Fuarcılık sektörünün yıldızı parlıyor

Güncelleme Tarihi:

Fuarcılık sektörünün yıldızı parlıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2008 10:19

Türkiye Fuar Yapımcıları Derneği ve TÜYAP Tüm Fuarcılık AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, yıldızı her geçen yıl parlayan fuarcılık sektörünün yurt içi pazar büyüklüğünün 250 milyon dolara ulaştığını söyledi.

Ünal, TÜYAP Adana Fuarcılık AŞ'nin kuruluşu için geldiği Adana'da,  fuarların, ticaretin gelişmesine olanak sağlayan, alıcı ile satıcıyı, üretici ile tüketiciyi doğrudan bir araya getiren ortamlar olduğunu belirtti.

Türkiye'de fuarcılık faaliyetlerinin, hizmet sektörü içinde önemli bir yere sahip olduğunu belirten Ünal, 20-25 yıllık geçmişe sahip olan Türk fuarcılığının önemli bir gelişme göstererek dünya fuarcılık pazarında tanınan bir seviyeye ulaştığını ifade etti.

Türkiye'nin, Avrupa ve Avrupa dışı ülkelerdeki fuarcılık faaliyetleri karşılaştırıldığında ortaya çıkan sonucun kendilerini oldukça mutlu ettiğini anlatan Ünal, “Ülkemizde hazırlanan ve özellikle İstanbul'da yapılan ticari fuarların önemli bölümü dünyada ilk 5 ile 10 arasında yer alıyor” dedi.

Ünal, sektörün yurt içi pazar büyüklüğünün 250 milyon dolara ulaştığını vurgulayarak, şöyle konuştu:
“Ancak, sektörün kendinden daha fazla çeşitli iş kollarına yarattığı imkanlarla çevresine de faydası var. Sağladığı iş imkanları, pazarın 10 katı büyüklüğünde. Bir fuar nedeni ile seyahat, konaklama, yiyecek, içecek hizmetleri hızla artıyor.

Mimarlar, dekoratörler, marangozlar, boyacılar, demirciler, gümrükçüler, nakliyeciler, elektrikçiler, onlara malzeme satanlar ve daha niceleri, alıştıkları gelirin dışında ek gelire sahip oluyorlar. Hepsinden önemlisi fuar katılımcıları, mevcut pazarlarını korurken, yeni pazarlara, yeni müşterilere kavuşuyorlar. Sektör, hazırlandığı ülkeyi ve şehri zengin ediyor.”

Ünal, yaptıkları başarılı çalışmalarla Türkiye'nin, fuarcılık sektöründe hatırı sayılır bir yere geldiğini ifade ederek, “Türkiye bölge fuarcılığının en önemli buluşma noktası oldu” diye konuştu.

Daha önceleri mahalli bir pazar olan İstanbul'un artık, tüm Avrasya'yı bir araya getiren çokuluslu bir pazar olduğunu anımsatan Ünal, yaşanan siyasal gelişmeler sonrasında komşu ülkelerin Orta Avrupa merkezli fuarlara gitmemelerinin İstanbul Fuarlarına ayrı bir ivme kazandırdığını bildirdi.

Ünal, son 5 yıl içinde fuarcılık faaliyetlerinde ortaya çıkan şirket evlilikleri veya fuar satın almaların, Türkiye'nin bu konudaki geleceğine güvenin işareti olduğunu da söyledi.

SEKTÖRDEKİ SIKINTILAR

Ünal, sektörün, genç olması ve ilgili yönetmeliklerin ilke ve kurallarının dünyadaki gelişmeler iyi izlenerek oluşturulmaya çalışılması, fuarlara ve fuar alanlarına uluslararası standart kriterlerinin getirilmesinin zorunlu olmasının, sektörün AB'ye uyumlu olmakta çok zorluk çekmeyeceğinin göstergeleri olduğunu vurguladı.

Sektörde yaşanan sorunların, bazı fuar yapımcılarının sorumsuz, taklitçi davranışlarından kaynaklandığını savunan Ünal, şunları söyledi:
“Bizde bir iş kolunda rekabet, yapılan işi geliştirmek, daha iyisini ortaya koymak için değil, doğru giden, büyük emekler ile oluşturulmuş bir işi bozmak için yapılıyor. Oysa biz, dünya fuarcıları ile rekabet etmeli ve dünya fuar takvimlerinde yer alan uluslararası fuar projeleri ile dünya pazarından daha iyi paylar alabilmeliyiz.”
Ünal, gelişmeyi engelleyici haksız, taklitçi rekabeti önlemek, doğru çalışma ilke ve kurallarını oluşturabilmek için sektörün yüzde 75'inden fazlasına hakim dernek üyesi 33 kuruluş ile birlikte mücadele ettiklerini de sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!