Güncelleme Tarihi:
Birbeck Spor Endüstrisi Merkezi’nin kurucusu ve yöneticisi olan Coventry Üniversitesi’nde Spor Endüstrisi Stratejileri ve Pazarlama Bölümü Profesörlerinde Chadwick’in yaptığı araştırmada, EURO 2008'in İsviçre’nin Lucerne şehrinde yapılan kura çelişi ile birlikte bilet, yiyecek-içecek satışları, yolculuklar, ticaret, sponsorluk ve reklam gelirlerinde yaşanacak artışın yanı sıra telekomünikasyon ve yeni medya servislerinin daha fazla kullanılmasıyla sağlanacak pozitif ekonomik etkilerin yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde hissedileceği kaydedildi.
TÜRKİYE’NİN HER MAÇI 42 MİLYON EURO
Araştırmada, Türkiye’nin gelecek yaz oynayacağı her maçın ortalama 42 milyon Euro değerinde olduğu tahmini yapıldı. Araştırmaya göre, elde edilecek kazancın, maçı oynayan ve ev sahibi ülkeler (Avusturya ve İsviçre) arasında paylaşılacağı gibi, Avrupa ekonomisinin tümüne yansıyan olumlu etkileri olacak. En kazançlı maçların potansiyel geliri maç başına 49-56 milyon Euro dolayında gerçekleşecek.
EURO 2008 kura çekilişine dayanarak toplamda 168 milyon Euro dolayındaki bir gelirle, hepsi C Grubu takımları olan Fransa-İtalya (Zürich), Hollanda-Fransa (Bern) ve İtalya-Hollanda (Bern) arasında oynanacak maçların Avrupa ekonomisine en fazla katkıyı sağlaması bekleniyor.
Diğer gruplarda en yüksek kazanç getirmesi beklenen maçlar ise; Basel’de oynanacak İsviçre-Portekiz (Grup A), Viyana’da oynanacak Avusturya-Almanya (Grup B) ve Innsbruck’ta oynanacak İspanya-Rusya (Grup D) maçları.
Profesör Chadwick, ayrıca getirisi en yüksek muhtemel maçların turnuvanın çeşitli safhalarında Almanya tarafından oynanacağını öngörüyor ve bu maçların Almanya-İtalya, Almanya-Fransa, Almanya-Hollanda olduğunu belirtiyor.
Chadwick, UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası kıtanın en önemli spor etkinliklerinden biri olması nedeniyle EURO 2008’in, öncelikle katılımcı 16 ülkeye olmak üzere tüm Avrupa ekonomisine 1.4 milyar Euro dolayında bir katkı sağlayacağını belirterek, “Bu etki, grup bazında her bir maçın ortalama 42 milyon Euor değerinde olmasıyla özellikle sponsorluk ve ticaret gelirlerindeki yükselme sayesinde birçok ülkede hissedilecek. Şampiyonanın ilerleyen safhalarında oynanacak maçların ekonomik getirisi ise çok daha fazla olacak” dedi.