Güncelleme Tarihi:
KARE KARE KURTARILMA ANI
Batma tehlikesi geçiren gemi gelen römorkorlar yardımı ile desteklendi. Daha sonra gemideki yükler vinçlerin yardımı ile boÅŸaltıldı. Dengesiz yüklerin boÅŸaltılmasının ardından gemi batmaktan kurtarıldı. Geminin batma tehlikesi geçirdiÄŸi an ve kurtarma çalışmaları cep telefonu ile saniye saniye görüntülendi.  Â
Mersin Uluslararası Liman İşletmesi (MIP) 3 nolu rıhtımda karışık kargo yüklemesi yapılan 5'i Türk, 4'nü yabancı uyuruklu mürettebatı bulunan 872 grostonluk İsmail Kurtaran'ın kaptanlığını yaptığı Asu Atun gemisi, önceki gün 15.30 sıralarında batma tehlikesi geçirdi. Gemi ambarına yaklaşık 1000 ton yük yüklenmesinden sonra, güverteye de yükleme işlemi devam ederken gemi sancağa doğru yan yatttı. Geminin yat yatatarak batma tehlikesi geçirmesi üzerine gemi içinde SOS verildi. Bunun üzerine gemi mürettabatı kurtarma çalışması için büyük çaba harcamaya başladı. Liman rıhtımında geminin batma tehlikesi geçirmesi üzerine Liman Başkanlığı ve PSA Internatıonal ve AKFEN Holding ortaklığıyla işletmesi yapılan Mersin Uluslararası Limanı İşletmeciliği A.Ş (MIP) bünyesinde kırmızı alarm verildi. Bunun üzerine harekete geçen ekipler, yan yatan gemiyi MIP Liman İşletmesi'ne ait 2 adet römorkörle geminin iskele bordasında itme yaparak, geminin sabit konumda kalması ve gemi ambar üstü paletli yükü ve ambar kapakları ile ambar içerisinde bulunan çuvallı yüklerden 40 ton tahliye edilerek geminin düzeltilmesi sağlandı.
Mersin Liman Başkanlığı'nca yapılan araştırmada uygun yüklemenin yapılmaması sonucu olayın meydana geldiği ifade ediilyor. Olayda can kaybı yaşanmazken, 80 ton yük kaybı oluştu. Beyrut'a gidecek geminin batma tehlikesi geçirmesi anında Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı Ana Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezi'ne bildirildi.
Mersin Liman Başkanlığı'nca konu ile ilgili idari soruşturma açıldı.
Â
Â