Güncelleme Tarihi:
Kaptan Pilot Feyzi Altunbulak, SHGM’nin uçağın enkazını kaldırma görevini ilk başta kaza yapan şirkete verdiğini, uçaktan parçaların sökülerek delillerin karartıldığını öne sürdü.
ISPARTA’da 2007’de meydana gelen 7’si mürettebat 57 kişinin hayatını kaybettiği kazanın ardından uçağın enkazını kaldıran Dural Havacılık Şirketi’nin sahibi Kaptan Pilot Feyzi Altunbulak, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) uçağın enkazını kaldırma görevini ilk başta kaza yapan şirkete verdiğini, bu yüzden uçaktan parçaların sökülerek delillerin karartıldığını öne sürdü. Altunbulak, SHGM Kaza İnceleme Kurulu yetkilileri ile enkazdan parça söken Prima Havacılık Şirketi yetkilileri hakkında Isparta Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulundu. Uçağın uçuş kumanda ve flap bölümünden sökülen 27 parçayı çuvalların içinde yakaladığını belirten Altunbulak, “Bu parçaların uçağın düşmesine etkisi olup olmadığı da bilirkişi incelemesiyle açıklığa kavuşturulmalı” diye konuştu. Altınbulak sözlerini şöyle sürdürdü: “Çalışmalar sırasında Prima A.Ş.’nin teknisyeni Nejat Polat’ın enkaz üzerinden parça söktüğünü gördüm. Bana şirket sahibi Erdal Döker’in talimatıyla söktüğünü söyledi. Engel oldum. Ancak, o dağda parça sökemeyince enkaz taşımada ara istasyon olarak kullandığımız Yeniköy’e gitmiş ve söküme devam etmiş. Tesadüfen köye indiğimde muhtarlığın önünde 6 çuval gördüm. Döker’i SHGM’ye şikâyet ettim. Parçaları da teslim ettim. Ancak SHGM beni susturmaya çalıştı. Hakkımda, ‘güveni kötüye kullanma’ suçundan dava bile açıldı.” Kazanın asli sebeplerinden birinin flap arızası olduğunu belirten Altunbulak, “Flaplar açılmamıştı. Kaza inceleme heyeti bunu adeta görmezden gelmiştir” dedi.
Flap nedir?
İniş ve kalkışlarda kanat yüzeyini genişleterek uçağın daha kısa mesafede kalkmasına ve inmesine yardımcı olur.