Ferroli, Türkiye’de ‘memnuniyet’le büyüyecek

Güncelleme Tarihi:

Ferroli, Türkiye’de ‘memnuniyet’le büyüyecek
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 10, 2005 00:00

DoÄŸu Avrupa organizasyonlarını biraraya getiren toplantısını Ä°stanbul’da gerçekleÅŸtiren Ä°talyan ısıtma sistemleri grubu Ferroli, Türkiye’yi gelecek stratejilerinde yüksek geliÅŸme potansiyeli gösteren ülkeler arasına aldı. Yaptıkları araÅŸtırmalarda ülkeleri duraÄŸan pazarlar ve geliÅŸen pazarlar olarak iki gruba ayırdıklarını belirten Ferroli Ä°hracat Direktörü Maurizio Foglia, Türkiye’yi de Rusya ve Çin gibi ülkelerle beraber ikinci kategoride deÄŸerlendirdiklerini açıkladı. Türkiye’de özellikle yeni yeni yaygınlaÅŸan doÄŸalgazın önümüzdeki yıllarda ülkenin tüm noktalarına ulaÅŸtırılacağına dikkat çeken Foglia, ‘Bu nedenle Türkiye pazarının geleceÄŸinden çok ümitliyiz. Buradaki pazar payımızı satış ağımızı geliÅŸtirerek artırmayı planlıyoruz. Amacımız müşteriye olabildiÄŸince yakın olmak’ dedi. Türkiye’de bu yıl gerçekleÅŸtirmeyi hedefledikleri cironun 25 milyon Euro olduÄŸunu ve bu amaca müşteriye sundukları hizmet kalitesiyle ulaÅŸacaklarını inandığını vurgulayan Foglia, en önemli avantajlarını ise, ‘ciddi bir sektörde güvenli ürünler sunmak’ olarak niteledi. Günümüz tüketicilerinin 10-15 yıl öncesine göre çok daha bilinçli olduÄŸunu hatırlatan Foglia, ‘Artık sattığınız mal konusunda kimseyi kandırmanız mümkün deÄŸil. Evet belki bizim fiyatlarımız rakiplerimize oranla biraz daha yüksek ama, bizim sattığımız ürün de basit bir ürün deÄŸil. Bu sektörde maliyeti düşürmek için yapılacak küçük bir kısıntı bile müşterimizin evine gönderdiÄŸimiz kombinin bir bombaya dönüşmesine yol açabilir. O yüzden en ucuz ürünü satıyoruz diyemesem de, en güvenli ürünü biz satıyoruz diyebilirim’ ÅŸeklinde konuÅŸtu. DoÄŸu Avrupa’daki satışlarının çok iyi gitmesi dolayısıyla bu bölgede de üretim merkezleri oluÅŸturmayı düşündüklerini söyleyen Foglia, kesin kararlarını 6 ay içinde vereceklerini, Türkiye’nin de doÄŸrudan yatırım için aday ülkelerden biri olduÄŸunu kaydetti. Foglia, ‘Kararımızı verirken farklı deÄŸiÅŸkenleri masaya yatıracağız. ÖrneÄŸin işçi maliyeti Rusya ve Ukrayna gibi ülkelerde Türkiye’ye göre daha düşük. Ancak Türkiye’nin kalifiye eleman potansiyeli de onlarda yok. Burada birbirini dengeleyen unsurlar sözkonusu. Yeni yatırımlar için izleyeceÄŸimiz strateji kısa zaman içinde netleÅŸecektir’ diye konuÅŸtu. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!