Oluşturulma Tarihi: Ocak 18, 2006 00:00
Citroen’in küçük sınıftaki temsilcisi C2, küçük boyutları ve sevimli görüntüsü ile son dönemde Türkiye’de de özellikle gençler ve kadınlar tarafından büyük ilgi görüyor. Öncüsü Saxo VTS kadar başarılı bir performansa sahip olan C2’nin spor versiyonu VTS de geçtiğimiz günlerde Türkiye’de satılmaya başlandı. Bu haftaki test konuğumuz olan C2 VTS ile bende 20’li yaşlarıma geri döndüm.
Çünkü aracın bagajı ve içi çocuklu bir aile için küçük olduğundan testi tek başıma yaptım. Bu da benim bekar görünümlü bir evli durumuna soktu.
Sürüş izlenimi:Emre ÖZPEYNİRCİ90’lı yıllarda Citroen’in küçük sınıftaki başarılı modeli Saxo’nun yerini alan C2, küçük boyutları ve rahat kullanımı ile bir şehir içi otomobilinin özelliklerine sahip. Dıştan bakıldığında çok küçük bir otomobil gibi duran C2’nin içi ise sınıfına göre oldukça geniş. Tabii bu çocuksuz aileler için geçerli.
KIZIM BU KEZ KURCALAMADI
Durum böyle olunca test konusunda fikirlerine başvurduğum eşimin görüşlerini ve her aracı en ince ayrıntısına kadar kurcalayan kızımın tepkilerini anlayamadım. Aracı bekar görünümünde bir evli olarak test ettim. Bu da geçmiş testlerime göre daha sıkıcı bir malzeme ortaya çıkardı. İç mekanda sınıfına göre kaliteli malzemelerin kullanıldığı C2 VTS’de aracın sportif ruhuna uygun detaylar yer alıyor. Alüminyum pedallar ve vites topuzu, bunların başında geliyor. Aracın en sıra dışı noktası ise gösterge panelinde bulunuyor. Dijital hız göstergesinin üzerine yerleştirilmiş devir ışığı, maksimum güç üretilirken bir üst vitese geçilmesi için
haber veriyor. Dört koltuklu olarak tasarlanan C2’nin arka koltukları ileri-geri hareket ettirilerek bagaj genişliği ayarlanabiliyor. Küçük boyutlarına rağmen geniş ön camı sayesinde ferah bir iç mekan sunan C2 VTS, kısa amortisörleri ile yere daha yakın bir görünüm sunarken, bu sayede optimum yol tutuş sağlıyor. Diğer C2’lerden yan kısımlardaki VTS logoları ile ayrılan araç, ön ve arka tamponlarındaki sportif detaylarla da farklılığını ortaya koyuyor.
AYAĞIM TAKILDI
Yalnız araçla ilgili yaşadığım bir sıkıntıyı anlatmadan geçemeyeceğim. Debriyajdan ayağımı çekerken direksiyonun altındaki panele ayağımın ucunun takılması biraz sıkıntı yaşattı. Hayır ayağım 46-47 numara olsa sorun bende diyeceğim ama 43. Yani ortalama bir ayak.
En spor C2’de görev yapan 1.6 litrelik motor ise fabrika tarafından uygulanan modifikasyon ile 6500 d/d’de 125 beygir güç, 3750 d/d’de ise 143 Nm tork üretir hale gelmiş. Bu motor ile 0’dan 100 km/s hıza 8.3 saniyede ulaşan C2 VTS’nin maksimum hızı ise saatte 202 kilometre. Bu başarılı değerlerin elde edilmesinde en önemli etken yüksek güç ile 1084 kilogramlık boş ağırlığın birleşmesi. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde 9.3 litre, şehir dışında ise 5.4 litre. C2 VTS’nin standart donanımında ABS, EBA, ESP, sürücü, yolcu, perde ve yan hava yastıkları, yükseklik ve derinlik ayarlı elektrik destekli direksiyon sistemi, deri direksiyon simidi, dijital klima, direksiyondan kumandalı radyo-CD çalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli ön camlar, elektrikli yan aynalar, yol bilgisayarı, soğutmalı torpido, alüminyum pedallar ve vites topuzu, alüminyum alaşımlı 16 inç jantlar, ön sis farları, yağmur sensörü, arka cam sileceği gibi önemli ekipmanlar yer alıyor. C2 VTS 30 bin 246 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.