OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 14, 2005 00:00
FORBES dergisinin hazırladığı bir rapora göre dünyanın en büyük markası olarak kabul edilen Coca Cola, zirveden iniyor. Kırmızı logosu ile bütün dünyada tanındığı düşünülen Coca Cola’nın, yeni ürünlerin yarattığı dikkatle zorlanacağı ileri sürülüyor. Coca Cola’nın marka deÄŸeri son 4 yıldır yıllık olarak ortalama yüzde 4 düştü. Dünyanın en büyük markaları arasında yer alan Apple ise, iPod’ların yarattığı büyük baÅŸarı sayesinde son 4 yılda marka deÄŸerini yüzde 38 artırdı. Bunun yanında e-posta ve teelfonlara kolay eriÅŸim saÄŸlayan Blackberry de marka deÄŸerini yüzde artırdı. Kahve zinciri Starbucks marka deÄŸerini yüzde 25 artırdı. MTV, Nike, Toyota ve Formula 1’de Forbes’un en büyük 20 marka listesinde yer aldı. Dünyanın en büyük arama motoru olan Google milyar sterlin deÄŸerinde ve onu Amazon, Yahoo ve eBay takip ediyor.Â
button