Güncelleme Tarihi:
Genelkurmay Başkanlığı’nın web sayfasında yer alan ’Önemli olaylar’ bölümünde Rusya Federasyonu’na ait IL-20 tipi askeri uçağın 26 Ekim 2013 tarihinde 12.32-15.41 saatleri arasında, Karadeniz’de Türkiye-Bulgaristan sınır bölgesinden, Türkiye-Gürcistan sınır bölgesine kadar uluslararası hava sahasında, kıyılarımıza paralel batıdan doğuya doğru uçuş icra ettiği belirtildi. Açıklamada şöyle denildi:
"Anılan uçağın Karadeniz’in uluslararası hava sahasında ve Demirköy/Kırklareli açıklarında Türk hava sahasına yaklaşması üzerine, muhtemel hava sahası ihlal girişimlerini önlemek maksadıyla, Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait Akhisar’da konuşlu iki adet F-16 uçağına ’alarm’ görevi verilmiştir. Akhisar’dan saat 12.14’te kalkış yapan uçaklarımız, Türk Hava Sahasında seyirle, RF uçağını Bartın açıklarına kadar izlemiş, bilahare, Merzifon’dan kalkış yapan iki adet F-16 uçağına görevini saat 13.10’da devrederek üssüne dönüş yapmıştır. RF uçağı, Hopa/Artvin açıklarında bölgeyi terk edinceye kadar, Merzifon’dan kalkış yapan ve kendi hava sahamız içerisinde uçan uçaklarımız tarafından izlenmiştir. RF uçağının, saat 15.29’da bölgeden uzaklaşması ile birlikte, uçaklarımız üssüne dönüş yapmıştır."
Genelkurmay Başkanlığı, 3 gün önce de Türk Hava Kuvvetleri’ne ait F-16’ların, Türk hava sahasına yaklaşan Rus uçaklarına karşı önleme görevi yaptığını açıklamıştı.
SURİYE SINIRINDAKİ HAREKETLİLİK
Genelkurmay Başkanlığı, Diyarbakır’daki 2. Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın sorumluluk alanına giren Türkiye-Suriye sınır bölgesinde dün hareketlilik olduğunu bildirdi. Bu konuda şöyle denildi:
"1-İncirlik’ten kalkış yapan ve saat 08.13’ten itibaren Gaziantep-Hatay bölgesinde ’Hava Muharebe Devriye Görevi (CAP)’ icra etmekte olan iki adet F-16 uçağımız, Suriye’ye ait bir adet MI-17 helikopterinin, Nusaybin/Mardin güneyinde sınırımıza doğru yaklaşması üzerine bölgeye yönlendirilmiş, ancak söz konusu hava aracı, sınırımıza 3 deniz mili kala geri dönerek bölgeden uzaklaşmıştır. İki adet F-16 uçağımız, hava devriye görevini saat 11.40’ta tamamlayarak, bir sonraki iki adet F-16’ya devretmiştir.
2- Diyarbakır’dan kalkış yapan ve saat 10.59’dan itibaren Gaziantep-Hatay-Şanlıurfa bölgesinde "Hava Muharebe Devriye Görevi (CAP)" icra etmekte olan iki adet F-16 uçağımız, hava devriye görevini saat 15.49’da tamamlayarak, görevini bir sonraki iki adet F-16’ya devretmiştir.
3- İncirlik’ten kalkış yapan ve saat 16.22’den itibaren Gaziantep-Hatay bölgesinde "Hava Muharebe Devriye Görevi (CAP)" icra etmekte olan iki adet F-16 uçağımız, hava devriye görevini saat 18.33’te tamamlayarak, İncirlik meydanına geri dönmüştür."