Film çekiminde son teknik: Beyin okuma

Güncelleme Tarihi:

Film çekiminde son teknik: Beyin okuma
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 25, 2004 00:00

Sinema endüstrisi çekilen filmin sahnelerinin beÄŸenilip beÄŸenilmeyeceÄŸini önceden saptamak üzere beyin tarama teknolojilerinden yararlanmaya baÅŸladı.Hollywood film ÅŸirketleri, beyin üzerine çalışmalar yürüten bir bilim adamı ile çalışmaya baÅŸladı. Ä°ngiliz The Guardian gazetesinin haberine göre bilim adamının çalışmaları sonucunda, film izleyicilerinin bilinç dışı duygu ve düşüncelerinin gözlemlenmesi ve izleyicilerin beÄŸenisinin anlaşılması amaçlanıyor. Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü’nde bir laboratuar yöneticisi olan Steven Quartz, pazar araÅŸtırmaları için beyin tarama teknolojisini kullanma fikrinin öncüsü.Reklam endüstrisinde nöropazarlama yöntemi olarak bilinen çalışmanın öncüsü Quartz, amaçlarının beynin duyguları nasıl iÅŸlediÄŸini görmek olduÄŸunu söylüyor ve ‘Filmler, duyguları çok hızlı bir ÅŸekilde deÄŸiÅŸtirebildiÄŸi için araÅŸtırmamızda filmleri kullanmayı seçtik. Ama bu çalışma aynı zamanda insanların filmlere nasıl tepkiler vereceÄŸini de göstermiÅŸ olacak’ diyor. Hollwood’un ise bu çalışmadan beklentisi, filmlerin hangi sahnelerinin insanları nasıl etkilediÄŸini öğrenebilmek. Beyin tarama sistemi sayesinde insanların filmi beÄŸenip beÄŸenmeyeceklerini görmek için filmin vizyona girmesi beklenmeyecek. BeÄŸenilmeyen sahneler çıkarılıp, insanların en çok beÄŸeneceÄŸi tarzda filmler hazırlanabilecek. 40 gönüllü deneÄŸin yer aldığı araÅŸtırmada fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme cihazı içindeki kiÅŸilere Kazablanka ve Can Dostum (Good Will Hunting) gibi pek çok film izletiliyor ve beyin tepkileri kaydediliyor. Nöropazarlama adı verilen yeni pazarlama yönteminde firmalar insanların beyninin içini görebilir hale gelecek. Nöropazarlama ticari olarak yaygın kullanım alanı bulabilirse, müşteriler maÄŸazadan içeri girdiÄŸinde ortamın hoÅŸuna gidip gitmediÄŸini, sergilenen ürünlerden hangisi ile daha çok ilgilendiÄŸini gören pazarlamacılar, her müşteriyle özel olarak, ilgilenebilecekler. GeliÅŸtirilen yeni tekniÄŸin pazarlama alanında bir çığır açması bekleniyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!