Güncelleme Tarihi:
Mühendisler, 5 ton ağırlığındaki helikoptere 35 kiloluk eklemeyle denge sorununu çözdü. Yetkililer, “TSK, ATAK’ı almayı reddetti” iddialarına da yalanladı. Test aşamasında olduğu için ATAK’lara ‘Erken Duhul Helikopteri’ deniyor. Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na bağlı bir ekip, 4 ‘Erken Duhul Helikopteri’ni inceledi. ATAK helikopterinin atış sahasında yaktığı mühimmatın ağırlık olarak üzerinden azalmasıyla denge sorunu yaşadı. Sorunu fark eden mühendisler de helikopterin arka kısmına denge amacıyla 35 kilogramlık ek koyarak bu problemi çözdü. Savunma bürokratları, bu durumun projede herhangi bir olumsuzluk meydana getirmeyeceğini yapılan işlemin ‘Arabaların jantlarına takılan çok ufak ağırlıklar’ ile benzer olduğunu söylediler. ATAK helikopteri, TSK için Türkiye’nin coğrafi ve iklim koşulları göz önüne alınarak tasarlandı. Yaklaşık 3 milyar dolar tutarındaki projede sona gelindi. Saatte 300 kilometre hızla gidebilen ATAK, 6 bin metreye kadar yükselebiliyor. ATAK, yakıt ikmali olmadan 3 saat havada kalarak yaklaşık 1000 kilometre uçabiliyor.