Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2005 14:15
(Gen) ÇOCUKLARI “OYUNLA” EĞİTİN...
-ÇOCUKLARI “OYUNLA†EÄÄ°TÄ°N... -ÇOCUÄUN ZÄ°HÄ°N, ZEKA VE VÃœCUT GÜÇLERÄ°NÄ°N GELÄ°ÅMESÄ°NDE OYUNUN ETKÄ°SÄ°NÄ°N BÃœYÃœK OLDUÄU BÄ°LDÄ°RÄ°LDÄ° -PROF. DR. ARTUN: “OYUNLA ÖÄRETÄ°LEN BÄ°LGÄ°LER KALICIDIR. ÇOCUÄA KALICI DAVRANIÅLARIN ÖÄRETÄ°MÄ°NDE OYUNDAN YARARLANILABÄ°LÄ°R†ADANA (A.A) - 12.07.2005 - Esra Kaya - ÇocuÄŸun zihin, zeka ve vücut güçlerinin geliÅŸmesinde, oyunun etkisinin büyük olduÄŸu bildirildi. Çukurova Ãœniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Halk Edebiyatı Ana Bilim Dalı Prof. Dr. Erman Artun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, “zaman geçirmeye yarayan, belli kuralları olan, eÄŸlenmek için yapılan faaliyet†olarak tanımlanan oyunun, tüm dünya kültürlerinde, özellikle de Türk kültüründe önemli yeri olduÄŸunu kaydetti. Prof. Dr. Artun, bilim ve sanat adamlarının önemli çalışma konuları arasında çocuk oyunlarının yer aldığını, oyunların, çocuÄŸa gelecek yaÅŸantısında gerekli olacak her türlü bilgi ve beceriyi kazandırmada hazırlık niteliÄŸi taşıdığını söyledi. Oyunların kurallarına göre çocuklara baÅŸarı ve baÅŸarısızlığı öğrettiÄŸini ifade eden Prof. Dr. Artun, şöyle devam etti: “Son dönemlerde eÄŸlence unsuru olarak da kullanılan (yazı mı, tura mı?), (tek mi, çift mi) gibi oyunlar, çocukların güzel ÅŸeyler yaratma, ahenkli hareket etme, kazanma, yitirme, gülme, güldürme, alay etme gibi duyguları tatmasını saÄŸlar. Saklambaç, cirit, güreÅŸ gibi oyunlar da hem çocuÄŸun dinlenmesi hem de fiziksel açıdan saÄŸlıklı olmasına yol açar, kiÅŸiliÄŸin geliÅŸiminde etkili olur.†-“SORUMLULUK DUYGUSUNU ARTIRIYORâ€- Çocukların arkadaÅŸları ile oyun oynamaya baÅŸladığı zaman toplumsal iliÅŸkileri de öğrenmeye baÅŸladığını ve oyunlarla birlikte yüklendiÄŸi rolün üstesinden gelebilmek için sorumluluk duygusunun artığını belirten Prof. Dr. Erman Artun, “ÖrneÄŸin evcilik gibi toplumsal olayları ele alan oyunlar, çocuÄŸun toplumu ve çevresindekileri tanımasına yardımcı olur†dedi. Prof. Dr. Artun, ders saatleri, yemek ve uyku dışında kalan tüm zaman dilimini kaplayabilen oyunun, çocukların zihin, zeka ve vücut güçlerinin geliÅŸiminde büyük rolü olduÄŸunu ifade ederek, ÅŸunları kaydetti: “EÄŸitimciler, özellikle ilköğretime yeni baÅŸlayan çocuklara temel bazı bilgileri öğretirken oyunun çocuklar üzerindeki etkisinden yararlanabilirler. ÖrneÄŸin ilköğretime yeni baÅŸlayan bir çocuÄŸun dikkati yalnızca oyunla çekilebilir. ÇocuÄŸun dikkatini bir konu etrafında tutabilme süresi çok sınırlıdır. Bu süre 5-10 dakika olabilir. Ancak oyun ile bu süreyi uzatabilmek mümkündür. Oyun ile öğretilen bilgiler daha kalıcıdır. ÇocuÄŸa kalıcı davranışların öğretiminde oyundan yararlanılabilir.†Prof. Dr. Artun, deÄŸiÅŸen teknoloji ile oyunların da deÄŸiÅŸtiÄŸini vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:“Dünyadaki deÄŸiÅŸim ve geliÅŸime paralel olarak çocuk oyunlarının deÄŸiÅŸmesi de olaÄŸandır ve iletiÅŸim araçlarının geliÅŸmesi sonucu çocuk oyunları nitelik deÄŸiÅŸtirmiÅŸtir. GeçmiÅŸ yıllarda oynanan oyunların önemli bölümü ÅŸu anda zaman aşımına uÄŸrayarak yok oldu. Çocukların hayatında büyük yer kaplamaya baÅŸlayan bilgisayarlar, ailelerin kontrolü altında oyun aracı olarak kullanılması durumunda eÄŸitimlerine olumlu katkıda bulunabilir.†(ESA-ECN-BER) 10:29 12/07/05"