Güncelleme Tarihi:
Bu üç kurumun ortak çalışması ile 27 Eylül’de düzenlenecek Çocuk Eğitim Zirvesi’ni, Başbakan Tayyip Erdoğan açacak.
Zirvede, Osmanlı, Selçuklu, Endülüs medeniyetlerinin çocuk eğitim modellerinin yanı sıra ABD, Japonya, Finlandiya’da uygulanan çocuk eğitim modelleri de değerlendirilecek. Zirve sonrasında, çocuk eğitimi için belirlenen en iyi model ‘Dünya modeli’ olarak yayınlanacak. Zirveden çıkacak sonuçlar doğrultusunda Türkiye’de çocuk eğitimi konusunda okullarda ve aile merkezlerinde bilgilendirme çalışmaları yapılacak. Zirveye, ABD, Japonya, Çin, Malezya, Hindistan, Pakistan, Mısır, İran, Sudan, Azerbaycan, Güney Kore, Finlandiya’nın da aralarında bulunduğu 30 ülkeden akademisyen katılacak.
YENİ YAKLAŞIM GELİŞTİRİLECEK
Zirvenin organizasyonu gerçekleştiren Eğitim Politikaları ve Araştırmaları Derneği Genel Başkanı Psikolojik Rehberlik Danışmanı Mürşid Ekmel Aybek, Türkiye’de 2004’e kadar okullarda ‘Davranışçı yaklaşım’ yani ‘Çocuk boştur, doldurmalıyız’ temelinde müfredat oluşturulduğunu ancak yeni müfredatın ‘Çocuk doludur benim onu açmam, çıkarmam gerekir’ anlayışı ile yenilendiğini belirtti. Aybek, “Çocuklar 4-5 yaşlarına kadar çok özgün ve sıra dışı cevaplar verirler, okula başladığında körelmeye de başlar. Bunun sebebi, eğitimcinin farkında olmadan çocuğun fikirlerini yönlendirmesidir. Kalıp oluşturdukça çocukların yetenekleri hem köreliyor hem de özgünlüğü kayboluyor” dedi.
EŞİT BİREY GÖRÜLMÜYOR
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bilal Sambur da Türkiye’de en temel hatanın çocuklara nesnel yaklaşılması ve çocukların eşit birey olarak görülmemesi olduğunu söyledi. “Ağaç yaşken eğilir” atasözünün çocuğu pasif bir nesne olarak görmenin en somut örneği olduğunu belirten Prof. Sambur, “Cumhuriyetin resmi ideolojisi nedeniyle tek tip insan yetiştirildi” dedi.