Güncelleme Tarihi:
Türkiye'nin gündemine gelen korkunç kaza, 29 Mayıs 2012’de meydana geldi. O gün, evlilik hazırlığı yapan çocuklarının çeyizlerini götürmek üzere İzmir'den yola çıkan Eriş ve Gülhan aileleri, Bandırma'dan arabalı feribota bindi.
Feribot, Tekirdağ Limanı'na yanaştığında içinde 4 kişinin olduğu araç denize düştü. Olayda, otomobilde bulunan dünürler Ahmet Gülhan ve Zeynep Gülhan ile Vecdet Eriş ve Aysel Eriş hayatını kaybetti.
DAVA AÇTILAR
Ölenlerin çocukları Hülya, Esra, Selvi ve Mustafa Gülhan ile Bilal ve Ümit Erciş, her biri için 500'er bin lira olmak üzere toplam 3 milyon liralık manevi tazminat davası açtı.
İdare Mahkemesinin kararında, iskele üzerinde bariyer gibi engelleyici unsurların bulunmadığı, liman üzerinde gerekli yönlendirme hizmetinin yeterince yapılmadığı, iskele üzerindeki mevcut aydınlatmanın araç kullanımı için yeterli olmadığı tespitleri yapıldı. İskelenin fiziki konumunun "L" şeklinde, rıhtımın ise 17 metre olduğu ve aynı anda değişik gemi tiplerine hizmet verdiği dikkate alındığında iskele üzerinde ciddi emniyet tedbirlerinin alınmasının zorunlu bulunduğuna işaret edilen kararda, "Bu haliyle liman, yük, yolcu ve araç için kullanıma müsait olmadığından Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş ile gerekli inceleme ve denetleme görevini yerine getirmeksizin hem yük hem yolcu ve araç için kullanıma müsait olmayan limana 'Kıyı Tesisi İşletme İzin Belgesi' düzenleyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının ağır derecede hizmet kusuru bulunduğu sonucuna varılmıştır" denildi.
BAKANLIK TEMYİZ ETTİ
Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının kararı temyiz etmesi üzerine, dosya Danıştay'a geldi. Danıştay 10. Dairesi, temyizen incelenen kararın, usul ve hukuka uygun olduğuna karar vererek, temyiz istemini reddetti ve Tekirdağ İdare Mahkemesinin kararını oy birliğiyle onadı.