz giyim sektörüne giren Atateks, ihracatını 55 milyon dolara çıkardı. Atateks Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°hsan Arslan, bu alanda Avrupa ikinciliÄŸine ulaÅŸtıklarını belirtti.ELASTAN hammadde ithalatı yapmak üzere 1990 yılında kurulan ve ardından iplik, örme kumaÅŸ, boya, baskı ve konfeksiyon kısımlarını da geliÅŸtirerek entegre bir tesis haline gelen Atateks Tekstil Grubu, Morera markası ile girdiÄŸi dikiÅŸsiz giyim (simlees) sektöründe dünya liderliÄŸine oynuyor. Atateks, 8 ÅŸirketiyle Türkiye’nin en büyük 15 tekstil firması arasında yer alıyor ve Morera ile dikiÅŸsiz giyimde Avrupa’da ikinci sırada bulunuyor.TÃœRKÄ°YE’DE Ä°LK: Sahip oldukları bilgi birikimini teknoloji ile destekleyerek girdikleri bu alanın geliÅŸim potansiyeline dikkat çeken Atateks DikiÅŸsiz Giyim A.Åž. Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°hsan Arslan, çalışmalarını şöyle anlattı: ‘Atateks piyasada daha çok iplikçi ve kumaşçı olarak tanınıyordu. Üç yıl önce teknolojinin ön plana çıktığı bu alana girmeye karar verdik. DikiÅŸsiz giyimin geçmiÅŸi zaten 7 yıllık. Ä°talya’da baÅŸlayan bu alanın insanlara sunduÄŸu kullanım kolaylığı ile ilerde daha çok yaygınlaÅŸacağını dikkate aldık ve kendi markamızla bu iÅŸe girdik. kimyasalından baÅŸlayıp nihai ürüne giden entegre bir tesis oluÅŸturduk. Aylık 2 milyon adet üretim ile dikiÅŸsiz giyimde Avrupa’nın ikinci, Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahibiz. Bu alanda dikey entegrasyona sahip ilk ve tek ÅŸirketiz.’MAYO DA YAPTI: Atateks Grubu’nun Çorlu’daki 120 bin metrekarelik fabrikasında üretilen Morera ürünleri için 40 kiÅŸilik bir ar-ge ekibi oluÅŸturduklarını söyleyen Aslan, iç giyim ile baÅŸladıkları üretimi dış giyime doÄŸru çeÅŸitlendirdiklerini belirtti. Bu yaz dikiÅŸsiz mayo ve plaj kıyafetlerini de satışa sunduklarını kaydeden Arslan, mayoların gelecek yıldan itibaren ihracatına baÅŸlayacaklarını söyledi. Arslan, ‘İhracatımız her geçen gün artıyor. Türkiye’de de en az 10 milyon kiÅŸi ürünlerimizi giysin istiyoruz’ diye konuÅŸtu. Geçen yıl 160 milyon dolar olan cironun 55 milyon dolarının ihracattan kaynaklandığını belirten Arslan, ihracatın da 40 milyon dolarının simlees ürünler olduÄŸunu kaydetti.22 ÃœLKEYE Ä°HRACAT: Türkiye genelinde 500’ü aÅŸkın noktada, Koton, Migros, Gima ve halen sayıları 7 olan Morera maÄŸazalarında satılan Morera ürünlerinin 22 ülkeye ihraç edildiÄŸini söyleyen Arslan, simlees ürünlerini anavatanı Ä°talya’dan Avustralya’ya, Amerika’dan Suudi Arabistan’a kadar pekçok ülkeye sattıklarını kaydetti. Son olarak Romanya, Estonya ve Kanada’ya ihracata baÅŸladıklarını belirten Arslan, bu yıl ihracatta yüzde 20’lik bir artış hedeflediklerini açıkladı.MaÄŸaza konseptini Zara’nın mimarı di Marzo oluÅŸturduTÃœRKÄ°YE’nin yanı sıra Paris, Londra, Milano, Moskova, VarÅŸova ve Malaga’da maÄŸazaları bulunan Morera’da hedef yurtiçi ve yurtdışında bir yılda 100 maÄŸazaya ulaÅŸmak. Ä°hsan Arslan, bu konuda iyi bir çizgi yakalamak için aynı zamanda Zara’nın da mimarı olan Ä°talyan mimar Emanuele di Marzo ile çalıştıklarını belirtti. Sırada dikiÅŸsiz jean varBU yaz dikiÅŸsiz mayo üretimine giren Morera’nın daha önce butik olarak çalıştığı hamile kıyafetlerini de yakında bir koleksiyon olarak sunacağını belirten Ä°hsan Arslan, yıl sonuna doÄŸru da simlees çocuk kıyafetleri hazırlayacaklarını kaydetti. Arslan, halen çorap ve jean üretimi ile ilgili çalışmalar yürüttüklerini kaydetti ve dikiÅŸsiz jean’ın dünyada da bir ilk olacağını söyledi.Giyimden dikiÅŸi kaldırdı ihracatını 3 kat artırdıİki yıl önce 17 milyon dolarlık