Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2007 00:00
Kocaeli Fabrikası’nın 1 milyonuncu aracı banttan indirmesini kutlayan Ford Otosan’ın Genel Müdürü Michael Flewitt, rakiplerinin hafif ticari araçta yeni bir sınıf oluşturan modelleri piyasaya sunması karşısında şimdilik ’sessiz’ kalacaklarını söyledi.
Flewitt, "Tofaş’ın Fiat, Peaugeot ve Citroen markaları için 380 milyon Euro’luk yatırımla hafif ticari araçlarda kompakt sınıfı yaratan Minicargo projesini hayata geçirmesinin yanı sıra Renault’nun da Kangoo Express ile kompakt ticari araç sınıfına girmeyi planlamasını Ford Otosan için kaçırılmış bir fırsat olarak görmüyorum" dedi.
MİNİ-TRANSİT İÇİN ERKEN: Flewitt, ’Mini-Transit’ üretimi için ’henüz erken’ olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Mini-Transit için önce Minicargo’nun başarısını görmem gerek. Minicargo özellikle ihracata yönelik bir ürün. Ford Otosan için ise böyle ekstra bir yük şimdilik riskli olur. Kocaeli Fabrikası 6 yıllık üretim geçmişinde 6 kez kapasite artırımına gitti. En son bu rakamı Eylül ayında 280 binden 300 bin adede çıkardık. Fiziksel olarak daha da büyüyebiliriz, ancak ileride atıl kapasite yaratacak bir büyüme başarısızlık olacağından şimdilik risksiz yola devam etme taraftarıyım."
İKİNCİ 1 MİLYON 3 YILDA: Kocaeli Fabrika’sının kurulduğu 2001 yılında 140 adetlik bir kapasiteye sahip olduğunu hatırlatan Flewitt, "Bugün yüzde 114’lük artışla üretim kapasitemiz 300 bin adete çıktı. 6 yıldaki toplam üretimimiz ise 1 milyon adeti buldu. Bundan sonraki 1 milyonuncu aracı ise 3 yılda üretiriz" diye konuştu. Üretim adedinin 1 milyona ulaşmasında artan talebin de etkili olduğunu belirten Flewitt, "Elbette ticaretin en basit kanunu arz talep burada da geçerli. Biz üretimimizi Ford’un en iyi araç üretim fabrikasında, Ford Otosan mühendisliği, yüksek kalitesi ve hızıyla gerçekleştirdiğimiz için bugün bu kadar çok talep alıyoruz" dedi.
SIFIRDAN 3.5 MİLYAR DOLARA: Ford Otosan’ın 2001 yılında 3 bin 500 olan çalışan sayısının bugün 9 bin 500’e, 5 bin olan ihracat adedinin 221 bine çıktığını anlatan Flewitt, "Neredeyse sıfır olan ihracat gelirimiz bugün 3.5 milyar dolara ulaştı. İstanbul’daki fabrikamızda 20 adet robotumuz varken, Kocaeli’nde yaklaşık 400 robotumuz var. Her 60 saniyede bir araç hatlarımızdan iniyor" diye konuştu. Ford Otosan olarak sadece 2007 yılında 125 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını dile getiren Flewitt, bu yılı 285 bin adetlik üretimle kapatacaklarını söyledi.
Son 5 yıldır Avrupa’nın en iyisi
FORD Otosan Kocaeli Fabrikası’nın son 5 yıldır üst üste ’Avrupa’da Ford’un En İyi Araç Üretim Fabrikası’ seçilmesinin yanı sıra birçok başarılı çalışmalara imza atarak başka ödüller de kazandığını söyleyen Michael Flewitt, "Kartal Yedek Parça depomuz, ’Avrupa’nın En İyi Servis Memnuniyeti Performansı’na sahip. 2004, 2005 ve 2006 yıllarında Yılın İşçisi-İşvereni, Transit ile kazanılan ’Global Müşteri Memnuniyeti Ödülü’, ’Yılın İhracatcısı Ödülü’ bunlardan bazıları" diye konuştu.
500 bininci motoru banttan indirdi
FORD Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Ufuk Güçlü, geçtiğimiz günlerde tanıtımı yapılan 350 beygirlik Cargo kamyonlarını üreten İnönü Fabrikası’nın da yıl içerisinde 500 bininci motoru banttan indirdiğini söyledi. Fabrikanın 1978-1981’in ağır ekonomik koşullarında yurt dışından alınan yaklaşık 30 milyon dolarlık bir krediyle toplamda 40 milyon dolara kurulduğuna işaret eden Güçlü, "Bugün itibarıyla Cargo kamyonlarının Ecotorq motoru dahil seri imalatını gerçekleştiriyoruz" dedi.