Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2007 00:00
Ergenlik dönemini İstanbul’da geçirdiğini söyleyen Fiat Auto Tasarım Grubu Başkanı Frank Stephenson, Türkiye’de üretilecek yeni bir aracın kendini çok heyecanlandırdığını belirterek, "Linea ve Minicargo’dan sonra Bursa’da üretilecek yeni bir ticari araç üzerinde çalışıyoruz. Bu en seksi ticari araç olacak" dedi.
FIAT Auto’nun Fiat, Alfa Romeo, Lancia ve tüm hafif ticari araç markalarından oluşan Tasarım Grubu Başkanı Frank Stephenson, Linea’yı Türkiye ve İstanbul manzalarının önünde tasardıklarını belirterek, "Linea’yı tasarlarken arkasına Türkiye ve İstanbul manzaralarını yer aldığı panoları koyduk. Çünkü Türkiye’de üretilecek bu aracın en önemli pazarı Türkiye olacak. Biz bu manzaralardan ilham alarak Türk kültürüne dair bazı ayrıntıları araca yansıttık" dedi.
6 YIL İSTANBUL’DA YAŞADI: Babasının işi gereği 11-17 yaşları arasında İstanbul’da yaşayan ve hala Türkçe konuşabilen Stephenson, 30 yıl sonra ilk kez İstanbul’a geldiğini söyleyerek, "Ergenlik dönemimi İstanbul’da geçirdim. İstanbul benim için çok önemli ve gerçekten çok seviyorum. Bu yüzden Türkiye’de üretilecek bir araç önümü geldiğinde çok heyacanlandım" dedi. İstanbul’un çok değişmiş ve gelişmiş olduğunu kaydeden Stephenson, İstanbul’un kalbinde çok özel bir yeri olduğunu kaydetti.
MINICARGO’DAN BÜYÜK OLACAK: Tofaş’ın Fiat, Peugeot ve Citroen için Bursa’da üreteceği Minicargo’nun da tasarımının başında olduğunu hatırlatan Stephenson, "Minicargo’yla biz yepyeni bir sınıf ve model ortaya çıkardık. Bu araçla gençleride hedefliyoruz"dedi. Stephenson’un asıl süprizi ise Minicargo’nun ardından yine Bursa’da üretilecek yepyeni bir aracın üzerinde çalıştıklarını söylemesiydi. Stephenson şöyle konuştu: "Bu araç yine hafif ticari araç sınıfında yer alacak. Minicargo’dan büyük olacak. En seksi ticari araç olacağını söylemeliyim. Bursa’da üretilecek bu araçla biz tamamen gençleri hedefliyoruz. Tasarımını bu doğrultuda yapıyoruz. Önümüzdeki yıl bu projeyle ilgili detaylar açıklanacak. Ama şu bir gerçek, Türkiye’nin Fiat için önemi hızla artıyor" dedi.
YENİ DOBLO İÇİN ÇALIŞIYORUZ: Yeni Doblo üzerinde de çalıştıklarını kaydeden Stephenson, "yeni Doblo’da oldukça değişiklikler var. Türkiye’de üretilip üretilmeyeceğini bilmiyorum ama yeni yüzüyle Doblo başarısını artıracaktır. Bursa’da üretilecek yeni model ise Minicargo ile Doblo arasında konumlanacak" diye konuştu.
ALTAVILLA: 324 KODU YANLIŞ
Yeni modelle ilgili Fiat İş Geliştirme Başkanı ve Tofaş eski CEO’su Alfredo Altavilla ise ayrıntı vermekten kaçındı. Altavilla, "Aracın kodunun 324 olduğunu öğrendik. Bu doğru mu" şeklindeki sorumuza ise, "Hayır numara yanlış. Bu konuda başka bir şey söylemek istemiyorum" cevabını verdi. Altavilla bu cevabıyla, Tofaş’a Linea ve Minicargo’dan sonra yeni bir modelin daha üretiminin verileceğini teyit etmiş oldu.
Linea’yı Çin’de Chery ile ortak üretebiliriz
TOFAŞ tarafından 170 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen Linea, 2008 yılından itibaren Brezilya, Çin, Rusya ve Hindistan’da da üretilmeye başlanacak. Türkiye’de geliştirilen ve prototipleri hazırlanan Linea’nın tüm dünyada üretimi için 500 milyon Euro’luk yatırım yapılacak. Bu yatırım 170 milyon Euro’sunu Türkiye’de yapan Fiat, geri kalan 330 milyon Euro’luk yatırımıda diğer 4 ülkede yapacak. Bursa’da yılda 60 bin adet üretilecek Linea’nın yüzde 40’ı dünyaya ihraç edilecek. Tofaş’ın ve Türk yan sanayi firmalarının desteğiyle diğer 4 ülkedeki üretimlerin başlamasıyla Bursalı Linea sadece Avrupa ve Afrika’ya ihraç edilecek. Fiat İş Geliştirme Başkanı Alfredo Altavilla, Brezilya, Rusya ve Hindistan’da üretimle ilgili bir problemlerinin olmadığını belirterek, "Tek problemimiz Çin. Çin’deki ortağımız NAIC şirketiyle sorunlar yaşıyoruz. Bu sorunları aşamazsak Linea’yı Çin’de motor üretimi konusunda işbirliği yaptığımız Chery’le üretebiliriz. Bu konuda görüşmelerimiz sürüyor. Chery dışında başka bir firmayla daha görüşüyoruz" diye konuştu.