OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 15, 2005 00:00
Ford Avrupa BaÅŸkanı John Flemming, Ford Otosan fabrikasının üretimini 5 yılda 10 kat artırıp 250 bin adede ulaÅŸtıklarını belirterek ‘Bu inanılmaz baÅŸarı sayesinde Türkiye hafif ticari araç üssümüz oldu’ dedi.FORD Avrupa BaÅŸkanı John Flemming, Avrupa’da çalışmaya 5 yıl önce baÅŸladığını belirterek, ‘O dönemde Ford Otosan fabrikasının toplam üretimi 25 bin adetti. Önümüzdeki yıl ise, Türkiye’de 250 bin adet araç üreteceÄŸiz. Yani Türkiye 5 yılda 10 katlık bir geliÅŸme göstererek, hafif ticari araçta üretim üssümüz oldu’ diye konuÅŸtu.TÃœRKÄ°YE’NÄ°N ROLÃœ BU: Türkiye’nin bundan sonra da Ford’un hafif ticari araç üretim merkezi olarak yoluna devam edeceÄŸini vurgulayan Flemming, ‘Türkiye için bizim belirlediÄŸimiz rol bu’ dedi. Flemming, Türkiye’nin sadece üretim açısından deÄŸil bir pazar olarak da çok önemsenen bir ülke olduÄŸuna dikkat çekerek, ‘Ford Avrupa olarak sürekli ve kárlı bir ÅŸekilde büyümeyi hedefliyoruz. Bu planlarımızda Türkiye’nin de çok önemli rolü var. Türkiye her zaman pazar payımızın yüksek olmasını istediÄŸmiz bir ülke’ diye konuÅŸtu. Flemming, 2005 yılı ve sonrasının kendileri için önemli olduÄŸunu belirterek, en büyük beklentilerinin istikrarlı ve makul bir büyüme ortamı yakalamak olduÄŸunu söyledi. LÄ°DERLÄ°K HER ZAMAN Ä°STENMEZ: Otomotiv firmalarının global pazarda çok yoÄŸun bir rekabet içerisinde olduklarını ifade eden Flemming şöyle konuÅŸtu, ‘Bu rekabette lider olmak çok iyi gözükebilir. Ancak, her alanda lider olmak istenilen bir ÅŸey deÄŸildir. Bu nedenle nerede lider olmak istediÄŸinizi belirlemeniz gereklidir. Ford olarak biz de bunu yapıyoruz.’FIAT’LA Ä°ÅžBÄ°RLİĞİ NEDEN: Flemming, rekabetin ve maliyetleri düşürme arayışının otomotiv üreticilerinin ortaklıklara gitmesine neden olduÄŸunu söyleyerek sözlerine şöyle devam etti, ‘Fiat ile yapmayı planladığımız yeni ortaklık projesi de bunun bir sonucudur. Özellikle Fiat’ın çok önemli olduÄŸu küçük sınıf otomobillerde firmalar maliyetleri tek baÅŸlarına düşürmeyi baÅŸaramıyorlar. Böylece yeni motor ve teknolojilerin geliÅŸtirilmesinde iÅŸbirliÄŸi yaparak fiyatları makul seviyelere çekmeye çalışıyorlar. Artık birçokları için otomobil üretiminde varolmanın yolu ortaklıklardan geçiyor.’TÃœRKÄ°YE LÄ°STEDE DEĞİL: Fiat-Ford ortaklığıyla hayata geçecek yeni otomobil modellerinin nerede üretileceÄŸinin ise henüz belirmenmediÄŸini ifade eden Flemming, ‘Bu modeller Fiat’ın Polonya’daki fabrikasında üretileceÄŸi gibi Ford’un Ä°spanya’daki fabrikasında da üretilebilir. Daha baÅŸka alternatifler de olabilir. Ancak Türkiye bu projenin alternatifler listesinde yer almıyor. Çünkü Türkiye bizim hafif ticari araç merkezimizdir. Bundan sonra da öyle olmaya devam edecektir’ dedi. Renault: DeÄŸerli TL’ye karşı Alman disiplini uyguluyoruzFRANKFURT Otomobil Fuarı’nda açıklamalarda