OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 20, 2002 00:00
FIAT International Genel Müdürü Maurizio Magnabosco, ekonomik krizde büyük sıkıntılar çektiklerini ancak buna raÄŸmen Türkiye'ye gelecekte de yatırım yapacaklarını söyledi.Ege Serbest Bölgesi Kurucu ve Ä°ÅŸleticisi A.Åž. (ESBAÅž) tarafından düzenlenen panelde konuÅŸan Magnabosco, 1962 yılından beri Türkiye'de faaliyet gösterdiklerini, Türk piyasası için 500 bin traktör, 180 bin kamyon ve 1 milyon 900 bin otomobil üretip sattıklarını belirterek, ekonomik krizde büyük sıkıntı çekmelerine raÄŸmen Türkiye'ye gelecekte de yatırım yapmaya devam edeceklerini kaydetti. Türkiye'deki otomobil nüfusunun yüzde 30'unun FIAT TofaÅŸ tarafından üretildiÄŸini bildiren Magnabosco, bugüne kadar yaptıkları yatırımların toplamının, ürün ve üretim süreci olarak 600 milyon dolar olduÄŸunu kaydetti. Orta ve uzun vadede Türkiye'ye güven duyduklarını, otomobil ve traktör piyasasında yeniden canlanma hareketlerini gözlediklerini dile getiren Maurizio Magnabosco, ÅŸunları söyledi: "Krizin baÅŸladığı 2001 yılının Ocak ayında otomobil piyasasına 7 bin 800 araba sattık. Bu sayı 500'e indi. Kimse otomobil almadı. Ãœreticiler ileride otomobil satışlarının öngörülenden daha yukarıya çıkacağını söylüyor. 2000'de 460 bin otomobil satışı yapılmıştı. Piyasanın deÄŸiÅŸken olması iÅŸ açısından sorun. Sürekli iniÅŸ, çıkış gösteriyor. Yatırımlarda yön saptanamıyor.''  ''Doblo'' adıyla Bursa'da üretilen otomobillerin Avrupa'ya ihraç edildiÄŸini, ilerideki aylarda yeni modellerin lanse edileceÄŸini belirten Maurizio Magnabosco, Bursa'da FIAT markasıyla otomobil üreteceklerini de söyledi. "Ä°KÄ° OTOMOBÄ°LDEN BÄ°RÄ°NDE PÄ°RELLÄ° VAR" Türk Pirelli Genel Müdürü Guiseppe Moggi, ürettikleri lastiklerin yüzde 30'unu iç piyasaya verdiklerini, yüzde 70'ini ise ihraç ettiklerini belirterek, trafikteki iki otomobilden birinin Pirelli markalı lastik kullandığını kaydetti.Lastik üretiminin yanı sıra enerji ve telekomünikasyon kablo üretimine de girdiklerini kaydeden Moggi, Türkiye'ye büyük inanç duyduklarını belirtti. Türkiye'de iç pazarda geliÅŸme olmadığını, lastik üretiminin ihtiyacın iki katı olduÄŸunu dile getiren Guiseppe Moggi, ÅŸu bilgileri verdi: ''Piyasa mala doymuÅŸ. Avrupa'da daha çekici unsurları olan ülkeler var. Ama Türkiye'de olmaktan mutluyuz. Türkiye otomobil alanında uluslararası anlaÅŸma yaÅŸadı. Ä°hracata yönelik çalışma yapılıyor. Otomobil lastiklerine oranla kamyon lastiklerinde ve enerji kablolarında daha iyi durumdayız. Türk Lirası ihracatı destekleyen birkonumda ama çok iyi bir konum deÄŸil bu... Türkiye modernleÅŸiyor, dava Avrupai bir yola girdi. Bugüne kadar Türkiye'ye 3 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bayrağı önceden havaya kaldıranlardanız. Hizmet alanında daha fazla var olacağız.''     "2002 YILI Ä°YÄ° BÄ°R YIL OLACAK"Merloni Elettro A.Åž. Genel Müdürü Roberto Bruni, 2001 yılını 1.9 milyar Euro ciro ile kapattıklarını, yılda 11 milyon adet beyaz eÅŸya üretip sattıklarını belirterek, Ariston ve Ä°ndesit markalarıyla üretim yaptıklarını söyledi. Merloni için 2001 yılının ''rekor yılı'' olduÄŸunu belirten Bruni, 2000-2001 yılını, Türkiye'deki ekonomik krizin de etkisiyle DoÄŸu Avrupa'da kayıpla kapattıklarını kaydetti. Kriz nedeniyle Türkiye'de beyaz eÅŸya talebinin yüzde 31 azaldığını dile getiren Bruni, 2002 yılını iyi bir yıl olarak gördüklerini bildirdi. Türkiye'deki evlerin yüzde 99'unda beyaz eÅŸya olduÄŸunu, beyaz eÅŸyaların ortalama ömrünün 13 yıl olarak tespit edildiÄŸini ve bunların10 yılda bir deÄŸiÅŸtirildiÄŸini kaydeden Roberto Bruni, ''Beyaz eÅŸyada pazarın lideri Bosch, Arçelik ve Profilo. Bizim hedefimiz sektörde lider olmak deÄŸil, yenilikçi, en iyi kaliteye sahip, ileri teknoloji ürünlerini üreten firma olmak'' dedi. Manisa'da kurdukları fabrikada yılda 350 bin parça beyaz eÅŸya ürettiklerini, bunların yarısını iç pazarda, yarısını ise ihracatla deÄŸerlendirdiklerini anlatan Bruni, yeni ürünler için 6 milyon Euro'luk yatırım yaptıklarını belirtti.     ARÄ°A HAZIR KARTLAR ÃœZERÄ°NE YOÄžUNLAÅžIYOR Aria Türkiye Stratejik Planlama Müdürü Andrea Peetti, Aria'nın iki operatörün hizmet verdiÄŸi pazara girmesinin kolay olmadığını, hazır kartlar üzerine yoÄŸunlaÅŸtıklarını söyledi.  Kaliteyi hedeflediklerini, 1 yıl içinde 800 bin müşteriye sahip olduklarını anlatan Peetti, kapsama alanlarını geniÅŸlettiklerini ve çeÅŸitli bölgelere iki bin baz istasyonu yerleÅŸtirdiklerini kaydetti. Uzman personelle çalıştıklarını, personeli sürekli eÄŸittiklerini belirten Andrea Peetti, müşteri sayısı olarak Turkcell'den sonra ikinci sırada olduklarını dile getirdi. Müşteri memnuniyetinin diÄŸer operatörlere oranla daha yüksek olduÄŸunu, tarifelerde de aynı durumun bulunduÄŸunu kaydeden Peetti, ''Türk pazarındaki varlığımızı teyit ediyoruz'' dedi.                                                             Â
button