Güncelleme Tarihi:
Tüneldeki kazanın nasıl meydana geldiğini araştırmak üzere aylardır çalışmalarını sürdüren uzmanların bugün açıkladıkları rapora göre, otopside kanında alkol tespit edilen Seyfi Aslan'ın kullandığı kamyon, tünel içindeki bir trafik işaretine çarptıktan sonra savrularak karşı şeritten gelmekte olan İtalyan sürücünün kullandığı bir kamyona çarptı.
Uzmanlar, 11 kiÅŸinin öldüğü kaza sırasında tüneldeki vantilatör sisteminin yetersizliÄŸini de eleÅŸtirirken, sistemin 7 dakika sonra devreye girerek durumu daha da kötüleÅŸtirdiÄŸine ve ölü sayısını artırdığına dikkat çekti.Â
AraÅŸtırmaları yürüten Lugano savcısı Antonio Pereguni, düzenlenen basın toplantısında, Milano'dan Belçika'ya yük taşıyan Aslan'ın tünelegirmeden önce de yolda zigzaglar çizerek gittiÄŸinin tespit edildiÄŸini belirtirken, Zürih polisi uzmanlarından Jörg Arnold, yoldaki izlerden Aslan'ın tünelin giriÅŸinde de kontrolü kaybettiÄŸinin tespit edildiÄŸinisöyledi.Â
Raporda, hayatta kalmayı başaran diğer kamyonun şoförü İtalyan Bruno Saba'nın, kendisine doğru gelen Aslan'ın kamyonuna çarpmamaya ve kazayı önlemeye çalıştığı, ancak bunu başaramadığı belirtildi.
AraÅŸtırmayı yürüten uzmanlar, tüneldeki çarpışma sırasında kamyonlardan birinin yakıt tankının patlamasıyla yangın çıktığını ve tüneldeki sıcaklığın 1200 dereceye kadar yükseldiÄŸini belirtirken, hayatını kaybeden 11 kiÅŸinin de tünele yayılan gazdan kaçmak yerine, araçlarında oturup beklediklerinin tespit edildiÄŸine dikkat çektiler.Â
Tünel güvenliÄŸinin saÄŸlanması ve standartların gözden geçirilmesi için Ekim ayında Lugano'da düzenlenecek konferansta, Ä°sviçre, Ä°talya, Fransa, Belçika ve Avusturya'dan yetkililer biraraya gelecek.Â