GAP turunda gelen facia

Güncelleme Tarihi:

GAP turunda gelen facia
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 16, 2003 00:00

Eczacı Fatma Cansel İçbay, GAP turu dönüşü geçirdikleri 4 kiÅŸinin öldüğü kazada hem eÅŸini hem kızını kaybetti, kendisi de ölümden döndü. Otobüs ÅŸoförü ise 57 gün sonra serbest bırakıldı.GAP turu düzenleyen bir seyahat firmasının yolcularını taşıyan 34 BC 6547 plakalı Mercedes O-403 marka otobüs, 8 Aralık 2002 günü saat 07.30 sıralarında 44 yolcusuyla Adıyaman'dan Ä°stanbul'a hareket etti. Ferhan Kaya yönetimindeki otobüs, D-360 Karayolu'nun 34'üncü kilometresindeki Akçalar Mevkii'nde, hızlı girdiÄŸi keskin virajı alamayınca devrildi. 14 metre sürüklenen otobüste 4 kiÅŸi hayatını kaybederken, 8'i ağır 27 kiÅŸi yaralandı.YaÅŸadığına sevinemediAteÅŸ düştüğü yeri yaktı. İçbay Ailesi korkunç kazada parçalandı. Olay anında kuyuya düşüyormuÅŸ hissine kapıldığını söyleyen eczacı Fatma Cansel İçbay, ‘‘Kendime geldiÄŸimde otobüsten 100 metre ileride yerde yatıyordum’’ dedi. Ön koltukta oturan 32 yıllık eÅŸi Ahmet Baki İçbay ile 24 yaşındaki kızı Azize Işıl İçbay o kadar ÅŸanslı deÄŸildi. Yüzü parçalanan, kalça ve bacakları kırılan Fatma Cansel İçbay, kızı ve eÅŸini sorduÄŸunda acı haberle yıkıldı ve yaÅŸadığına sevinemedi.Lastikler kabaktıİçbay yaÅŸadıklarını şöyle anlattı: ‘‘Adıyaman'a kadar gezi güzel geçmiÅŸti. Son akÅŸam sıra gecesi düzenlendi. Åžoförler de burada geç saatlere kadar içki içip eÄŸlendiler. Saat 24.00'te odamıza çıkarken ÅŸoförler hálá oradaydı. Sabah erken saatte yerler kaygan olmasına raÄŸmen çok hızlı gidiyorduk. Bir virajda kaymaya baÅŸladık ve otobüs devrildi. Olaydan sonra hepimizi farklı hastanelere kaldırdılar. Sonra askeri uçakla Ä°stanbul'a getirildik.’’ Tur ÅŸirketi ve ÅŸoför hakkında tazminat davası açacağını belirten Fatma Cansel İçbay, ‘‘EÅŸim otobüsü ilk gördüğünde tekerleklerin kaplama ve kabak olduÄŸunu belirterek, ‘‘Bu araçla yola çıkılmaz’’ demiÅŸti. Åžoförün ikinci duruÅŸmada serbest kalması içimi acıtıyor’’ diye konuÅŸtu.Åžoför, ikinci celsede serbestKaza tutanağında, rampa inerken hava ve yol durumunu gözetmeksizin, keskin viraja kontrolsüz girdiÄŸi belirtilen ÅŸoför Ferhan Kaya 8'de 6, yeterli trafik iÅŸareti bulunmaması nedeniyle karayolları 8'de 2 suçlu bulundu. Åžoför Ferhan Kaya bir gün sonra çıkartıldığı Pazarcık Sulh Ceza Mahkemesi'nce tutuklandı. Ferhan Kaya'nın 1998-2001 yılları arasında, 18 ayrı trafik suçundan toplam 103 ceza puanı aldığı ortaya çıktı. Ancak Pazarcık Asliye Ceza Mahkemesi'nde yargılanmasına baÅŸlanan Kaya, 4 Åžubat 2003 tarihindeki ikinci duruÅŸmada serbest kaldı.Uyarıcı tabela sonra mı konduBölge Trafik Müdürlüğü'ne baÄŸlı polislerin kazadan 2 saat sonra olay yerine gelip çizdikleri kaza krokisinde, otobüsten 27 metre geride saÄŸa-sola keskin viraj tabelası olduÄŸu net olarak belirtildi. Ancak 21 Ocak 2003 tarihli olay yeri keÅŸif tutanağında tanık sıfatıyla ifadesi bulunan Jandarma Uzman ÇavuÅŸ Mehmet Yıldız, çok ilginç bir iddiada bulundu. Yıldız, ‘‘Kaza yerine ilk gelen ekip bizdik. Burada sürekli kaza olur. Olay anında, ÅŸimdi bulunan keskin viraj iÅŸareti yoktu. Ä°ÅŸaret bir hafta sonra takıldı’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!