Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2007 00:00
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda oldukça hareketli transfer anları yaşandı. Birçok iddialı pilot takımlarını değiştirdi. Ancak 2006 yılı sona erene kadar takımlarını değiştiren tecrübeli pilotlar sözleşmeleri devam ettiği için yeni takımlarının üniformalarını giyememişti.
2006 yılının sona erip 2007 yılının gelmesi ile birlikte gözümüzün başka renklerdeki kıyafetlerine alışkın olduğu isimler teker teker yeni formaları ile objektiflerin karşısına geçmeye başladı. Son iki yılın şampiyonu Fernando Alonso başta olmak üzere işte Formula 1’de takımlarını değiştirmiş olan pilotların yeni sezon kreasyonları.
Michael Scmacher’in emekliye ayrıldığı Formula 1’de bu yıl bir çok dikkat çeken transfer gerçekleşti. Son iki yılın şampiyonu olan İspanyol pilot Fernando Alonso bu konuda en çok dikkat çeken isimlerden biri. Hatta 2006 yılını son günlerinde eski takımı Renault’un yöneticilerinden alınan özel izinle yeni takımı McLaren Mercedes’in bir günlüğüne de olsa testlerine çıkan Fernando Alonso, artık Formula 1’de bambaşka görünecek. Geçtiğimiz yıllarda üzerinde mavi renklerin hakimiyeti var olan Fernando Alonso bu yıldan itibaren McLaren Mercedes’in renklerine bürünmüş durumda.
Aslında burada McLaren Mercedes Takımı’nda da önemli değişiklikler var. Çünkü her zaman gümüş ok olarak anılan gri renklere sahip olan McLaren Mercedes Takımı yeni sponsorları nedeniyle aracın rengini değiştirmiş durumda. Bu nedenle takımda gümüş ok efsanesi de uzun bir süreliğine rafa kaldırılmış gibi görünüyor. Fakat takım bu konuda hala bir çalışma yapmadı. Bu nedenle McLaren Mercedes tutkunlarının yeni renklere bürünmüş aracı görebilmesi için sanıyoruz yeni otomobilin lansmanına kadar beklemesi gerekecek. Aynı şekilde Fernando Alonso da şimdilik objektiflerin karşısına gri renklerdeki tulumu ile çıkıyor. Bunun yanında Formula 1’in ilk siyahi pilotu olan Lewis Hamilton’da McLaren Mercedes’in önemli silahı olacak.
Formula 1’in eski pilotları tarafından disiplinsiz olmakla suçlanan ve adı daha çok "asi çocuk" olarak anılmaya başlayan Kimi Raikkonen’in forması da yeni sezonda değişiyor. Takımı McLaren Mercedes ile olan sözleşmesi 2006 yılının ardından sona eren Kimi Raikkonen yeni takımı Ferrari renkleri ile hemen objektiflerin karşısına geçmeyi ihmal etmedi. Gözlerimizin daha çok gri renklerdeki kıyafetleri ile görmeye alışık olduğu Kimi Raikkonen artık karşımıza kıpkırmızı kıyafetleri ile çıkıyor. Formula 1’in asi çocuğu Kimi Raikkonen kırmızı renklere bürünen kıyafeti ve sezonun ilk yarışından itibaren start alacağı Ferrari ile şampiyonluğun en güçlü adaylarından biri olarak görülüyor.
Fakat bununla birlikte Kimi Raikkonen için hemen hemen herkesin aklındaki en önemli düşünce ’sorunun otomobilde mi, yoksa Raikkonen’de mi’ olduğu yönünde. Geçtiğimiz yıl McLaren Mercedes ile hiç birincilik elde edemeyen Kimi Raikkonen yaptığı açıklamalarda hep sorunu aracında bulmuştu. Şimdi Ferrari ile yarışacak olan Kimi Raikkonen’in bundan sonra bu tür bir bahanenin arkasına saklanamayacağı belirtiliyor. Bunun yanında Kimi Raikkonen’in gölgesinde kalmış gibi görünse bile Felipe Massa’nın da yeni sezonda oldukça iddialı olacağı belirtiliyor.
RENAULT’UN RENGİ DEĞİŞİYOR
Son iki yılı pilotlar ve markalar şampiyonu olarak tamamlamayı başaran Renault Takımı’nda yeni sezondaki en önemli değişiklik otomobile yönelik olacak gibi görünüyor. Fernando Alonso’yu McLaren Mercedes’e kaptıran Renault, birinci pilotluk görevini Giancarlo Fisichella’ya verirken, ikinci pilot koltuğunu ise sürüş stili ile dikkatleri üzerine toplamayı başaran Heikki Kovalainen’e emanet etmiş durumda. Aslında Renault yetkilileri burada otomobillerine olan güveni vurgulamak gibi bir karar almış durumda. Çünkü pilotların listesine bakıldığında öyle iddialı bir isim bulabilmek mümkün değil.
Yeni sezonda Renault Takımı’nın değişen sponsorları ile birlikte otomobilin ve takım temsilcilerinin kıyafetlerinde önemli değişiklikler olacak gibi görünüyor. Fakat yapılacak olan bu önemli renk değişikliğini görebilmek için sanıyoruz yeni otomobilin tanıtımına kadar beklememiz gerekecek.
