Güncelleme Tarihi:
Bu yıl Uluslararası Reklamcılık Derneği'nin üniversite öğrencileri arasında açtığı yarışmanın konusu sporda şiddete ve holiganizme hayır. Yarışma sonuçları pazartesi belli olacak. Ama bunun bir önemi yok. Yarınki derbi maçı öncesi bu afişlere bir göz atmayı ihmal etmeyin!
Geçen hafta Trabzon-Fenerbahçe maçı var diye koca Trabzon şehri savaş alanına döndü. Netice: 14 yaralı, 35 gözaltı. Bu tuzlu fatura, her futbol savaşı sonrası maça gitmeye korkar hale gelen futbolseverlere kesildi. Aramalarda ortaya çıkan döner bıçağı, ustura, zincir ve sopa gibi gözüdönmüş fanatik aksesuvarları da aklı başında futbol seyircilerini stadyumlardan -biraz da futboldan- uzaklaştırıyor. Artık yarın oynanacak Fenerbahçe-Galatsaray maçının sonucunu heyecanla bekleyemiyoruz. İçimizde ‘‘illa ki çıkacak’’ olayların korkusu var. Sevinç kurşunlarıyla ölen bebekleri, gençleri, amcaları-teyzeleri de hala hatırlıyoruz.
Kızışan şampiyonluk yarışının taraftarlar arasında kızgınlığa yol açtığı şu günlerde, Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Bölümü'nün düzenlediği 4. Üniversitelerarası Reklam Yarışması'nın konusu, büyük anlam taşıyor: Sporda Şiddete ve Holiganizme Hayır. Yarışmaya 12 üniversiteden 33 ekip hazırladıkları reklam kampanyaları ile katıldı. Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden Adventure Team ve İris Tanıtım, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden Ajans Düş İşleri ve Krea.tiff Reklam, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden İm Ajans, Bilkent üniversitesi'nden Limon, İstanbul üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Okulu'ndan Sobimeyo olmak üzerek toplam 7 takım finale kaldı.
Sonuçlar pazartesi açıklanıyor. Kimin kazanacağı hiç önemli değil. Yarınki büyük maç öncesi şu afişlere bir göz atmak ve ve futbolun karanlık yüzü hakkında biraz düşünmek gerekiyor.
Reklamcıların Birleşmiş Milletler'i
Uluslarası Reklamcılık Derneği IAA, tüm dünyadaki reklamverenler, reklam ajansları, reklam mecraları ve halkla ilişkiler şirketleri gibi kuruluşların yöneticilerini biraraya getiren tek yapılanma. Kar amacı gütmeyen dernek 1938'de kurulmuş ve şu anda 95 ülkede 4 binden fazla üyesi var. IAA bir sivil toplum kuruluşu olarak devletler üstü statü ile Birleşmiş Milletler ve Unesco tarafından tanınıyor. IAA Avrupa Birliği'nde reklamcılık eğitim ve kamu yararı reklamları kampanyalarında resmi danışmanlık da yapıyor.
IAA Türkiye Bölümü'nü kurma çalışmaları 1972 yılında başladı ve ertesi yıl IAA ile yakın ilişki içinde çalışan bir dernek oluştu. Ancak Uluslararası Reklamcılık Derneği 1988'de Bakanlar Kurulu kararı ile kurulabildi. Derneğin Türkiye'de yüzden fazla üyesi var. Üniversitelerarası Reklam Yarışması, IAA Türkiye'nin eğitim faaliyetlerinden biri. Dernek staj programları ve üniversite akreditasyonları gibi diğer eğitim programlarıyla üniversite öğrencilerini destekliyor ve bir profesyonel olarak yetişmelerine yardımcı oluyor.
Üniversite: Anadolu
Danışman: Prof. Dr. Ali Atıf Bir
Ajans: Adventure Team
Öğrenciler: Cem Dik, Gözdecan Bezirci, Öykü Karahan, Onur Uğraş (solda)
Üniversite: Bilkent
Danışman: Öğretim Görevlisi Cengiz Gürer
Ajans: Limon
Öğrenciler: Efsun Güneş, Orkun Önal, Burak Günsev, Eda Eminağa
Üniversite: Ankara
Danışman: Araştırma Görevlisi Pınar Özdemir
Ajans: Ajans Düş İşleri
Öğrenciler: Zafer Altuğ, Seda Durmuş, Ayşegül Er
Üniversite: Ankara
Danışman: Ar. Gör. Fatih Keskin
Ajans: Krea.tiff Reklam
Öğrenciler: Ece Özmen, Arda Erdik, Şirin Ediger, Alper Şahin, Eda Öztürk, Can Bozkurt
Üniversite: Gazi
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Semra Çevik
Ajans: İM Ajans
Öğrenciler: Nurhan Kasurka, Nuray Beşirn, Korkut Peker, Ebru Bakkal, Özlem Özyardımcı
Üniversite: İstanbul
Danışman: Dr. Ateş Fırat
Ajans: Sobimeyo
Öğrenciler: Nilgün Kalp, Nazlı Yavaş, Başak Köroğlu, Buğra Sönmezyalçın, Enis Öter, Emrah Çoban, Gökçe Avenoğlu, Cemalettin Bulunmaz, Erçin Sadıkoğlu
Üniversite: Anadolu
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ferruh Uztuğ
Ajans: İris Tanıtım
Öğrenciler: Meltem Yavuz, Cem Oskay, Metin Erdoğan, Güray Varol, Ahmet Erdoğan