Güncelleme Tarihi:
Yerel saatle 18.45'te meydana gelen kazada, Brétigny-sur-Orge Garı'nda raydan çıkan vagonlar peronlarda tren bekleyenlerin üzerine devrildi. Olay yerine birçok ambulans ve itfaiye ekibi sevk edildi. Kazanın sinyalizasyon hatasından kaynaklanabileceğini bildirildi.
FRANSA'DA TREN KAZASI
SEYYAR HASTANE KURULDU
Sağlık ekipleri, yaralılara ilk müdahaleyi burada yaparken, bazı yaralılar hastanelere sevk edildi. Durumu ağır olan 3 yaralının helikopterle başka hastaneye sevk edildiği öğrenildi.
Bir görgü tanığına göre, gardan transit geçen trenin çok hızlı olduğu belirtildi. Tren vagonların raydan çıkmasının neden kaynaklandığı henüz tespit edilemezken, sinyalizasyon hatası dahil, tüm ihtimaller üzerinde durulduğu kaydedildi.
HOLLAND: 6 KİŞİ ÖLÜ, 22 KİŞİ AĞIR YARALI
Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande, kazada 6 kişinin öldüğünü, 22 kişinin ağır yaralandığını belirtti.
Tüm araştırmaların yapıldığına güvence veren Hollande, "ne olduğuna ilişkin hiçbir şüphe kalmayacak" diye konuştu. Hollande, kazada 6 kişinin hayatını kaybettiğini 22'si ağır birçok kişinin yaralandığını, bazı hafif yaralıların tedavisinin olay yerinde yapıldığını bildirdi.
1988'DEN SONRA EN BÜYÜK KAZA
Bu arada Paris-Limoges seferi yapan trenin Brétigny-sur-Orge Garı'nda raydan çıkmasının, 1988'de Lyon'da meydana gelen ve 56 kişinin öldüğü kazadan sonra en büyük kaza olduğu belirtildi.
27 Haziran 1988'de Paris-Lyon seferini yapan tren Lyon yakınlarındaki metro istasyonunda bekleyen bir başka trene çarptı. Yaklaşık 70 kilometre hızla giderken kafa kafaya çarpışan trenlerde bulunan 56 yolcu hayatını kaybetti, 57 kişi ise yaralandı. Sinyalizasyon hatası sonucu Z 5300 tipi iki trenin karıştığı kaza, 1938'de kurulan Ulusal Demiryolu Şirketi'nin (SNCF) en ağır kazası olarak tarihe geçti.
Fransa tarihinde en ilginç tren kazası ise, 22 Ekim 1895'te yaşandı. Saat 16.00'da, 56 numaralı Batı Demiryolu Şirketi'ne ait tren, Montparnasse Garı'nda kaza yaptı. Gara giriş yaptığında fren sisteminde meydana gelen arıza nedeniyle duramayan tren, gar duvarına çarparak 15 metreden aşağı düştü. Kazada, çarpma sonucu başına taş düşen bir satıcı hayatını kaybetti. Dönemin buharlı trenleri en fazla 40 ila 60 kilometre arasında hız yapabiliyordu.