İşte Peugeot’un Le Mans silahıOtomobil sporunun önde gelen ekiplerinden Peugeot, her yıl 200 binden fazla seyirci çeken efsanevi Le Mans serisi
yarışlarına katılacağı 700 beygir gücündeki HDi dizel motorla donatılmış 908 modelini Fransa’da tanıttı. Le Mans 24 Saat yarışında ve 2007’de "Le Mans Series" de Peugeot renklerini gösteren aracın seçiminde "90" Peugeot’nun kendine has ve özel modelinden, 8 ise 907 konsept otomobilden sonraki sırada olmasından geliyor. Paris yakınlarındaki Mortefontaine pistinde gerçekleştirilen tanıtımında 908 modeli hakkında gazetecilere bilgi veren Automobiles Peugeot Başkanı Saint Geours, 2005 yılının Haziran ayında Peugeot’nun yeni bir teknoloji mücadelesi kararı aldığını duyurduklarını hatırlatarak, "Le Mans’ı, HDi dizel motoru güçlendirilmiş, dizel partikül filtre sistemi ile donatılmış Peugeot 908 ile kazanmayı hedefliyoruz" dedi.
Bu sezon Alman Audi’nin üstünlüğüne son vermek isteyen Fransızlar, Formula 1’de dünya şampiyonluğu tadan Jacques Villenevue’nin yanı sıra Ferrari’nin test pilotu Marc Gene, ralli dünyasından tanıdığımız Stephane Sarrazin, Pedro Lamy, Sebastian Bourdais, Mario Andretti ve Nicholas Minassian gibi kariyerleri başarılarla dolu bir kadroyla Le Mans 24 saat ve 6 yarışlık LMS şampiyonasında 2 araçla mücadele edecek.
DUMANSIZ ÇALIŞIYOR
908, monokok gövde karbondan yapılmış ve sökülebilir devrilme koruma barlarına sahip bir "yarış otomobili" olan 905’in tersine tamamen kapalı bir yapı sunuyor. Bu tip yapı güçlü doğal bir sağlamlık (yumurta kabuğu etkisi) sunuyor ve monokok gövdenin ağırlığının en uygun hale gelmesini sağlıyor. Peugeot’un gövdesinde ayrıca her egzoz sisteminin sonunda iki adet dizel parçacık filtresi bulunmaktadır ve motorun tüm şartlar altında "dumansız" çalışmasını sağlıyor.
Ayhan GÜNERToyota yeni sezonu iddialı açtıToyota Takımı’nın yeni otomobili olan TF107’nin tanıtımı Almanya’da yapıldı. Takım yöneticileri 2007 sezonunu ilk birinciliğin alınacağı yıl olarak ilan etti. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda hedeflerine ulaşmayı başaramayan Toyota
Takımı yeni sezon açılışını yaptı. Bilindiği gibi Toyota Takımı özellikle geçen yıl ilk üçe oynamayı amaçlayarak yola çıkmış hatta şampiyonluk içinde iddialı söylemler yapılmıştı. Fakat sezon sona erdiğinde Toyota Takımı toplanan 35 puanla kendisine ancak 6’ncı sırada yer bulabilmişti. 20 puan toplayan Ralf Schumacher sezonu 10’uncu sırada tamamlarken, her zaman çok tartışılan bir sürüş stiline sahip olan Jarno Trulli ise 15 puanla 12’nci sırada yer alarak sezona noktalamıştı. Oysa Toyota Takımı en azından 2006 sezonunda en azından hayal edilen birinciliği kazanmayı amaçlıyordu. Fakat takım sezon sona erdiğinde yalnızca sezonun üçüncü yarışı olan Avustralya’da Ralf Schumacher ile üçüncülük kürsüsünde yer almayı başardı.
Takım yöneticileri 2007 sezonuna yönelik olarak yaptıkları açıklamalarda ise belirledikleri hedefe doğru ilerleyeceklerini ve bu yıl ilk birinciliğin zamanının geldiğine inandıklarını söyledi. Takımın yeni otomobili olan TF107’nin tanıtımı Almanya’da gerçekleştirilirken yöneticiler aracın özellikle aerodinamik, süspansiyon ve şanzımanında kendilerine bu hedefe emin adımlarla götürecek olan değişiklikleri yaptıklarını belirttiler. Takım yeni sezonda da Ralf Schumacher ve Jarno Trulli ile Formula 1’de başarı arayacak.
TOSFED yeni tarifeyi açıkladı2006 yılından itibaren adını özerk federasyonlar arasına yazdıran Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından 2007 yılında uygulanacak olan lisans bedelleri açıklandı.
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu özellikle başkan Mümtaz Tahincioğlu tarafından yürütülen başarılı çalışmaların ardından 2006 yılından itibaren adını özerk federasyonlar arasına yazdırdı. Dünyanın en önemli yarış organizasyonlarının ülkemize gelmesinde önemli bir rol oynayan TOSFED tarafından 2007 yılında yarışlarda start alacakların ödeyecekleri lisans bedelleri belli oldu. TOSFED tarafından açıklanan listeye göre lisans ücretleri 10 YTL’den başlıyor ve 17 bin YTL’ye kadar çıkıyor.
Eğer rallilerde start almak istiyorsanız tüm sezon için lisans çıkarabiliyorsunuz. C sınıfı lisansta yarışmacı için 330, sürücü içinse 225 YTL ödemek gerekiyor. Yani lisans alarak bir otomobilin içinde iki kişinin bir yarışta start almasının maliyeti 555 YTL olmuş oluyor. Türkiye Ralli Şampiyonası’nda 2007 yılında marka kaydı yaptırmak isteyenlerin 20 Mart tarihine kadar ödeyeceği bedel ise 17 bin YTL. En ucuz lisans ise slalom, gösteri ve aktivitelerde yer alacak olanların tek bir sefer için ödeyeceği 10 YTL olarak dikkat çekiyor. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak isteyenler www.tosfed.org.tr isimli web sayfasını ziyaret edebilir ya da 0216 465 11 55-56 numaralı telefonları arayabilirler.