Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2002 01:48
Almanya'da eşlerini aldatanlara ‘‘yalanlar paketi’’ sunarak kaçamakları örtbas eden bir ajansın en büyük müşterisi Türkler. Ajans, sözde iş toplantısına katılan eşlere, aldatmanın tüm aşamalarında, hatta eve geldikten sonra bile plaket, teşekkür mektubu ve rapor gibi sahte belgeler yollayarak ‘‘yalan’’ı, ‘‘gerçek’’ yapıyor.
Almanya'da ‘‘Alibi-Service’’ adlı bir ajans, eşlerini aldatanlar için özel hizmet veriyor. Eşini aldatmak için fırsat kollayan ve ‘‘Hayatım, bu haftasonu firma beni bir kursa gönderiyor’’ diyerek evden çıkanlar, ajansa kayıt yaptırdıktan sonra ‘‘gönül rahatlığı’’ içinde eşlerini aldatıyorlar. Bu ‘‘çok özel’’ hizmetin fiyatı ise genelde 60 ile 120 mark arasında değişiyor. İsteyenler internet üzerinden kayıt yaptırıp ‘‘kendine özel’’ bir yalan hazırlattırabilmekte.
Müşterileri için özel yalanlar üreten, genelde de bu yalanın ‘‘biçilmiş kaftan’’ olduğuna dikkat çeken ajans çalışanları, akla gelebilecek her türlü yalanı uyduruyor, anında söylenilmesi gereken kişilere söylüyor.
Merkezi Almanya'nın Schwaebisch Gmünd kentinde olan ve müşteri sayısı hızla artan ajans, sınıf buluşmaları, iş toplantıları, iş yemekleri, spor turnuvaları, meslek kursları hatta ve hatta sınav bile ‘‘organize’’ ediyor. Şirketin Genel Müdürü Carsten Proksch, müşterileri arasında işçiden, patrona kadar her kesimden insan bulunduğunu söyledi. Proksch, ‘‘Tatil bile organize ediyoruz. Müşteri yeter ki istesin’’ dedi.
Ajans, ‘‘söylenen yalan’’ ve ‘‘verilen hizmete’’ göre bir fatura çıkartıyor. Ancak çıkartılan faturalardan eşlerin şüphelenmemesi için çoğu zaman üstünde, ‘‘kitap siparişi’’, ‘‘bilgisayar programı siparişi’’ ya da ‘‘telefon bağlantısı faturası’’ yazılı oluyor. İsmail EREL /FRANKFURT
Türk müşterilerimin yüzde 60’ı kadınlar
Şirketin Genel Müdürü Carsten Proksch, ‘‘İnanılmaz derecede çok Türk müşterim var. İster inanın, ister inanmayın, ama kadınların oranı da yüzde 60’’ dedi. Sadece Almanya'da 10 binin üzerinde ‘‘daimi müşterisi’’ olduğunu söyleyen Proksch, Hürriyet'e yaptığı açıklamada şöyle dedi: ‘‘Türk müşterilerim, Almanlar'dan sonra ikinci sırada. Toplam müşteri sayımın yüzde 10'u Türk. Türk müşterilerime genelde telefonla hizmet veriyoruz. Müşterilerin çoğu da kadın oluyor zaten. Kadınların oranı yüzde 60.’’
Yalan çarkı nasıl işliyor
Aldatılan eşin gerçekleri öğrenememesi için mükemmel bir yalan çarkı işletiliyor. İnternetten kayıt yaptıran çapkın eşe, bir iki gün içinde bir seminere katılması için davetiye geliyor. Davetiye gönderildikten bir iki gün sonra bu kez ajanstan biri eve telefon ediyor ve her şeyden habersiz eşe, ‘‘Kocanız (ya da karınız), hafta sonunda yapılacak seminere kaydolmuştu. Gelecek değil mi? Yoksa araya bir şey mi girdi diye sormak istedik’’ diye telefon ediyor ve işi ‘‘sağlama’’ alıyor. Ajans, sözde iş toplantısına katılan eşlere, eve geldikten sonra plaket, teşekkür mektubu ve rapor gibi sahte belgelerle de ‘‘yalanını’’ örtbas etmekte yardımcı oluyor.