Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2007 00:00
Üretimine başlandığı 1993 yılından bu yana Avrupa’da 4 milyondan fazla satılan ve yeni nesliyle yollara çıkan Mondeo, Ford’un S-Max’le başladığı "kinetik tasarım" felsefesinin son ürünü olma özelliği taşıyor.
Orta-üst segmentin en önemli üyelerinden birisi olan Yeni Ford Mondeo, ilk kez 2006 yılındaki Autoshow Istanbul’da Türk müşterileriyle karşılaşmış ve büyük ilgi toplamıştı. Ford’un teknolojik olarak şimdiye kadar sunduğu en gelişmiş otomobili olan Mondeo, yenilikçi özellikleri ile dikkat çekiyor.
Aracın tasarımı da kuşkusuz özellikleri kadar etkileyici. Yeni Mondeo’daki geniş üst ızgara ve Ford’un diğer modellerinde de bulunan ters trapezoid şeklindeki alt ızgara aracın kinetik tasarımının başladığı noktayı oluşturuyor. Geriye doğru uzanan gergin bir şekle sahip ön farlar, keskin görünümleri ile aracın agresif görünümüne katkıda bulunuyor. Eski Mondeo’ya göre daralan cam yüzeyler sayesinde aracın bir coupe kadar dinamik durması sağlanmış. Ford’da ve sınıfında ilk kez yan panellerle tavan paneli lazerle birleştirilerek normalde kullanılan tavan şeritlerine ihtiyaç kalmadığı gibi bu özellik aracın tasarımında bütünlük sağlanmasına büyük katkıda bulunuyor. Arka bölüm, daha iyi bir arka görüş sağlamak ve hava akışını kolaylaştırmak için eğimli bir yapıda tasarlanmış ve buraya kadar uzanan alt çizgi otomobilin gerilmiş ve öne fırlamaya hazır olduğu izlenimini ortaya çıkartmış.
Yeni Mondeo’nun iç kısmı da aracın dışındaki kinetik tasarım kadar heyecan verici şekilde tasarlanmış. Sürücü ve otomobil arasındaki bağı kuvvetlendirmek için her şeyin elinin altında ve kontrolünde olduğu hissini temel alan mühendisler aracın iç mekanını Bilgisayar Destekli Sanal Mühendislik (CAVE) kullanarak dijital ortamda hazırlamış. Yeni Mondeo’da, Ford’un kendi geliştirdiği, kolayca anlaşılan ve kullanılan HMI İnsan Otomobil Arabirimi adında bir sistem mevcut. Titanium donanım paketinde sunulan Ford Convers adındaki 15 santimetrelik renkli ekranla tüm kontrol sürücünün elinin altında. Ayrıca, HMI ile uyumlu çalışan Sesli Kontrol Sistemi, Bluetooth uyumlu bir telefonu, müzik sistemini ve klimayı sesle kontrol edebilmeye de olanak tanıyor. Mondeo, C-MAX ve S-MAX modelleri çarpışma testleri aldıkları 5 yıldız ile Ford’un son yıllarda güvenlik konusunda kalktığı atağın en büyük göstergesi olmuştu. Yeni Mondeo ile de güvenlik konusunda iddialı olan Ford, aracı gövdesi yüksek hızdaki çarpışmalarda enerjiyi emecek ve yolcu güvenlik hücresindeki hasarı azaltacak şekilde tasarlamış. Yeni Mondeo, ABS, EBA ve EBD gibi bütün elektronik fren sistemlerinin yanı sıra Elektronik Denge Programı ESP’yi de artık standart olarak sunuyor. Ayrıca Mondeo’da ön hava yastıkları, ön-arka hava perdeleri ve sürücü diz hava yastığı da standart olarak araçta bulunuyor.
EN TEKNOLOJİK FORD
Yeni Mondeo, Ford’un en teknolojik aracı olma özelliğine de sahip. Ford’daki yeni ve gelişmiş birçok teknolojiyi bünyesinde barındıran Mondeo, ’FordKolayYakıt’ sistemi ile de farklılığını ortaya koyuyor. Temel olarak yeni bir kapaksız yakıt doldurma olan bu sistem, bu sınıfta bir ilk olma özelliğini taşıyor. Yakıt doldurmadan önce bir kapak açma gereksinimini ortadan kaldırıyor ve yanlış yakıt koymanızı kesinlikle engelliyor. Bu akıllı mekanik algılama cihazı dizel ve benzin pompalarının farklı uçlarını ayırt edebiliyor ve sadece doğru yakıt pompası kullanıldığında açılıyor. Ayrıca araç içerisinde Ford tarafından yeni geliştirilen renkli ekranlı bir multimedya sistemi de bulunuyor.
YENİ 1.6 LİTRELİK BENZİNLİ MOTOR
C-D segmentindeki satışların yüzde 70’inin 1.6 litrelik motorlardan oluştuğunu ve Mondeo’nun da başarıyı yakalamasındaki en önemli etkenin bu hacimde bir motorda yattığını gören Ford, yeni geliştirdiği 1.6 litrelik motora araçta yer vermiş. İlk etapta, üç motor ve iki model seçeneğiyle satışa sunulacak olan giriş seviyesinde Trend, üst donanım seviyesinde ise Titanium adıyla satışa sunulacak. Mondeo şimdilik, biri benzinli ikisi dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneğine sahip. 1.6 litrelik benzinli motor verimlilik ve ekonomi sağlayacak şekilde tasarlanmış. Bu motor 5 vitesli manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Motorun gücü 125 beygir ve 4100 d/d’de 160 Nm’lik maksimum torka ulaşıyor. Aracın 0’dan 100 km/s hızlanma süresiyse 12.3 ile 12.9 saniye arasında değişiyor. Düşük devirlerde yüksek tork değerlerinin sunulması yeni Mondeo’nun düşük yakıt tüketimine katkıda bulunuyor ve 7.4 litre/100 km olarak ölçülüyor.
2.0 litre Duratorq dizel motorun ise 130 ve 140 beygir olmak üzere iki farklı seçeneği bulunuyor.