Güncelleme Tarihi:
İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleştirdiğimiz projede Billboard, Durak/Raket,Clp, AVM önü ekranları, Dev Ekranlar, Metro Ekranları, Metro Raketler, Havaalanı Raket ve Panoları kullanıldı. Bunlara ek olarak üniversitelerdeki panolarla kampanya desteklendi.
Proje boyunca neler ölçümlendi? Bu proje Açıkhava sektörüne ne gibi veriler sağladı?
Kullandığımız tüm formatların etkinliği, Ekle Destekle’nin kampanya öncesi bilinirliği ve kampanya sonrası bilinirliğin ulaştığı nokta, kampanyanın hatırlanma, marka eşleştirme ve beğeni düzeyleri, kampanya mesajının algılanması ve farklı kriterlerde kampanya genel değerlendirmeleri gibi çeşitli verilere ulaşıldı. Bu çalışmadaki en büyük farklılık, Açıkhava’nın yan mecra olarak değil, ana mecra olarak kullanılması ve bu kez bunun diğer mecralara yansımasını görebilmekti. Çalışma başladıktan kısa bir süre sonra da gerek ekledestekle sitesindeki trafiğin artması, gerekse sosyal mecradaki yansımaları tam da düşündüğümüz gibi Açıkhava’nın ana mecra olarak kullanılması ile internet kullanımını nasıl tetiklediği bilgisini görebilmemizi sağladı!
Ipsos KMG ile yaptığımız kampanya izleme araştırmasının yanı sıra, Google verilerini de kullanarak kapsamlı bir etkinlik raporlaması oluşturduk. Daha önce açıkhava için böyle kapsamlı ve etkinliğe yönelik herhangi bir araştırma yapılmamıştı.Bu sayede reklam sektörüne, mecramızın performansını ve tüketicide bıraktığı etkiyi kanıtlarla ispatlamış olduk.
Yaptığınız bu kampanyanın yansımaları nasıl oldu?
Kampanya öncesinden sonuna kadar geçen süreçte,EkleDestekle.com’un bilinirliğininin %3’ten %16’ya yükseldiğini gördük. Reklam etkinliğine bakıldığındaysa, her 3 ilde dehemen hemen her iki kişiden birinin reklamı gördüğü sonucuna ulaştık. Hiç bilinmeyen bir marka olarak Ekledestekle’nin bu kadar dikkat çekmesi bizim açımızdan da hem sevindirici hem de şaşırtıcı oldu.
En şaşırtıcı bulgulardan biri de bizim için İzmir’deki ve Ankara’daki etkinlik sonuçları oldu! İstanbul’daki süre ve kullanılan format sayısı ile kıyaslandığında İzmir ve Ankara’da çok daha mütavazi bir kullanım yapıldı. Buna rağmen özellikle %58’lik hatırlanma oranı ile İzmir’deki hatırlanma oranının oldukça iyi olduğunu gördük. Benzer şekilde Ankara’da da çok belirgin bir fark olmamasına rağmen, İstanbul’daki kullanım adetine göre iyi bir etkinlik sonucu yakaladık. Bu iki ildeki başarılı sonuçların sanırım en büyük nedeni İstanbul’a göre daha temiz bir reklam alanına sahip olmaları ve bu sayede daha kolay farkedilmeleri oldu.
Araştırma dışında nasıl sonuçlar aldınız?
Ekle Destekle ekibiyle, kampanya sonrasında yaptığımız görüşmelerde, Ekle Destekle ile çalışan mevcut STK’ların, iletişimlerini kampanyanın yarattığı motivasyonla artırdıklarını öğrendik. Tüm kullanıcılarına kampanya sloganını da kullanarak mailing yaptılar.Ekip,sistemde olmayan STK’lardan, kampanya öncesine oranla,daha fazla talep almaya başladıklarını belirtiyor. Proje sonucunda, kampanyadan önce ilgisiz görünen reklamverenler de projeye daha fazla değer vermeye başlamışlar. Daha önce gittikleri hemen hiçbir potansiyel reklamveren projeden haberdar değilken, şimdi gittikleri hemen her reklamverenin projeyi biliyor olmasından bahsediyorlar.Bizim için en önemlisi de:“İnsanlarınOutdoor’da yaygın olarak gördükleri bir projeye daha çok inanmaları ve önem vermeleri". Bu daha fazla reklamverenle daha fazla STK’ya destek verebilmek anlamı taşıyor.
Tüm bunlara ek olarak, sosyal medyada güçlü bir WOM etkisi yarattı. Hakkında çok fazla yorum yapıldı, iyi yorumların dışında, yapılan olumsuz, komple teorilerine benzer yorumlar da oldu. Biz hepsine gülüp geçtik, çünkü hiç bilinmeyen bir markayı duyurmayı, dahası hakkında konuşulmasını başarmış olduk!Yine rakamlara girmiş olacağım ama önemli bir bilgi; Kampanya sonrası Google Search’de EkleDestekle aramaları öncesine oranla %315 arttı!
Kinetic’in bu projedeki rolü ve yeri neydi? Başka paydaşlar da var mı?
Ekle Destekle’ye ulaşan, planları hazırlayan, mecralarla iletişime geçerek bedelsiz olarak kampanyanın gerçekleştirilmesini organize eden, aynı zamanda Ipsos KMG ile araştırma sürecini yöneten Kinetic ekibi oldu. Projeye Türkiye’nin önde gelen medya sahibi şirketleri de bedelsiz kullanım hakkı vererek büyük destek oldular.
Bu sonuçların Kinetic ve Açıkava sektörü açısından önemi nedir?
Açıkhava için daha önce hiç yapılmamış bir proje gerçekleştirdik. Açıkhavanın ana mecra olarak kullanılması ve özellikle bilinirliği çok düşük olan bir marka için kullanılmış olması, dahası bununla ilgili kapsamlı bir etkinlik araştırması yapılmış olması bir İLK!
Türkiye’de açıkhavanın etkinliğine dair herhangi bir sonuç yokken, artık elimizde net verilerle konuşabiliyoruz. Dahası bunu sadece araştırma verileri değil, dijital verilelerle de destekleyebiliyoruz.
Hala üzerinde çalıştığımız, sektör açısından ilk olmaya aday yeni verilerimiz de olacak! Yaptığımız her kampanyanın, her projenin artılarını, eksilerini değerlendirmek bizim açımızdan ve gelecekte yapacağımız kampanyaların planlaması açısından çok çok önemli.
Kinetic olarak siz Ekledestekle.com ve mecralar işbirliği ile gerçekleştirdiğiniz bu proje hakkında ne düşünüyorsunuz?
Ekle Destekle gibi yeni ve STK’lara verilen desteÄŸi farklı boyutlara taşıyan bir projenin içinde olmak oldukça keyifliydi. Sonuçları da kampanya kadar keyif getirdi. Kampanya sonunda tüm medya sektörüne açıkhavanın markalara kattığı deÄŸeri gösterme ÅŸansı bulduk. Bundan daha da önemlisi STK’lara bağış yapma anlayışını tamamen deÄŸiÅŸtiren bir kuruma fayda saÄŸladık.Â
Â