bulunan Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandre Menard, Türk lirasının deÄŸerlenmesiyle birlikte Bursa Fabrikası’ndaki verimliliÄŸi artırmak için son 2 yıldır Alman disiplini uyguladıklarını söyledi. Son 10 yılda büyük bir deÄŸiÅŸim geçiren Türkiye’de pazarın tamamen açık bir hale geldiÄŸini dile getiren Menard, ‘Özellikle son birkaç yılda Türk parasının deÄŸerlenmesiyle otomotiv ithalatı arttı. Artık Türkiye’de hemen hemen bütün dünya markalarıyla rekabet eder hale geldik’ dedi. Menard, Türkiye’nin her geçen gün daha fazla Batı Avrupa pazarına benzediÄŸini belirterek, ‘Bizim için Türkiye’deki en büyük farklılık Batı Avrupa’dan çok daha büyük olan hafif ticari araç pazarı. Bu pazar o kadar özel ki, sadece Türkiye’ye yönelik Kangoo MULTIX modelini üretiyoruz’ diye konuÅŸtu. DEÄžERLÄ° YTL AVANTAJIMIZ: Türk lirasının son birkaç yılda deÄŸerlenmesinin Oyak Renault için birçok yönü bulunduÄŸunu söyleyen Menard şöyle konuÅŸtu: ‘Oyak Renault olarak hem ithalatçı hem de ihracatçıyız. Özellikle iç pazarda Türk lirasının deÄŸerli olması rekabetçi fiyatlar sunmamızı saÄŸlıyor. Ancak bizim için en önemli hedef Bursa’daki üretimimiz. Dolayısıyla ihracat yapmamız. Bunun için de gerek tedarikçilerimizde gerekse fabrikamızda verimliliÄŸi artırmak için çalışmalarda bulunduk. Böylece üretimden elde edilen hacmin yüksekliÄŸi bize avantaj olarak geri döndü.’ALMAN DÄ°SÄ°PLÄ°NÄ°: Menard, Türk lirasının deÄŸer kazanmasının kendilerine verimlilikte disiplin aramaya yönelttiÄŸini vurgulayarak, ‘Almanya’da uzun yıllardır uyguladığımız disiplin anlayışını son 2 yıldır Türkiye’de hayata geçirdik. Böylece rekabet gücümüzü artırdık’ dedi. YENÄ° CLIO GÃœVEN GÖSTERGESÄ°: Frankfurt Fuarı’nda Clio III’ün dünya lansmanını yaptıklarını belirten Menard, ‘Sadece Türkiye ve Fransa’da üretilecek bu araç bize büyük gurur veriyor. Clio III, Renault için Türkiye’nin önemini en iyi ÅŸekilde gösteriyor’ dedi. Menard, yeni Clio’nun Fransa’da üretimine baÅŸladığına iÅŸaret ederek, Bursa’daki üretim ise 2006 yılıyla birlikte üretime baÅŸlayacağını söyledi. Timsahlı baÅŸbakanPOSCHE’nin timsah ailesine mensup bir sürüngen anlamına gelen ‘Cayman’ isimli modeli büyük beÄŸeni topladı. Porsche CEO’su Wendelin Wiedeking fuarı gezen Almanya BaÅŸbakanı Gerhard Schroeder’e iki oyuncak timsah hediye etti.Corvette duvarda asılıCHEVROLET’in ünlü modeli Corvette, Frankfurt fuarında duvarı asılı ÅŸekilde sergilendi. Büyük beÄŸeni toplayan kırmızı Corvette’yi stanttaki mankenlerin bile dikkatini çekti. Corvette’nin motoru ayrı bir ÅŸekilde stantta yer aldı.Yarışma galibi ‘Moovie’PEUGEOT’nun bu yıl üçüncüsünü düzenlediÄŸi uluslararası tasarım yarışmasında, 3 bin 800 proje arasında birinci olan ‘Moovie’ isimli tasarım konsept olarak Frankfurt fuarında sergilendi. Emre Hüsmen isimli bir Türk gencinin de ilk 10 finalist arasına girdiÄŸi yarışmada birinci olan Moviee, sıradışı tasarımıyla fuarda büyük ilgi gördü.Â
button