Sadi ÖZDEMİR
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2008 00:00
Fenerbahçe’nin 100’üncü yılı için özel yaptırdığı 100 adet Jacques Lemans marka saati, tanesi 12 bin Euro’dan 3 günde ’Ünlü Fenerlilere’ satan Acy Saat’in patronu Fatih Yaman, dünyanın en pahalı saat markalarından BRM ile U-Boat’ın Türkiye temsilciliğini de aldı. BRM’ler 4.500-70.000, U-Boat’lar ise 1.200-30.000 euro arasında değişen fiyatlarla satılacak.
AVRUPA Şampiyonlar Ligi’nde fırtına gibi esen
Fenerbahçe’nin geçen yıl 100’üncü yılı münasebetiyle özel yaptırdığı 100 adet Jacques Lemans marka altın saati tanesi 12 bin Euro’dan üç günde satan Acy Saat ve Dış Ticaret Ltd. Şti.’nin (Acy Saat) sahibi Fatih Yaman, "Fenerbahçe projesi ufkumu açtı. Lüks segmentte çok daha fazla talep olduğunu gördüm ve bu nedenle dünanın en lüks saat markalarından Fransız BRM ile İtalyan U-Boat’un da distribütörlüğünü aldım. BRM saatlerin fiyatları 4.500 euro ile 70.000 euro arasında değişiyor. U-Boat saatleri ise bin 200 Euro’dan 30 bin Euro’ya kadar bir fiyat aralığına sahip" dedi.
FB İÇİN JACQUES LEMANS: Fenerbahçe için özel ürettirdiği saatlerin şu anda Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım, İşadamı Ferit Şahenk gibi birçok ünlü ismin kolunda olduğunu söyleyen Fatih Yaman, bu projenin hikayesini şöyle anlattı: "Ben 2006 yılbaşında o döneme kadar yönetici olarak çalıştığım Saat&Saat firmasından ayrıldım ve kendi şirketimi kurdum. 2006 Nisan’ında Jacques Lemans saatlerinin distribütörlüğünü aldım. Bu marka saatte kırmızı altını ilk kullanan markalardan ve kalitesi fiyatına göre çok yüksek. Benden önceki distribütör 1 yılda sadece 350 adet satmıştı. Ben 2006’da 6 ayda 5 bin 700 adet sattım. 2007’de de 12 bin adet sattım. Jacques Lemans saatleri F1’in tek saat üretici markasıdır. Fenerbahçe’nin 100’üncü yıl için 100 adet özel saat yaptıracağını öğrenince de Jacques Lemans adına teklif verdim ve kabul edildi. Çok özel saatler yaptırdık. 100 adet altın saat tanesi 12.000 eurodan 3 günde satıldı. Bu olaydan sonra yeni marka distribütörlüğü arayışımı lüks segmente kaydırdım."
YARI MAKİNE MÜHENDİSİ: 1968 İstanbul doğumlu olan Fatih Yaman, babasının emekli memur olduğunu söyledi ve şöyle konuştu: "Çocukluğum Sultanahmet’te geçti. Babamın çevresinde çok kuyumcu vardı. Ben de yaz tatillerinde kuyumcu mağazalarında çıraklık yaparak iş hayatına başladım. Yıldız Makine Mühendisliği’ni kazandım ve üniversite hayatını çok sevdim. Bu yüzden 8 yıl üniversiteye devam ettim ama bitiremeden bıraktım. 1992’de Amerikan Life Sigorta’da çalışmaya başladım, 2 yıl sürdü. Bu çalışma bana çok şey kazandırdı. Pazarlamayı, ekip kurmayı, kurumsal pozisyonları, sistemi çok iyi öğrendim. Askerlikte de sıra dışı oluşum ödüllendirilince hayata ’farklı düşünmekten vazgeçme’ ilkesiyle atıldım. Önce iplik ticareti yaptım, sonra inşaat sektöründe yine pazarlamada olmak üzere iş tecrübelirimi geliştirdim. İnşaat sektöründeyken Saat&Saat firmasının sahibi Ramazan Kaya ile tanıştım ve birlikte çalışmaya başladık. Sonra bacanak da olduk. 2006 başında Saa&Saat’ten ayrıldım ve kendi yolumu çizdim. Geçen yıl 1 milyon 350 bin euro ciro yaptım. 2008’de 3.5 milyon euro ciro hedefliyorum."
2 kolunda 105 bin Euro’luk iki saat varACY Saat’in patronu Fatih Yaman’ın bir kolunda 70.000 euro’luk BRM diğerinde ise 30.000 eurol’luk U-Boat var. BRM Fransa’da tamamen el yapımı ve makanik sistemli üretiliyor. Üretim atölyesinde 6 usta çalışıyor ve yılda sadece 1.700 adet BRM saat üretilebiliyor. U-Boat ise İtalya’da yılda 10.000 adet üretiliyor. Bu marka da ABD, Avrupa, Rusya pazarlarında hızlı bir yükseliş grafiği gösterdi. David Beckham, John Legend, Victoria Beckham, Backstreet Boys, Akon, Cee-Loo, Paula Abdul, Dano Halsall, Giorgio Panariello ve Sylvester Stallone gibi ünlüler U-Boat saat takıyor.
Kriz tellalı piyasayı durdurdu lüksle büyüme kararı aldımTÜRKİYE’de uzun süredir, ’kriz beklentisi’ yaratan bir piyasa ortamı bulunduğunu söyleyen Fatih Yaman şöyle konuşuyor: "Kriz çığırtkanlarından nefret ediyorum. Çünkü sadece kriz beklentisi yüzünden piyasalarda ciddi bir ’ödememe’ sıkıntısı yaşanıyor. Dedikodularla piyasayı neredeyse durdurdular. Ne yazık ki bunu yapanlar daha çok kişisel pozisyonları için yapıyorlar. Kimi döviz yükselirse zarardan kurtulacak, kimi de kriz olursa almak istediği arsayı ucuza alacak. Bu yüzden projeksiyonumu büyük rakamlarla yapıyorum ve lüksle büyüme kararı aldım. 2008’de Jacques Lemans markalı 16 bin saat satmayı hedefliyorum. En lüks markamız BRM’den 50 adet, U-Boat’tan 1000 adet satacağız."