OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 26, 2001 00:00
Çoğunluğu New York'tan gelen genç sanatçıların, modern teknolojiyi ve onun etkilerini malzeme olarak kullandıkları yapıtlardan oluşan Yeni Metropolis başlıklı sergi Borusan Sanat Galerisi'nde sürüyor. Sergi 24 Kasım'a kadar açık kalacak. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı tarafından düzenlenen "7. İstanbul Bienali" ile aynı tarihlerde gerçekleştirilecek olan bu sergi bienal broşürlerinde de yer alacak. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da Türk sanat çevresi ve farklı uluslardan sanatçı, küratör ve eleştirmenler arasında uluslararası bir kültür ağının kurulmasına olanak sağlayan bu uygulama, farklı kültürlerden sanatçılar ve izleyiciler arasında bir iletişim ortamı oluşturmayı amaçlıyor. Borusan Sanat Galerisi uluslararası 11 sanatçının katıldığı "Yeni Metropolis" sergisiyle de 2001 - 2002 sezonunu açıyor. Küratörlüğünü Elga Wimmer'in yaptığı "Yeni Metropolis" sergisinde sanatçıların çalışmaları ile 1926 yılında Fritz Lang tarafından yapılan Metropolis filmi arasında bir bağlantı kurulabilir. Bilindiği gibi Lang, Metropolis filminde makinaların özellikle de robotların hayatımızı ve ruhumuzu nasıl etkilediğini anlatır. Sergiye; Jeremy Blake (New York, Feigen Contemporary Galerisi'nin sanatçısı), Oladele Bamgboye ( New York, Thomas Erben Galerisi'nin sanatçısı), Slater Bradley (New York, Team Galeri'nin sanatçısı) Ebru Özseçen (New York, Henry Urbach Architecture sanatçısı), Jonathan Horowitz (New York, Greene Naftali Inc., sanatçısı), Pipilotti Rist (New York, Luhring Augustine Galeri), Julia Scher ( New York, Andrea Rosen), Paul Pfeiffer (New York, The Projecet), Steven Pippin (New York, Gavin Brown's Enterprise Corp., ), Franck Scurti (Paris, Anne de Villepoix), ve Ricardo Zulueta (New York, Elga Wimmer) katılıyor. Sanatçılar "Yeni Metropolis" sergisinde video,
film ve fotoÄŸraflarla televizyon (Slater Bradley) kompüter teknolojisi, (Ricardo Zulueta) animasyon, medya iletiÅŸimi ve çeÅŸitli formlardaki modern teknolojiye göndermeler yapıyorlar. Kısaca, bugünkü teknolojinin günlük hayatlarımızdaki artı ve eksilerini keÅŸfe çıkıyorlar ve hatta doÄŸadan kaçışı suni olarak tasarlıyorlar. ÖrneÄŸin, Paul Pfeiffer'ın video yapıtında, güneÅŸin ve ayın okyanusa batışını eriyorlarmışçasına dijital olarak gerçekleÅŸtirmesi gibi… Â
button