Gazeteciliği dijital medyaya uyarladık

Güncelleme Tarihi:

Gazeteciliği dijital medyaya uyarladık
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2012 00:00

Aftonbladet, İsveç’in en köklü gazetelerinden biri. Aynı zamanda internet medyasının öncülerinden. Gazetenin dijital versiyonunun mimarlarından Kalle Jungkvist geçen hafta bir konferans için Hürriyet’teydi

Haberin Devamı

Aftonbladet web sitesinin başarı sırrı ne?
- Dijital versiyonu yapmayı çok erken düşündük. Kendi yayın yönetmeni ve CEO’su vardı. Bu sayede, yaptığımız şey sırf yazılı medyadaki makaleleri dijitale aktarmaktan öteydi. Online gazetecilikle kendi içeriğimizi ürettik. Son dakika haberlerine odaklandık. Enteraktivite vardı. Web TV yarattık. Rakiplerimiz yalnızca ellerindeki malzemeyi internete koyarken biz gazeteciliği dijital medyaya uyarladık.

Yazılı medya gerçekten tamamıyla bitecek mi?
- Değişik tip gazeteler var ve hepsinin kaderi farklı olacak. Fakat ne olursa olsun hepsini zorlu bir süreç bekliyor. Batı dünyasında birçok gazete hayatta kalamayacak. ABD’de birçoğu öldü bile. İskandinavya’ya baktığınızda, eskiden metro veya otobüslerde herkes gazete okurdu. Şimdiyse bu alışkanlık neredeyse kayboldu. Artık herkesin elinde mobil cihazlar var. Gazetelerin yerini Facebook, Youtube, Twitter gibi uygulamalar aldı.

Haberin Devamı

Son gazeteyi ne zaman okuyacağız?
- Tam bir tarih veremem! Bazı yayınlar yine kalacak aslında ama değişik formlarda olacaklar. Örneğin hafta sonu gazeteleri olacak. Dönüşecekler. Markalarsa varlıklarına online devam edecek.

Türkiye’de durum ne olacak?
- Dünyayla aynı. Dijitalizasyonla, yazılı medya Türkiye’de de zor zamanlar geçirecek.

İsveç’te gazeteciler olarak gündem bulmakta zorlanıyor musunuz?
- Hayır çünkü dijital dünyada çalışınca tüm son dakika gelişmelerini takip etmeniz gerekiyor. Sakin bir dakikanız bile olmuyor. Bu, gazeteciler için bir rüya diyarı! Tüm büyük haberleri ilk siz veriyorsunuz; televizyon, radyo ve tabii yazılı basından daha hızlısınız.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!