Fuar yarışı

Güncelleme Tarihi:

Fuar yarışı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 2001 00:00


Bilal ÇELİKTAŞ
Haberin Devamı

Turizmcilerimiz uluslararası yolculuğa çıktı

Antalya ve ilçelerini kataloglara taşıyan işletmecilerin tanıtım hedefi: Hamburg, Berlin, Milano, Moskova ve Cenevre

Uluslararası fuarlar için hazırlıklarını tamamlayan Antalyalı turizmciler, yeni sezondan hayli ümitli. AKTOB, KETAV, TUDER ve ATSO gibi sektörün önde gelen kuruluşları, fuarlara, Antalya ve bölgesini tanıtıcı yayınlarla hazırlandı.

PAZAR PAYI YARIŞI

Türk turizminin 2001 sezonunda büyük bir çıkış kaydedeceğini belirten turizmciler, bu yılki fuarlara bölgesel tanıtıma ağırlık vererek hazırlandı. Turizmciler, Alman ve Rus pazarının yanısıra Romanya, Çek Cumhuriyeti, Avusturya ve İtalya gibi değişik pazarlardan da pay kapmaya çalışacak.

TANITIM MERKEZLERİ

Dünya turizm borsası olarak gösterilen fuarlarda standlarını hazırlayan Antalyalı turizmciler, Hamburg, Berlin ITB, Milano, Moskova MITT ve Cenevre Fuarı'nda ülkemizin tanıtımını yapacak. Büyük çıkış bekleyen turizmciler, bu yılki fuarlara bölgesel tanıtıma ağırlık vererek hazırlandı.

Turizmciler ne diyor?

Ahmet Barut (AKTOB Başkanı): Önümüzdeki fuarlar Türk turizmi için büyük önem taşıyor. Bu yıl bölgesel tanıtıma ağırlık veriyoruz. Antalya ve bölgesinde beklentimiz 4.5 milyon turist. AKTOB olarak bu yıl 5 fuara katılacağız. İyi bir hazırlık dönemi geçirdik.

Fehmi İncidiş (Perissia Hotel): Türk turizminde artık nasıl bir hamle yapılması gerektiğini tartışmalıyız. Dünya fuarlarında Antalya ayrı bir destinasyon olarak tanıtılmalıdır. Bölgedeki tüm dernekler maddi imkanlarını birleştirerek tanıtımı daha güçlü yapmalıdır.

Mahmut Veziroğlu (Grand Prestige): Operatörlerin 2001 yılına bakış açıları pozitif. Bu hava, turizm yelkenini dolduracak gibi görünüyor. Önümüzdeki fuarlar yeni sezon için beklentilerimizin cevabını verecek. Çalışmalarımız, Antalya bölgesini turizmde istediği yere getirecektir.

Yaşar Sunal (Saray Regency): Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da fuarlarda ülkemizin tanıtımı için elimizden geleni yapacağız. Ancak bu yıl çok fazla artılarımız var. Türkiye artık talep edilen bir ülke oldu. Doğamız, tesislerimiz ve sunduğumuz hizmet dilden dile dolaşıyor.

Turgay Turan (Club Nena): Berlin ve Moskova fuarları Antalya bölgesi için hayati önem taşıyor. Antalya ekonomisinin belkemiği olan turizm sektöründe, 2001 yılı umut dolu. Bu umudumuzu sürdürmek için hayal yerine gerçeklerle uğraşmalıyız. Turizm iyi gidecek diye rehavete kapılmamalıyız.

Ruhi Çuhadaroğlu (Riva Hotel): Türk turizminin geleceğindeki ışığı gören yabancı yatrımcı elini taşın altına koydu. Türk yatırımcı turizmin ileri gitmesi için her türlü fedakarlığı yapıyor. 2001 sezonunda Avrupa'daki rakiplerimizi kıskandıran tesislerimizin boş kalacağına inanmıyorum.

Nurfer Tercan (Mirage Park): Gelen rezarvasyon talepleri çok olumlu yönde. Turizm fuarlarında Antalya bölgesinin tanıtımını en iyi şekilde yapmak zorundayız. 2001 sezonu iyi geçecek diye köşemizde oturma lüksüne sahip değiliz. Bu yüzden fuarlarda Türkiye gövde gösterisi yapmalı.

Aydın Aytuğ (KETAV Başkanı): Antalya'nın yeni pazarlara ihtiyacı var. Turizmde dışa açılmaya müsait ülkelerde yapacağımız tanıtım çalışmaları istediğimiz pazarların doğmasına büyük etken. Kemer bölgesi bu fuarlarda etkin çalışmalar yapacak. 2001, altın yıl olacak.

Bülent Çimenli (Merit Arcadia): Belek bölgesi, geçen yıllarda turizm fuarlarına büyük ağırlık verdi. Bu süre içerisinde Türkiye'nin müşterisi olmayan ülkelerdeki fuarlara bile katıldık. Aldığımız izlenimler çok olumlu oldu. Artık sadece Alman ve Rus pazarı ile avunan ülke olmayacağız.

Hakan Saatçioğlu (Merit Limra): Türk turizmi, deniz-kum-güneş üçgeninden kurtuldu. Turizmde çeşitlilik arttıkça, talepte de oran yükseliyor. Kongre, golf, futbol, kayak turizmi geliştikçe Türkiye'nin turizmi 12 aya yayılıyor. Fuarlarda bu özelliklerimizi ortaya koyacağız.

Haberin Devamı

Yaşar Sabutay (Pamfilya): Antalya bölgesine olan talepler yüzümüzü güldürüyor. Alman müşterilerin yanı sıra değişik ülkelerden de Antalya'ya önemli derecede ilgi var. Yeni sezon için beklenilen 5 milyon turist sayısına ulaşmak için paniğe kapılmadan sistemli çalışma gerekiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!