ihracat yaparken Morera markasıyla dikiÅŸsiz giyim sektörüne giren Atateks, ihracatını 55 milyon dolara çıkardı. Atateks Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°hsan Arslan, bu alanda Avrupa ikinciliÄŸine ulaÅŸtıklarını belirtti.ELASTAN hammadde ithalatı yapmak üzere 1990 yılında kurulan ve ardından iplik, örme kumaÅŸ, boya, baskı ve konfeksiyon kısımlarını da geliÅŸtirerek entegre bir tesis haline gelen Atateks Tekstil Grubu, Morera markası ile girdiÄŸi dikiÅŸsiz giyim (simlees) sektöründe dünya liderliÄŸine oynuyor. Atateks, 8 ÅŸirketiyle Türkiye’nin en büyük 15 tekstil firması arasında yer alıyor ve Morera ile dikiÅŸsiz giyimde Avrupa’da ikinci sırada bulunuyor.TÃœRKÄ°YE’DE Ä°LK: Sahip oldukları bilgi birikimini teknoloji ile destekleyerek girdikleri bu alanın geliÅŸim potansiyeline dikkat çeken Atateks DikiÅŸsiz Giyim A.Åž. Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°hsan Arslan, çalışmalarını şöyle anlattı: ‘Atateks piyasada daha çok iplikçi ve kumaşçı olarak tanınıyordu. Üç yıl önce teknolojinin ön plana çıktığı bu alana girmeye karar verdik. DikiÅŸsiz giyimin geçmiÅŸi zaten 7 yıllık. Ä°talya’da baÅŸlayan bu alanın insanlara sunduÄŸu kullanım kolaylığı ile ilerde daha çok yaygınlaÅŸacağını dikkate aldık ve kendi markamızla bu iÅŸe girdik. kimyasalından baÅŸlayıp nihai ürüne giden entegre bir tesis oluÅŸturduk. Aylık 2 milyon adet üretim ile dikiÅŸsiz giyimde Avrupa’nın ikinci, Türkiye’nin en büyük kapasitesine sahibiz. Bu alanda dikey entegrasyona sahip ilk ve tek ÅŸirketiz.’MAYO DA YAPTI: Atateks Grubu’nun Çorlu’daki 120 bin metrekarelik fabrikasında üretilen Morera ürünleri için 40 kiÅŸilik bir ar-ge ekibi oluÅŸturduklarını söyleyen Aslan, iç giyim ile baÅŸladıkları üretimi dış giyime doÄŸru çeÅŸitlendirdiklerini belirtti. Bu yaz dikiÅŸsiz mayo ve plaj kıyafetlerini de satışa sunduklarını kaydeden Arslan, mayoların gelecek yıldan itibaren ihracatına baÅŸlayacaklarını söyledi. Arslan, ‘İhracatımız her geçen gün artıyor. Türkiye’de de en az 10 milyon kiÅŸi ürünlerimizi giysin istiyoruz’ diye konuÅŸtu. Geçen yıl 160 milyon dolar olan cironun 55 milyon dolarının ihracattan kaynaklandığını belirten Arslan, ihracatın da 40 milyon dolarının simlees ürünler olduÄŸunu kaydetti.22 ÃœLKEYE Ä°HRACAT: Türkiye genelinde 500’ü aÅŸkın noktada, Koton, Migros, Gima ve halen sayıları 7 olan Morera maÄŸazalarında satılan Morera ürünlerinin 22 ülkeye ihraç edildiÄŸini söyleyen Arslan, simlees ürünlerini anavatanı Ä°talya’dan Avustralya’ya, Amerika’dan Suudi Arabistan’a kadar pekçok ülkeye sattıklarını kaydetti. Son olarak Romanya, Estonya ve Kanada’ya ihracata baÅŸladıklarını belirten Arslan, bu yıl ihracatta yüzde 20’lik bir artış hedeflediklerini açıkladı.MaÄŸaza konseptini Zara’nın mimarı di Marzo oluÅŸturduTÃœRKÄ°YE’nin yanı sıra Paris, Londra, Milano, Moskova, VarÅŸova ve Malaga’da maÄŸazaları bulunan Morera’da hedef yurtiçi ve yurtdışında bir yılda 100 maÄŸazaya ulaÅŸmak. Ä°hsan Arslan, bu konuda iyi bir çizgi yakalamak için aynı zamanda Zara’nın da mimarı olan Ä°talyan mimar Emanuele di Marzo ile çalıştıklarını belirtti. Sırada dikiÅŸsiz jean varBU yaz dikiÅŸsiz mayo üretimine giren Morera’nın daha önce butik olarak çalıştığı hamile kıyafetlerini de yakında bir koleksiyon olarak sunacağını belirten Ä°hsan Arslan, yıl sonuna doÄŸru da simlees çocuk kıyafetleri hazırlayacaklarını kaydetti. Arslan, halen çorap ve jean üretimi ile ilgili çalışmalar yürüttüklerini kaydetti ve dikiÅŸsiz jean’ın dünyada da bir ilk olacağını söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!