'EndiÅŸemiz BoÄŸaziçi Köprüsü'

Güncelleme Tarihi:

Endişemiz Boğaziçi Köprüsü
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 11, 2002 08:37

Bayındırlık Bakanı Abdülkadir Akcan, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'yle değil, Boğaziçi Köprüsü'yle ilgili endişeleri olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Abdülkadir Akcan, Ä°stanbul'daki köprü ve viyadüklerin güçlendirilmesi çalışmaları için kredi arayışında olduklarını söyledi.Â

Akcan, Fatih Sultan Mehmet Köprüsüyle ilgili hiçbir endiÅŸelerinin olmadığını belirterek, ''BoÄŸaziçi Köprüsü ile ilgili bir endiÅŸemiz var. O endiÅŸenin temel nedeni de, herhangi bir yapım hatasından deÄŸil,Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne göre daha uzun süre kullanılmış olmasındandır'' dedi.Â

Bakan Akcan, Japonya'daki temaslarını tamalayarak yurda döndü. Akcan, Atatürk Havalimanı'nda düzenlediÄŸi basın toplantısında, Ä°stanbul'daki köprüler ve viyadüklerle ilgili hangi çalışmaların yapılması gerektiÄŸine iliÅŸkin Japonya gezisinin, yararlı geçtiÄŸini söyledi.  Â

Akcan, köprü ve viyadüklerin güçlendirilmesi çalışmaları için kredi arayışında olduklarını belirterek, Japonya Devlet Bankası'nın yetkilileri ile görüşmeler yaptıklarını söyledi. Akcan, bu ayın sonunda kredi için olumlu yanıt alacakları kanaatinde olduÄŸunu ifade etti.Â

Haberin Devamı

Japonya'da Kobe depremi sonrası nelerin yapıldığını görme imkanı da bulduklarını anlatan Akcan, ÅŸunları söyledi:Â

''Onların Kobe depremi sonrası neler yaptıklarını gördükten sonra bizim yapacaklarımızla ilgili karar verme açısından seyahatin bir amacı vardı. Bu amaç doÄŸrultusunda Kobe, Osaka ve civarında depremin etki alanında kalan köprü, viyadük ve yerleÅŸim birimlerinde yapılan veyapılmakta olan çalışmaları gördük.Â

Deprem sonrası onarım ve güçlendirme çalışmaları devam ediyor. TümJaponya'da köprü ve viyadüklerin bütün önemli olan unsurlarının onarımve güçlendirme çalışmalarının henüz bitmemiÅŸ olması, bu iÅŸin uzun bir süreç aldığını gösteriyor. Bizim de derhal, Marmara depreminden sonra geçen 2-2,5 yıllık zaman zarfında yapılabilecekler ile yapılmamış olanları bir an önce telafi ederek tamamlamak için 2002 yılını çok iyideÄŸerlendirmemiz gerekiyor.''Â
   Â
KÖPRÜ VE VİYADÜKLERİN DURUMU
   Â
Bakan Akcan, Ä°stanbul'daki köprü ve viyadüklerin durumuyla ilgili bir soruya karşılık, ÅŸunları kaydetti:Â

''Bizce Marmara Depremi sonrası köprü ve viyadüklerin durumu belliydi. Çalışmayı yapmıştık. Çalışmayla ilgili elde edilen sonuçlar,seyahate baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸmeyecek sonuçlar. 'Marmara depreminden aletsel büyüklük itibariyle biraz daha büyük deprem olması halinde ne olabilir?' sorusuna net bir ÅŸekilde, 'Hiçbir ÅŸey olmazdı' cevabını veremediÄŸimiz sürece, hiçbir ÅŸey olmayacak ÅŸekilde güçlendirme çalışması bir ihtiyaçtır. Bu varsayımdan yola çıkarak, bu ihtiyacı karşılamak için kredi arayışı içerisindeyiz.''Â

