Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2004 01:58
Sinema endüstrisi çekilen filmin sahnelerinin beğenilip beğenilmeyeceğini önceden saptamak üzere beyin tarama teknolojilerinden yararlanmaya başladı.
Hollywood
film şirketleri, beyin üzerine çalışmalar yürüten bir bilim adamı ile çalışmaya başladı. İngiliz The Guardian gazetesinin haberine göre bilim adamının çalışmaları sonucunda, film izleyicilerinin bilinç dışı duygu ve düşüncelerinin gözlemlenmesi ve izleyicilerin beğenisinin anlaşılması amaçlanıyor. Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü’nde bir laboratuar yöneticisi olan Steven Quartz, pazar araştırmaları için beyin tarama teknolojisini kullanma fikrinin öncüsü.
Reklam endüstrisinde nöropazarlama yöntemi olarak bilinen çalışmanın öncüsü Quartz, amaçlarının beynin duyguları nasıl işlediğini görmek olduğunu söylüyor ve ‘Filmler, duyguları çok hızlı bir şekilde değiştirebildiği için araştırmamızda filmleri kullanmayı seçtik. Ama bu çalışma aynı zamanda insanların filmlere nasıl tepkiler vereceğini de göstermiş olacak’ diyor. Hollwood’un ise bu çalışmadan beklentisi, filmlerin hangi sahnelerinin insanları nasıl etkilediğini öğrenebilmek.
Beyin tarama sistemi sayesinde insanların filmi beğenip beğenmeyeceklerini görmek için filmin vizyona girmesi beklenmeyecek. Beğenilmeyen sahneler çıkarılıp, insanların en çok beğeneceği tarzda filmler hazırlanabilecek. 40 gönüllü deneğin yer aldığı araştırmada fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme cihazı içindeki kişilere Kazablanka ve Can Dostum (Good Will Hunting) gibi pek çok film izletiliyor ve beyin tepkileri kaydediliyor.
Nöropazarlama adı verilen yeni pazarlama yönteminde firmalar insanların beyninin içini görebilir hale gelecek. Nöropazarlama ticari olarak yaygın kullanım alanı bulabilirse, müşteriler mağazadan içeri girdiğinde ortamın hoşuna gidip gitmediğini, sergilenen ürünlerden hangisi ile daha çok ilgilendiğini gören pazarlamacılar, her müşteriyle özel olarak, ilgilenebilecekler. Geliştirilen yeni tekniğin pazarlama alanında bir çığır açması bekleniyor.