Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2006 00:00
En güçlü Renault Clio, Eylül’de Türkiye yollarına çıkıyor. Renault tarafından Formula 1 teknolojisi kullanılarak 29 milyon Euro’ya geliştirilen yeni Clio III Sport, 200 beygirlik gücüyle dikkat çekiyor. Daha sportif karakter kazanan yeni Clio Sport’da 2.0 16v atmosferik motorun geliştirilmiş bir versiyonu görev yapıyor.
Bu geliştirme sadece motorun gücünü artırmakla kalmıyor, aynı zamanda gerçekten rahat bir günlük kullanıma olanak sağlayacak şekilde sınıfının en yüksek seviyesi olan 5550 d/d’de 215 Nm’lik bir tork sağlıyor. Ayrıca, 6 vitesli şanzıman ile birleşen bu esnek ve güçlü motor, yüksek düzeyde sportif özellikler ve sürüş keyfi sunuyor.
Portekiz’in Porto kentinde düzenlenen basın lansmanıyla tanıtılan yeni Clio Sport, gerek içinde gerekse dışında sportif karakterini tamamen sergiliyor. Araçta, Clio III’ün kolaylıkla tanınan karakteristik hatları daha atletik kavislerle vurgulanıyor. Yeni Clio Sport’un silueti, spesifik tasarımlı yan yüzleriyle güç ve enerji kazanıyor. Genişletilen ön ve arka çamurlukları, alçaltılmış kasa hattı, profilli C sütunu, ön tampon altındaki yarı sert bant ile hava kanalları ve hava dağıtıcısı aracın sportif ve aerodinamik karakterini güçlendiriyor.
Yeni Clio Sport’un dış tasarımı iç ambiyansına yansıyor. Alüminyum pedallar ve delikli deri kaplı direksiyon simidi sportif tasarımıyla öne çıkıyor. Ön konsolda siyah fonlu kadranlar ve beyaz yazılar pilotaj için gerekli bilgileri optimal netlikte veriyorlar. Devir sayacı aynı zamanda vites değiştirme gösterge lambası içeriyor. İbre 7500 d/d’de başlayan kırmızı bölüme yaklaştıkça rakamların boyu gittikçe büyüyor. Orta konsolun ve torpido çubuklarının krom-çinko rengiyle belirginleşen koyu karbon genel harmoni, yeni Clio Sport’un performans, teknoloji ve sportiflik özelliğini ifade ediyor. Araç 0 -100 km/s hızlanmasını sadece 6.9 saniyede tamamlarken, 1000 metrelik mesafeyi 27.5 saniyede kat ediyor. Azami hızı 7000 d/d’de 215 km/s ile sınırlı olan araç, karma kullanımda 100 kilometrede 8.9 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
F1’LE 40 KG’LIK AVANTAJ
Yeni Clio Sport’un aerodinamik yapısı baştan sona elden geçirilerek, ön çamurluklara hava kanalları ve bu tür bir modelde ilk olarak arkaya bir hava dağıtıcı eklenmiş. Teknolojik ve görsel en büyük yenilik kendini arka tampon tasarımında gösteriyor. Formula 1 teknolojisinden alınarak tampona eklenen hava dağıtıcı bugün itibariyle sadece çok üst sınıf lüks sportif modellerde bulunuyor. Dağıtıcının amacı aracın arkasındaki ani ağırlık kaybını engelleyerek yüksek hızlarda aracın dengede kalmasını sağlamaktır. Dağıtıcı, emme etkisini çoğaltmak amacıyla hava akımın kanalize ediyor.