Güncelleme Tarihi:
TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Sabancı ve TBV Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Eczacıbaşı, yaptıkları açılış konuşmalarında, eTürkiye dönüşümünün, çağı yakalamak ve rekabet avantajı kazanmak için çok önemli olduğunun altını çizdi.
eTR Ödülleri, Türkiye’nin AB’ye uyum sürecinde, rekabeti artırıcı, bilgiye dayalı, eHizmetlere odaklanmış dönüşümü hızlandırmak amacıyla ‘Kamudan Vatandaşa eHizmetler’, ‘Kamudan İş Dünyasına eHizmetler’ ve ‘Kamudan Kamuya eHizmetler’ olmak üzere 3 kategoride verildi.
Toplam 26 projenin başvurduğu ve 11 projenin finale kaldığı eTR Ödülleri’nde kazananlar, ödüle başvuran ancak finale kalamayan projelerin kurum temsilcileri (her kurumdan bir kişi olmak üzere) ve eTR Ödülleri Yürütme Kurulu tarafından belirlenen kişilerden oluşan değerlendirme jürisi tarafından elektronik ortamda yapılan oylama ile belirlendi.
TÜSİAD ve TBV tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen eTR Kongresi kapsamında gerçekleşen 3 farklı oturumda; eDevlet uygulamalarında dünyadaki son eğilimler, Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi, eİmza, eSağlık ve mobil devlet çözümleri tüm boyutlarıyla tartışıldı.
Kongrenin “eDevlet Uygulamalarında Dünyadaki Son Eğilimler, Çıkarılacak Dersler ve Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi” başlıklı ilk oturumunda; DPT Müşteşarı Sayın Halil İbrahim Akça, Bilgi Toplumu Stratejisi’nin kapsamı, 2010 yılı için stratejik hedefleri, ekonomik ve sosyolojik etkileri konusunda ayrıntılı bilgiler içeren bir sunum gerçekleştirdi. eDevlet konularında bağımsız danışman olan Shauneen Furlong ise konuşmasında başta Kanada olmak üzere dünyadaki başarılı eDevlet uygulamalarından örnekler verdi.
Kongrenin bir diğer oturumunda ise “eDevlet uygulamalarında eİmza uygulanabilir mi?” sorusu tartışmaya açıldı. Telekomünikasyon Kurumu Başkan Yardımcısı Doç. Dr Mustafa Alkan, Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkan Yardımcısı Mesut Orta, Gelir İdaresi Grup Başkanı Mehmet Öner ve Turkcell Katma Değerli Servisler İş Geliştirme Uzmanı Deniz Tunçalp’in konuyu tüm yönleriyle masaya yatırdığı oturum, katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi.
4. eTR Kongresi’nin öğleden sonraki oturumunda, Tanaka Business School, Imperial College London, Sağlık Yönetim Merkezi Direktörü Prof.Dr.Rıfat Atun, Sosyal Güvenlik Kurumu Bilgi İşlem Koordinatörü Sami Kıraçlı, Tıp Bilişim Derneği Başkanı Prof. Dr. Osman Saka, Sentim Bilişim Teknolojileri Yazılım Müdürü Şule Tabak ve Tepe Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kunaç tarafından “eSağlık: Kamu, Özel Sektör ve Vatandaşa Yararları Nasıl Sağlanabilir?” konusu tartışılarak, merak edilen sorular cevaplandı.
Kongre’nin özel oturumu’nda ise Turkcell tarafından, devlet uygulamalarının cep telefonuna taşınması, ‘Mobil Devlet’ kavramı masaya yatırıldı. Mobil Devlet için atılan ilk adımlar ilk kez bu oturumda kamuoyu ile paylaşıldı. 4. eTR Kongresi 2006 yılı eTR Ödülleri’ni kazanan kuruluşlara ödüllerinin takdim edildiği törenle sona erdi.
2006 yılı eTR Ödülleri’ni kazanan projeler :
“Kamudan Kamuya eHizmetler Kategorisi”:
T.C Başbakanlık- Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)
“Kamudan İş Dünyasına eHizmetler Kategorisi”:
Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı-SSK Sağlık Ödemeleri Sistemi Projesi
“Kamudan Vatandaşa eHizmetler Kategorisi”:
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü-Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS)
TUSİAD-TBV eTR (eTürkiye) Ödülleri Hakkında :
TÜSİAD ve TBV, ekonomide ve toplumsal yaşamda kalitenin, verimliliğin ve rekabet gücünün artırılmasına dönük çalışmalar yapıyor. Şeffaf ve etkin kamu yönetiminin oluşturulması için bilgi toplumuna dönüşümün gerçekleştirilmesi gerektiğini inanıyor. İki sivil toplum örgütü buradan hareketle, 2003’te ‘eTR Ödülleri’ni oluşturdu.
‘eTR Ödülleri’ ile devlette örnek uygulamalara dikkat çekilmesi, yenilikçi girişimlerin kamuoyuna tanıtılması, başarılı girişimlerin desteklenmesi ve özendirilmesi ile bu yöndeki uygulamaların yaygınlaşmasına katkıda bulunulması hedefleniyor. Bu kapsamda, kamu kurumlarının eDevlet uygulamalarını hızla gerçekleştirmeleri, özel sektörün ise söz konusu dönüşüme destek olacak çalışmalara başlaması ve bunu sürdürmesi yönünde özendirilmesi amaçlanıyor. Ayrıca, bu dönüşümden doğrudan etkilenecek vatandaşların, dönüşümü doğru algılamalarını sağlamak üzere bilgilendirilmeleri hedefleniyor.