Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 2008 00:00
Uluslararası Reklamcılar Derneği (IAA) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, reklam sektörünün 2007 yılında yarattığı iş hacminin 4 milyar YTL’yi aştığını belirterek, "Son üç yılda sektör yüzde 21 büyüdü. 2008 yılında da bu büyümenin devam edeceğini bekliyoruz" dedi.
IAA Genel Kurul toplantısında yaptığı konuşmada reklam sektörünün kriz endişesine kapılmaması gerektiğinin altını çizen Yalçındağ, "Türkiye yoluna devam ediyor. Artık önümüze çıkan sorunlarla baş etmeyi, yaratıcı çözümler üretmeyi öğrendik şimdi evimizin içine kapanıp sorunların kapımızı çalmasını bekleme zamanı değil. Sokağı çıkıp çözüm üretme, yaratıcı olma ve tüketiciye kulak verme zamanı" dedi.
FIRSATA DÖNÜŞEBİLİR: Pazarlama iletişimi sektör temsilcileri olarak herkesin, çok önemli bir güce ve sorumluluğa sahip olduklarını vurgulayan Yalçındağ, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kurumların talebini yönlendirip, tüketim ve üretimin şekillendirilmesinde etkin rol oynuyoruz. Bahsedilen global dalganın veya siyasi tartışmaların, ülkemize önemli bir yansıması olacağını tahmin etmiyorum. Koşullar değişti diye beklemek yerine, değişen koşullara göre uygun fırsatları tüketiciye sunmalıyız. Tüm isteklere kulak vermeliyiz. İstedikleri seçenekleri tüketiciye sunan ve bunu etkin şekilde duyuran kurumların kazanıp, bu dönemi fırsata dönüştüreceğine eminim. Bizler bu güce sahibiz." Yalçındağ, serbest piyasa ekonomilerinin doğal bir sonucu olarak ekonomilerde iniş ve çıkışların yaşabileceğine dikkat çekerek, şunları söyledi: "Burada önemli olan olaylara bakış açımız ve çözümleri ele alışımızdır. ABD, üretimin ve tüketimin düşmesini engelleyecek paketler açıklarken, bir yandan da mali zararların etkilerini azaltacak çok büyük bütçeli önlemler alıyor ve ’Sokağa çıkın alışveriş yapın’ çağrısında bulunuyor. Biz gerçekleşmesi düşük ihtimaller üzerine kafa yorup, plan ve programları gözden geçiriyoruz. Artık eski Türkiye değiliz."
SEKTÖR 5 MİLYAR YTL’YE ULAŞIR: Yalçındağ, sektörün 2007 yılında yüzde 20’lik bir büyüme kaydettiğinin altını çizerek, 2008 yılı için şu değerlendirmeyi yaptı: "Sektörün toplam iş hacmi yüzde 20 artarak 4 milyar YTL’ye ulaştı. İstikrarlı büyüme devam ediyor. Artan reklam veren ve marka sayısı reklama duyulan güveni gözler önünü seriyor. Bu performans ile baktığımızda tüm mecralarda yapılan toplam reklam yatırımlarının 4 milyar YTL seviyesine, üretim ve hizmet paylarıyla da toplam sektör büyüklüğünün 5 milyar YTL’ye yaklaşması mümkün."
Yalçındağ yeniden IAA Başkanı oldu
ULUSLARARASI Reklamcılar Derneği’nin (IAA) 12’inci seçimli Olağan Genel Kurulu’nda yeni Yönetim Kurulu da belirlendi. Son dört dönemdir derneğin Başkanlığını yürüten Mehmet Ali Yalçındağ oy birliği ile Başkanlığa tekrar seçildi.Yeni dönem Yönetim Kurulu’nda ise, TV Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu, Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu ve Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Gören görev alıyor.
Yeni düzenlemeler sektörün değerini 3-5 kat artırır
RTÜK Başkanı Zahid Akman önümüzdeki dönemde reklam pastasının büyümesine yönelik çalışmalar gerçekleştirdiklerinin altını çizerek yeni döneme ilişkin şu bilgileri verdi: "Önümüzdeki dönemde sektörün çok iç açıcı sinyaller vermediğini gözlemliyorum. Ancak önümüzdeki döneme ilişkin olarak yaptığımız yenilikler pastanın biraz daha büyümesini sağlayacağını umuyorum. 10’a yakın yeni düzenleme yaptık. Bu düzenlemeler sektörün değerini 3-5 kat artıracaktır."