Facebook’un yüzde 1.6’sı 240 milyon dolara Microsoft’un oldu

Güncelleme Tarihi:

Facebook’un yüzde 1.6’sı 240 milyon dolara Microsoft’un oldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2007 00:00

Bugün 23 yaşında olan Mark Zuckerberg’in Harvard Üniversitesi’nin yatakhanesinde kurduğu ’Facebook’ adlı internet sitesinin yüzde 1.6’si 240 milyon dolara Microsoft’un oldu.

Böylece, sadece 1.500 dolarlık bir yatırımla doğan şirketin toplam değeri 15 milyar dolara ulaştı.

MICROSOFT, internetin yükselen yıldızı olan Facebook’un hisselerinin yüzde 1.6’sını, 240 milyon dolar karşılığında satın aldı. Böylece 1.500 dolarlık bir bilgisayar yatırımı ile kurulan internetin en hızlı büyüyen sosyalleşme sitesinin toplam değeri 15 milyar doları aştı. Microsoft, geçen yıldan beri pazarlama ortaklığı yaptığı Facebook ile işbirliğini internet reklamları konusunda da geliştirdi. Sitenin internet reklamlarını bundan böyle Microsoft satacak. Microsoft’un platformlar ve hizmetler bölümü başkanı Kevin Johnson, "Bu hamle, stratejik ortaklığımıza ve Facebook’a duyduğumuz güvenin güçlü bir ifadesi" dedi.

50 MİLYON KULLANICI: Yaklaşık 50 milyon aktif kullanıcısıyla büyük bir pazarlama potansiyeli oluşturan Facebook, en yakın rakibi MySpace.com’a göre bu yıl çok daha yüksek bir performans sergilemişti. Şirket, 300 kişilik kadrosunu gelecek yıl 700’e çıkaracak. 100-150 milyon dolar arası yıllık cirosu olan şirketin sahibi 23 yaşındaki Mark Zuckerberg, geçen yıl siteyi 1 milyar dolar karşılığında Yahoo’ya satmayı reddetmişti. Zuckerberg’in, Google’ın da peşinde olduğu Facebook’u iki yıl içinde halka açarak çok daha büyük bir gelir elde etmeyi planladığı sanılıyor.

MICROSOFT ÖNE GEÇTİ: Facebook, Google ile Microsoft arasındaki internet reklamcılığı savaşında en önemli cephe olarak görülüyordu. Microsoft, Facebook’u yüzde 1.6’lık hisse devrine ve pazarlama ortaklığına ikna etmeyi başararak bir adım öne geçti. Microsoft, haziran ayında biten mali yılı itibariyle çevrimiçi reklamlardan 1.84 milyar dolar ciro elde etmişti. Gelirlerini geçen yıla göre yüzde 21 arttıran Microsoft, yine de yüzde 64 ciro artışı kaydederek internet reklamlarından 13.3 milyar dolar kazanan Google’ın hala çok gerisinde. Microsoft’un Windows Live Spaces ismiyle kendi benzer platformu da bulunuyor, ancak Facebook’un yakaladığı hıza hiçbir rakibinin yetişmesi mümkün görünmüyor.

OLMAZSA OLMAZ DEĞİL: Facebook yönetiminin Microsoft veya Google’dan birini ortak olarak seçmek konusunda zorlandığı, uzun bir değerlendirme sürecinin ardından bu ortaklığa Google’dan daha fazla ihtiyacı olan 32 yıllık yazılım devini seçtikleri belirtiliyor. Uzmanlar, Google’ın Facebook’a ortak olmasının kendileri için iyi bir şey olacağını, ancak bunu, Microsoft’un aksine bir "olmazsa olmaz" saymadıklarını söylüyor.

GOOGLE İLK KEZ KAYBETTİ: Facebook’un piyasa değerine tavan yaptıran gelişmenin, Google için bir geri adım olduğunu kabul edenler de var. Orkut ismiyle zaten benzer bir sosyalleşme ağına sahip olan Google, sadece Güney Amerika’da piyasayı domine edebilen bu siteyi tüm dünyada daha iyi pazarlamak istiyor. Orkut’un kurucusu, Konyalı yazılım mühendisi Orkut Büyükkökten, Google’da çalışırken boş vakitlerinde siteyi geliştirmişti. Video paylaşım sitesi Youtube ve internet reklam pazarlamacısı DoubleClick şirketlerini satın alarak Microsoft’u iki kez mağlup eden Google’un, bu kez satın almayla değil, geliştirmeyle liderliğini korumaya çalışacağı bildiriliyor.

Üniversitenin yurt odasında kuruldu

FACEBOOK, 2004 yılının şubat ayında, 19 yaşındaki Mark Zuckerberg adlı bir Harvard öğrencisi tarafından üniversite yurdundaki yatak odasında kuruldu. Facebook ’un önceleri üyeliği Harvard öğrencileriyle sınırlıydı. Fakat kısa süre içinde önce Boston bölgesindeki diğer üniversitelere, sonra da ülke çapındaki okullara yayıldı. 11 Eylül 2006 ’dan itibaren, herhangi bir elektronik posta adresi olan herkesin kullanabildiği Facebook, dünyanın en çok kullanılan internet sitelerinden birine dönüştü. Sonunda sitenin başarısı dev şirketlerin de dikkatini çekti. Halen 50 milyon aktif kullanıcısı olan Facebook, MySpace ’den sonra dünyada sosyalleşme amaçlı olarak en çok kullanılan ikinci internet sitesi. Kurucusu Mark Zuckerberg, daha önce Facebook ’un bağımsız bir site olarak kalmasından yana olduğunu söylemişti. Zuckerberg geçen yıl Yahoo’nun 1 milyar dolarlık teklifini de reddetmişti. Microsoft ’tan sonra Google’ın da Facebook’un hisselerine talip olabileceği belirtiliyor. Microsoft ve Google iki yıl önce de Time Warner ’e ait AOL şirketinin yüzde 5 hissesini almak için rekabete girişmiş, 1 milyar dolar ödeyen Google hisselere sahip olmuştu.

Facebook nedir?

ÜYELİĞİ ücretsiz Facebook sayesinde izi kaybedilen eski arkadaşlar bulunabiliyor, mevcut arkadaş gruplarıyla daha kolay iletişim kurulabiliyor, dosya, fotoğraf ve uygulama paylaşımları yapılabiliyor. Bir Facebook kullanıcısının ne yaptığı, nasıl hissettiği, neler yiyip içtiği, hangi filmleri ne kadar sevip, ne tür müzik dinlediği profil bilgilerinden kolayca görülebiliyor. Tüm bunlar, pazarlamanın yanısıra, kamuoyu araştırma şirketlerinden, halkla ilişkiler kurumlarına, sosyal bilimcilerden, siyasi partilere kadar birçok kişi ve kuruluş için eşsiz bir kaynak yaratıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!