Fabia, ’RS’ ile hırçın görünüyor

Güncelleme Tarihi:

Fabia, ’RS’ ile hırçın görünüyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2006 00:00

Skoda’nın ’B’ segmentindeki temsilcisi Fabia, ilk kez piyasaya sunulduğu 1999 yılından bu yana 1 milyon adetin üzerinde bir üretim rakamına ulaştı. 2005 yılına makyajlı kasasıyla giren Fabia, üçü benzinli ve ikisi dizel olmak üzere beş farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor.

Hatchback, Sedan ve Combi olmak üzere 3 karoser tipi bulunan Fabia’da görev yapan 1.2 litrelik 12V benzinli motor, 64 beygir güç, 3000 d/d’de 112 Nm tork üretiyor. Aracın 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise 5.9 litre. Otomatik şanzımanla birlikte sunulan 1.4 litre 16V motor versiyonu ise maksimum 75 beygir güç üretirken, 3800 d/d’de 126 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Aracın 100 kilometrede ortalama yakıt tükemi 7.5 litre.

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ

101 beygir gücündeki 1.4 litre 16V benzinli motor da 4400 d/d’de 126 Nm tork elde ediyor. Azami hızı ise 185 km/s olan aracın, ortalama yakıt tüketimi 6.6 litre. Ortalama 4.5 litrelik düşük yakıt tüketimiyle dikkat çeken 1.4 TDI dizel motor maksimum 75 beygir güç, 2200 d/d’de 195 Nm tork üretiyor.

Fabia RS ile birlikte sunulan 1.9 litrelik TDI turbo dizel motor ise 4000 d/d’de ürettiği 130 beygir güç ve 1900 d/d’de ulaştığı 310 Nm’lik tork değeriyle dikkat çekiyor. 0-100 kilometre hızlanması 9.6 saniyede tamamlayan aracın azami hızı ise 204 km/s. Böyle performanslı bir motorun 6 ileri şanzımala birlikte görev yaptığı Fabia RS oldukça hırçın bir otomobil.

3 farklı donanım 3 farklı paket

Fabia’da sunulan ’Classic’, ’Ambiente’ ve ’Elegance’ donanım seviyeleri ’Charm’, ’Active’ ve ’New Line’ paketleriyle satın alınabiliyor. Temel versiyon Classic’te sürücü hava yastığı, immobilizer, yol bilgisayarı, elektro hidrolik direksiyon, yüksekliği ayarlanabilir sürücü koltuğu, klima, elektrikli ön camlar, renkli camlar, katlanabilir arka koltuklar, soğutmalı torpido gözü, uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi, komple jant kapaklarıyla birlikte 14 inç jantlar elektrikli ve ısıtmalı dış dikiz aynaları ve aynı zamanda dört hoparlörlü radyo teyp bulunuyor. Ambiente versiyonu ise bunlara ek olarak, 14 inç alüminyum alaşım jantlar, yolcu ve yan hava yastıklar, CD-çalarlı radyo, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, ABS, MSR ve motor seçeneğine göre ASR sistemlerini içeriyor. En üst donanım seviyesi olan Elegance de Ambiente’de sunulan ekipmanlara ek olarak ön sis farları, katlanabilir anahtarlığı, elektrikli arka camlar, park sensörü ve hız sabitleme gibi özellikler yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!