Asım GÜNEŞ
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2003 02:02
Eczacı Fatma Cansel İçbay, GAP turu dönüşü geçirdikleri 4 kişinin öldüğü kazada hem eşini hem kızını kaybetti, kendisi de ölümden döndü. Otobüs şoförü ise 57 gün sonra serbest bırakıldı.
GAP turu düzenleyen bir seyahat firmasının yolcularını taşıyan 34 BC 6547 plakalı Mercedes O-403 marka otobüs, 8 Aralık 2002 günü saat 07.30 sıralarında 44 yolcusuyla Adıyaman'dan İstanbul'a hareket etti. Ferhan Kaya yönetimindeki otobüs, D-360 Karayolu'nun 34'üncü kilometresindeki Akçalar Mevkii'nde, hızlı girdiği keskin virajı alamayınca devrildi. 14 metre sürüklenen otobüste 4 kişi hayatını kaybederken, 8'i ağır 27 kişi yaralandı.
Yaşadığına sevinemedi
Ateş düştüğü yeri yaktı. İçbay Ailesi korkunç kazada parçalandı. Olay anında kuyuya düşüyormuş hissine kapıldığını söyleyen eczacı Fatma Cansel İçbay, ‘‘Kendime geldiğimde otobüsten 100 metre ileride yerde yatıyordum’’ dedi. Ön koltukta oturan 32 yıllık eşi Ahmet Baki İçbay ile 24 yaşındaki kızı Azize Işıl İçbay o kadar şanslı değildi. Yüzü parçalanan, kalça ve bacakları kırılan Fatma Cansel İçbay, kızı ve eşini sorduğunda acı haberle yıkıldı ve yaşadığına sevinemedi.
Lastikler kabaktı
İçbay yaşadıklarını şöyle anlattı: ‘‘Adıyaman'a kadar gezi güzel geçmişti. Son akşam sıra gecesi düzenlendi. Şoförler de burada geç saatlere kadar içki içip eğlendiler. Saat 24.00'te odamıza çıkarken şoförler hálá oradaydı. Sabah erken saatte yerler kaygan olmasına rağmen çok hızlı gidiyorduk. Bir virajda kaymaya başladık ve otobüs devrildi. Olaydan sonra hepimizi farklı hastanelere kaldırdılar. Sonra askeri uçakla İstanbul'a getirildik.’’ Tur şirketi ve şoför hakkında tazminat davası açacağını belirten Fatma Cansel İçbay, ‘‘Eşim otobüsü ilk gördüğünde tekerleklerin kaplama ve kabak olduğunu belirterek, ‘‘Bu araçla yola çıkılmaz’’ demişti. Şoförün ikinci duruşmada serbest kalması içimi acıtıyor’’ diye konuştu.
Şoför, ikinci celsede serbest
Kaza tutanağında, rampa inerken hava ve yol durumunu gözetmeksizin, keskin viraja kontrolsüz girdiği belirtilen şoför Ferhan Kaya 8'de 6, yeterli trafik işareti bulunmaması nedeniyle karayolları 8'de 2 suçlu bulundu. Şoför Ferhan Kaya bir gün sonra çıkartıldığı Pazarcık Sulh Ceza Mahkemesi'nce tutuklandı. Ferhan Kaya'nın 1998-2001 yılları arasında, 18 ayrı trafik suçundan toplam 103 ceza puanı aldığı ortaya çıktı. Ancak Pazarcık Asliye Ceza Mahkemesi'nde yargılanmasına başlanan Kaya, 4 Şubat 2003 tarihindeki ikinci duruşmada serbest kaldı.
Uyarıcı tabela sonra mı kondu
Bölge Trafik Müdürlüğü'ne bağlı polislerin kazadan 2 saat sonra olay yerine gelip çizdikleri kaza krokisinde, otobüsten 27 metre geride sağa-sola keskin viraj tabelası olduğu net olarak belirtildi. Ancak 21 Ocak 2003 tarihli olay yeri keşif tutanağında tanık sıfatıyla ifadesi bulunan Jandarma Uzman Çavuş Mehmet Yıldız, çok ilginç bir iddiada bulundu. Yıldız, ‘‘Kaza yerine ilk gelen ekip bizdik. Burada sürekli kaza olur. Olay anında, şimdi bulunan keskin viraj işareti yoktu. İşaret bir hafta sonra takıldı’’ dedi.