OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 04, 2002 00:00
Almanya'da eÅŸlerini aldatanlara ‘‘yalanlar paketi’’ sunarak kaçamakları örtbas eden bir ajansın en büyük müşterisi Türkler. Ajans, sözde iÅŸ toplantısına katılan eÅŸlere, aldatmanın tüm aÅŸamalarında, hatta eve geldikten sonra bile plaket, teÅŸekkür mektubu ve rapor gibi sahte belgeler yollayarak ‘‘yalan’’ı, ‘‘gerçek’’ yapıyor.Almanya'da ‘‘Alibi-Service’’ adlı bir ajans, eÅŸlerini aldatanlar için özel hizmet veriyor. EÅŸini aldatmak için fırsat kollayan ve ‘‘Hayatım, bu haftasonu firma beni bir kursa gönderiyor’’ diyerek evden çıkanlar, ajansa kayıt yaptırdıktan sonra ‘‘gönül rahatlığı’’ içinde eÅŸlerini aldatıyorlar. Bu ‘‘çok özel’’ hizmetin fiyatı ise genelde 60 ile 120 mark arasında deÄŸiÅŸiyor. Ä°steyenler internet üzerinden kayıt yaptırıp ‘‘kendine özel’’ bir yalan hazırlattırabilmekte.Müşterileri için özel yalanlar üreten, genelde de bu yalanın ‘‘biçilmiÅŸ kaftan’’ olduÄŸuna dikkat çeken ajans çalışanları, akla gelebilecek her türlü yalanı uyduruyor, anında söylenilmesi gereken kiÅŸilere söylüyor.Merkezi Almanya'nın Schwaebisch Gmünd kentinde olan ve müşteri sayısı hızla artan ajans, sınıf buluÅŸmaları, iÅŸ toplantıları, iÅŸ yemekleri, spor turnuvaları, meslek kursları hatta ve hatta sınav bile ‘‘organize’’ ediyor. Åžirketin Genel Müdürü Carsten Proksch, müşterileri arasında işçiden, patrona kadar her kesimden insan bulunduÄŸunu söyledi. Proksch, ‘‘Tatil bile organize ediyoruz. Müşteri yeter ki istesin’’ dedi.Ajans, ‘‘söylenen yalan’’ ve ‘‘verilen hizmete’’ göre bir fatura çıkartıyor. Ancak çıkartılan faturalardan eÅŸlerin şüphelenmemesi için çoÄŸu zaman üstünde, ‘‘kitap sipariÅŸi’’, ‘‘bilgisayar programı sipariÅŸi’’ ya da ‘‘telefon baÄŸlantısı faturası’’ yazılı oluyor. Ä°smail EREL /FRANKFURTTürk müşterilerimin yüzde 60’ı kadınlarÅžirketin Genel Müdürü Carsten Proksch, ‘‘İnanılmaz derecede çok Türk müşterim var. Ä°ster inanın, ister inanmayın, ama kadınların oranı da yüzde 60’’ dedi. Sadece Almanya'da 10 binin üzerinde ‘‘daimi müşterisi’’ olduÄŸunu söyleyen Proksch, Hürriyet'e yaptığı açıklamada şöyle dedi: ‘‘Türk müşterilerim, Almanlar'dan sonra ikinci sırada. Toplam müşteri sayımın yüzde 10'u Türk. Türk müşterilerime genelde telefonla hizmet veriyoruz. Müşterilerin çoÄŸu da kadın oluyor zaten. Kadınların oranı yüzde 60.’’Yalan çarkı nasıl iÅŸliyorAldatılan eÅŸin gerçekleri öğrenememesi için mükemmel bir yalan çarkı iÅŸletiliyor. Ä°nternetten kayıt yaptıran çapkın eÅŸe, bir iki gün içinde bir seminere katılması için davetiye geliyor. Davetiye gönderildikten bir iki gün sonra bu kez ajanstan biri eve telefon ediyor ve her ÅŸeyden habersiz eÅŸe, ‘‘Kocanız (ya da karınız), hafta sonunda yapılacak seminere kaydolmuÅŸtu. Gelecek deÄŸil mi? Yoksa araya bir ÅŸey mi girdi diye sormak istedik’’ diye telefon ediyor ve iÅŸi ‘‘saÄŸlama’’ alıyor. Ajans, sözde iÅŸ toplantısına katılan eÅŸlere, eve geldikten sonra plaket, teÅŸekkür mektubu ve rapor gibi sahte belgelerle de ‘‘yalanını’’ örtbas etmekte yardımcı oluyor.Â
button