Haberin Devamı

Akcan, kredi arayışının, deprem sonrasında baÅŸladığını ifade ederek, ''Önce güçlendirme ihtiyacı var mı, yok mu? Bu ortaya konmuÅŸtur. VarolduÄŸu ortaya çıkmıştır'' diye konuÅŸtu.Â

Bu iÅŸin rahat yapılabilmesi için uzun vadeli, oldukça uygun ÅŸartlarda kredi temini için harekete geçtiklerini anlatan Akcan, ''Sözkonusu kredi, Japonların oldukça uygun ÅŸartlarda verdiÄŸi, yıllık faiziyüzde 1'in altında olan bir kredi. Ä°htiyaç duyduÄŸumuz miktar, 100-110 milyon dolar civarında'' dedi.Â

Çalışmalar kapsamında toplam 36 adet köprü ve viyadüğün yer aldığını kaydeden Akcan, ''Bunlardan 11 tanesi, önemi ve özelliÄŸi nedeniyle süratle ele alınması gereken yapılardır. Mesela bu köprülerin yaklaşım viyadükleri gibi...'' dedi.Â
   Â
FSM VE BOĞAZİÇİ KÖPRÜLERİ
   Â
''Marmara depremi sonrası köprülerdeki tespit edilen herhangi bir sorundan dolayı geçmiÅŸe yönelik bir inceleme yapılıp yapılmayacağına''iliÅŸkin bir soru üzerine Akcan, ÅŸunları kaydetti:Â

Haberin Devamı

''Bizim Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'yle ilgili hiçbir endiÅŸemiz yok. BoÄŸaziçi Köprüsü'yle ilgili bir endiÅŸemiz var. O endiÅŸenin temel nedeni de, herhangi bir yapım hatasından deÄŸil, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne göre daha uzun süreli kullanılmış olmasındandır. Kullanma süresi arttıkça elbette ki yıpranması da artacak. Her yapının bir ömrüvar. Kullanma süreleri farklı olduÄŸu için, birinin öbürüne göre daha fazla bakıma ihtiyacı var. Hatalı yapılma diye birÅŸey söz konusu deÄŸil. Yapım hatası veya eksikliÄŸi nedeniyle yüklenici firmaya bunun sorumluluÄŸunu hatırlatma, gereÄŸini yapmak için bir talepte bulunmak gibi birÅŸey zaten söz konusu deÄŸil. Bu noktada ne yerli, ne yabancı yüklenicileri herhangi bir ÅŸekilde suçlamak haksızlık olur.''Â
   Â
3. KÖPRÜ
   Â
Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Akcan, Japonya gezisi öncesi, ''BoÄŸaz'a 3. köprü yerine mevcut köprülere paralel yollar ilave edilmesi''yle ilgili sözlerinin hatırlatılması üzerine de ÅŸunları söyledi:Â

Haberin Devamı

''Ä°stanbul trafiÄŸinin rahatlatılması açısından tıkanmaların neredeolduÄŸunu bulmak önemli. Benim gözlemlediÄŸim, arkadaÅŸlarımın tespiti, BoÄŸaziçi köprülerinde tıkanma var. Bu tıkanmayı paralel köprülerle aÅŸtığımızda, acaba gerçekten baÄŸlantı yollarında tıkanma olmayacak mı?Bu soruya cevap bulduÄŸumuz zaman, bir üçüncü köprü yerine paralel köprülerle ihtiyacı karşılayabileceÄŸimiz gerçeÄŸini tespit etmiÅŸ oluruz. Bunun analizini yaparak karar vermek lazım.Â

EÄŸer problemi sadece köprüdeki yığılma olarak görüp, çözebileceksek o zaman, paralel köprüler düşünebiliriz, doÄŸayı bozmadan. Bu da deÅŸarjı saÄŸlamıyorsa baÅŸka alternatifler düşünmek lazım. O da 3. köprü olur herhalde. Ama öncelikle tıkanmanın çözülüp çözülemeyeceÄŸine iliÅŸkin ciddi bir etüd yapmak lazım.''Â

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!