Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 1998 00:00
Lale BARÇIN İMERNe yazık ki yazmakta geciktiğim albümler oluyor... Oysa üstüne basmak istediğim o kadar çok konu, o kadar çok albüm var ki... Hoş bu durum bazen ‘‘yaprak kıpırdamıyor’’ denilen müzik dünyamıza ters düşüyor gibi gözükse de yoklukta bile yeni çıkan albümlere yetişemiyorsam, varın üretim ve kalite arttığında ne hallere geleceğimi bir düşünün. Bu hafta söz etmek istediğim iki albümden ilki Haluk Özkan'a ait... Son albümü ‘‘Yalan Dünya’’da inanılmaz güzellikte düzenlemeler var, öncelikle bunu belirtmeliyim. Özkan, Türk Halk Müziği'nin zengin içeriğine farklı bir açıdan yaklaşmış. Bunu yaparken de ‘‘öz’’e zarar vermemiş. Ancak çağımızın sound'u, hatta ‘‘new age’’ olarak adlandırılan ‘‘yeni çağ’’ sound'unu da yakalamayı başarmış Haluk Özkan... Yaklaşımlar düzeyli, lirikler düşündürücü olmuş. Standartların çok çok üstündeki bu alt yapıya bir de Haluk Özkan'ın keyif veren yorumu eklenince ortaya çıkan bu eseri kutlamamak mümkün değil. Bani bu kulvardaki Edip Akbayram kadar etkileyebilen Haluk Özkan'a geç değindiğim için üzgünüm. Genelde fazla bulamadığımız eli yüzü düzgün albümlerden olan ‘‘Yalan Dünya’’da özellikle ‘‘Dost Del Olmayınca’’ ve ‘‘Sılaya Doğru’’ya dikkatinizi çekerim. Tabii söz ve müziği Özkan'a ait olan ‘‘Dorukta Özlem Türküsü’’ile yorumunu çok beğendiğim ‘‘Mihriban’’ı da...Gelelim övgüler düzeceğim ikinci albüme... Bu da farklı bir çalışma ve ortalamanın çok çok üstünde bir not aldı benden. Yine yenilikler içeren pek çok öğe taşıdığı için herkes öyle kolay kolay beğenmeyecektir ama ben Yaşar Kurt'un ‘‘Göndermeler’’ adını taşıyan albümünün sonuna kadar arkasındayım. Albümü dinler dinlemez sanatçının halk ezgilerini baz alarak yeni ve özgün deneyler peşinde olduğunu hissettim. Promosyonsuz, sessiz sedasız piyasaya çıkan albüm yine de ‘‘kalitesiyle’’ bazı kitlerlere ulaşmış. Ciddi ve seçici dinleyicinin ıskalamak istemeyeceğinden emin olduğum bu albümde Yaşar Kurt, genelde kendi söz ve müziği olan şarkılara yer verirken geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz ünlü şair Cahit Külebi'nin ‘‘Kamyonlar da Kavuşur’’ isimli şiirini de müziklemiş. Bunların dışında ilginç bir perspektiften Aşık Veysel'in kendi adını taşıyan eserini ve anonim beste ‘‘Dostum’’u yorumlamış Kurt. Ben akustik gitarla piyanonun, bağlama ile böylesine güzel buluşabiliceklerine doğrusu bu albümden önce söyleseler inanmazdım. Yaşar Kurt'un hoşuma giden hafif umusamaz ve alaycı yorumu da dikkatinizi çekmek istediğim bir başka konu. Yukarda sözünü ettiğim her iki çalışmayı kolleksiyonumun değerli bir köşesine koyduğumu ve sık sık dinlediğimi de eklemeden edemiyorum...
button