Güncelleme Tarihi:
Mart 2006’da yayın hayatına baÅŸlayan Evim’in yeni sayısında; hızlı ve pratik dekorasyon fikirleri, farklı bütçeler için salon düzenlemeleri, antre için çözümler, tablolarınızı nasıl asabileceÄŸinize dair çözüm önerileri, kitap okuma köşeleri, eskileri kullanarak yapılabilecekler, 250 YTL’ye stilinizi zenginleÅŸtirme fikirleri, Çukurcuma alışveriÅŸ rehberi ve daha pek çok eve dair iÅŸe yarar, pratik öneri ve çözümler yer alıyor.Â
Â
1.Evim çıkalı tam bir yıl oldu. Derginin ilk çıktığı gün aklınızda olan hedefleri ve hayalleri gerçekleştirebildiniz mi?
Çıkış hedefimiz, Türk pazarında aynı segmentte rekabet eden mevcut dekorasyon dergilerine alternatif bir okur grubu oluşturacak, daha fonksiyonel, daha gerçek, daha sıcak, daha ekonomik, daha çözüme yönelik bir dergi yaratmaktı.
Fiziksel özellikleri (boyut ve cilt); düşük kapak fiyatı, fikirler sunulurken önerilen ürünlerin fiyatlarının ulaşılabilir olması, 100% dekorasyon içeriÄŸi; ev yaÅŸamını kolaylaÅŸtıracak,ÂdoÄŸrudan alışveriÅŸe yönelik öneriler sunması, Evim’i diÄŸer dergilerden farklılaÅŸtıracak yönlerdi.
Hedefimiz sonucumuz oldu veÂEvim dergisi, dekorasyon sektöründe aynı segmentte rekabet eden, benzer okur kitlelerini hedeflemiÅŸ olan,ÂçoÄŸu copyrightÂbirçok dekorasyon dergisinden farklı,Âyepyeni bir segment yarattı.
Evim dergisinin yayına baÅŸladığı Mart 2006 tarihinde pazardaki mevcut aylık dekorasyon dergilerinin toplam ortalama satış adedi 63.618 idi.ÂEvim dergisi ise 57.000 adet satarak pazarı neredeyse ikiye katladı ve daha da önemlisi bir yıl boyunca bu yüksek satış grafiÄŸini korudu. Bunun nedeni, insanların yine beÄŸenerek okuduklarına emin olduÄŸumuz diÄŸer markalardan çok farklı bir hedef koymuÅŸ olmamızdı. İçeriÄŸimizi çok daha fazla kiÅŸiye hitap edecek ÅŸekilde kurgulamamız ve tamamen ihtiyaca yönelik ürün ve çözümler sunmamızdı.
Ayrıca Ä°stanbul-Ankara-Ä°zmir dışındakiÂbölgelerde beklenmedik bir potansiyel yakaladığımızı söyleyebilirim. Promosyonsuz ve eksiz böyle satış grafiÄŸi yakalaması, bu alanda göz ardı edilemez bir ihtiyaç yakaladığını gösteriyor.
2-ÂBu bir yıl içinde dekorasyon dergiciliÄŸi anlamında Evim Türkiye’de neleri deÄŸiÅŸtirdi? Evim, dergicilik anlamında bir boÅŸluÄŸu doldurdu mu? Bu bir yılın deÄŸerlendirmesini yapacak olsanız neler söyleyebilirsiniz?
Â
Ä°lk sayımız, piyasaya çıktığında okurların yoÄŸun ilgisi ve desteÄŸiyle tam da istediÄŸimiz gibi karşılandı. 70.000 gibi çok iddialı bir birÂbaskı adediyle sunduÄŸumuz ilk sayı çok düşük bir iade oranıyla satarak, Türkiye’deki dekorasyon dergilerinin ÅŸimdiye kadar ulaÅŸamadıkları bir rakamı yakalayarak rekor kırdı. Evim’in içeriÄŸinde sadece ve sadece dekorasyon olmasının dışında, bu baÅŸarının arkasında iki önemli etken olduÄŸuna inanıyoruz biz: Birincisi herkesin uygulayabileceÄŸi pratik ev fikirleri sunmamız. Ä°kincisi ise bu fikirlere ulaÅŸmanın çok pahalı olmaması. DoÄŸrusu yanlışı, azı çoÄŸuyla her odaya, her köşeye yönelik iÅŸe yarar bir fikir var derginin içinde ve Evim dergisiÂyayınladığı her fotoÄŸrafta ya alışveriÅŸe ya da uygulamaya yönelik bir fikir vermeyi ilke ediniyor.
3- Dergiyle ilgili okuyucularınızdan nasıl feedback’ler alıyorsunuz?
Evim okurlarından gelen mailer ve mektuplar, böyle bir dergi yayınlamanın çok yerinde ve zamanında verilmiş bir karar, doğru atılmış bir adım olduğunu gösterdi. Ayrıca rekor satış rakamları da bunu işaret ediyordu. İnsanlar Evim fanatiği oldular demek yanlış olmaz sanırım. Ve bu da bizi çok mutlu ediyor. Çünkü gördük ki, bu dergiyi yalnızca okumakla kalmıyor, aynı zamanda kullanıyorlar. Soracak pek çok soruları, yapacak pek çok seçimleri, alacak çok fazla dekorasyon kararları vardı. Biz