Güncelleme Tarihi:
Monaco GP'de McLaren pilotu David Coulthard, pit stop'unu Michael Schumacher'den tam 11 tur sonra gerçekleştirerek, kendi arabasının motorunun Ferrari motorundan daha az yakıt sarf ettiğini göstermişti.
Benzer olaylar sezon içinde daha önce de yaşanmış, Avusturya yarışında Coulthard pite 4 tur geç girmiş, İspanya yarışında ise Hakkinen benzer bir strateji ile liderliği ele geçirmişti.
Monaco yarışından sonra Michael Schumacher Alman RTL televizyonuna verdiği demeçte kendi motorlarında bir problem olmadığını, McLarenların ya daha büyük bir benzin deposuna sahip olduklarını, ya da yarışa daha fazla yakıt yükü ile başladıklarını söylemiş, ancak bu açıklaması çok da inandırıcı bulunmamıştı.
Ferrari'nin yeni motorunda özellikle fren anında boşa harcanan yakıt miktarının azaltıldığı ve Kanada'da bunun ilk etkilerinin görüleceği tahmin ediliyor.
Jean Todt da konu ile ilgili çok detaylı bir açıklama yapmaktan kaçınarak sadece kendi pit stop stratejilerinin McLaren takımından farklı olduğunu, ancak Monaco'da duble yaparak doğru yolda olduklarını kanıtladıklarını söyledi. Fransız yönetici hâlâ arabalarını geliştirdiklerini ve hem ayarlar hem de motor performansı konusunda çalışmaları gerektiğini, ancak Montreal'e hazır bir şekilde gideceklerine inandığını belirtti.