ANKA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2008 17:44
Avrupa Futbol Şampiyonası'nın (Euro 2008), Türkiye’de rakı tüketimini artırdığı bildirildi.
Mey İçki verilerine göre, maçların toplu olarak izlendiği yerlerde rakı tercih edilirken, şampiyona boyunca rakı tüketimi yüzde 30 artarak, 3 milyon litreye ulaştı.
Yapılan açıklamada, Euro 2008’nden dolayı Türkiye’de rakı tüketiminde patlama yaşandığı belirtilerek, “Türkiye Milli Takımı’nın yarı finale yükselerek büyük sevinç yaşattığı kupa maçları süresince, Türkler heyecanlarını ve mutluluklarını rakı tüketerek yaşadılar” denildi.
Mey İçki’nin verilerine göre, Euro 2008 maçları boyunca, maçların toplu olarak izlendiği bar, restoran ve alkollü içki tüketilen mekanlara gelenler ağırlıkla rakıyı tercih etti.
Mey İçki Pazarlama Müdürü Elif Göktaş, Euro 2008 süresince tüketilen rakı miktarına ilişkin verilerin, distribütörler, satış yapılan noktalar ve geçen ayın satış verileriyle karşılaştırılmasıyla elde edildiğini anlattı. Yeni Rakı’nın Euro 2008’de yayınlanan reklamlarının da satışları etkilediğini belirten Göktaş, “Reklamların da etkisi oldu. Maç ve taraftarlık keyfini paylaştık. Mey İçki’nin pazardaki payı belli olduğu için bu rakamlar sadece bizim satışlarımıza ilişkin rakamlardır” dedi.