’Gılgamış’ İmralı’dan çıkmış

Güncelleme Tarihi:

’Gılgamış’ İmralı’dan çıkmış
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2007 22:15

Abdullah Öcalan’ın İmralı’daki hücresinde Samuel Noah Kramer’in ünlü kitabı ’Tarih Sümer’de Başlar’ı okuması ve çevresine de tavsiye etmesi, bir dizi reaksiyonu da beraberinde getirdi.

’Gılgamış’ İmralı’dan çıkmış
Kabalcı Yayınevi tarafından basılan kitap, Öcalan’ın tavsiyesi üzerine başta Diyarbakır olmak üzere bölgeden büyük ilgi gördü. İlgi öylesine arttı ki, Yayınevi kitabın ikinci baskısını yaptı. Ancak, mesele burada bitmedi. Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Ayşenur Zarakolu Özgürlük Parkı’na Sümerler’in en önemli mitolojik kahramanı Gılgamış’ın rölyefini yaptırmaya karar verdi. DTP Genel Başkanı Ahmet Türk ve Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir tarafından temeli atılan parkın içinde geniş bir alan Gılgamış rölyefi için ayrıldı. Rölyef de İranlı heykeltraş Babek Sophi’ye sipariş verildi. Rölyefin yapımı sürerken, DHA muhabiri Ferit Aslan, Diyarbakır Kadın Platformu’nun Gılgamış’ı tartıştığını öğrendi. Mesele, ünlü mitoloji kahramanının, ’Anaerkil sistemden ataerkil sisteme geçiş’in sembolü olmasıydı. Ayrıca Gılgamış, kadınlara şiddet uygulayan birisiydi. Ancak itirazın asıl gerekçesi bu değildi. Diyarbakır Kadın Platformu’ndan Avukat Ayla Akat, tartışmanın Gılgamış’ın kadına şiddet uygulamasıyla ilgisi olmadığını söyleyerek , şöyle konuştu: "Ayşenur Zarakolu’nun ismini taşıyan bir parka, kadın elinden çıkan ve kadını temsil eden eserlerin konulması çok daha uygun olur. Çünkü Diyarbakır’da ilk kez böyle bir park açılıyor ve kadınların parka sahip çıkmasından daha doğal bir şey olamaz. Belediye de itirazları haklı gördü ve Gılgamış rölyefini Yenişehir Beldesi’ndeki Sümer Parkı’na koymaya karar verdi."Büyükşehir Belediyesi Basın Bürosu’ndan İrfan Uçar ise rölyefin aktarılmasının, teknik zorunluluklardan kaynaklandığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!